Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål etter utro partner.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg dama har nylig brutt opp etter ett forhold på litt over to år, etter at hun hadde seg ett sidesprang etter en fuktig kveld på byen.

Hun fortalte meg det selv, bare kort tid etter hendelsen. Etter litt tenking og når jeg såg hvor mye hun angret seg og såg at hun hadde gjort en megatabbe valgte jeg å prøve å bli med på å berge forholdet og å få tilbake tilliten, men det ble ikke det samme igjen, så vi ble enige om å avslutte det etter noen uker, og kanskje berge vennskapet, som vi hadde før vi ble sammen. Vi har kjent hverandre siden vi var små og oppgjennom hele livet.

 

Jeg satt da igjen med en del spørsmål om hvorfor, hvordan kunne du og slikt, og med hvem...

Hun hadde forståelse for mine spørsmål og svarte som best hun kunne på dem, unntatt på spørsmål om hvem det var... Det var fullstendig uaktuellt å fortelle meg hvem, av en eller annen grunn. Jeg følte jeg måtte ha svar på det bl.a. pga. om det skulle være en i min omgangskrets, en jeg kjenner, eller plasser jeg besøker/vanker på, så vil jeg helst unngå å treffe på fyren. Men ikke f... om hun ville fortelle det. Så tilslutt etter masse meldinger (noen kanskje litt kvasse fra min side) frem og tilbake, fikk jeg svaret, og det var en jeg omgås på byen. Ikke kompis eller drikkevenn, men han jobber i en bar som vi frekventerer. Så min konklusjon er at jeg gjorde det riktige ved å presse henne til å fortelle det, mens hun nå har lagt meg for hat. Hun sier hun ikke kan forstå hvorfor jeg så absolutt ville vite det og at det slett ikke er normalt å forlange å få vite det...

Er det bare meg, som er litt koko og vrang der (som det ifølge hun og ei veninne er), eller er dette noe folk flest helst vil vite i slike tilfeller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grunn til at hun var utro kan være at du virker utrolig veik. Du ville prøve å redde forholdet uten å en gang få vite hvem det var, når det var en lokal?  Du må lære deg å ikke akseptere ting som ikke er greit. F.eks skulle det ikke være behov for å opprette denne tråden pga hun og en venninne sier du er koko og vrang. Det sier seg selv at det er exen din som er helt på tryne.



Anonymous poster hash: 43447...5c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

så vi ble enige om å avslutte det etter noen uker, og kanskje berge vennskapet, som vi hadde før vi ble sammen. Vi har kjent hverandre siden vi var små og oppgjennom hele livet.

dette må jeg si at jeg ikke forstår, tror du at dere vil klare å holde seg som like gode venner som før, hun nølte ikke med å kaste den samme historien dere hadde sammen, og at dere var partnere i søppla for ett sidesprang. det er ikke noe jeg vil kalle godt materiale for vennskap. det er som å være venner med en som vil stikke deg i ryggen hver gang du trenger noen. eller en som slenger dritt om deg bak ryggen din for så når dem er med deg da er du  fryd og gammen så god venn å ha. om man har lyst å rote kan man i det minste ha anstendighet nok å gjøre det slutt og vente en periode, denne lysten til å gå på noen andre enn partneren sin er ikke noe som bare faller ifra løshimmel beste sammenligning er ulmebrann eller så tok ikke partneren din forholdet seriøst til å begynne med og dermed skulle hun sagt ja til ett fast forhold.

 

og jeg synes ikke det er feil å ha lyst å vite hvem, om det er en nærbekjent så vet man at det ikke er en person som er verdt å omgåes med.

Endret av darkyy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener du har en rett til å vite hvem det var. Hun mente det ikke betydde noe fordi hun visste det ville bety en del, ellers hadde hun ikke hemmeligholdt det så, så hun fortsatte å manipulere deg selv når det var slutt. 

Nå har hun lagt deg for hat fordi sannheten om seg selv gjør henne vondt. Det at hun fortalte deg det gjør det vanskelig for henne å late som noe mer. Ikke ta noe av det personlig, it's seriously her and not you. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Normalt og normalt. Er det noe mer normalt å være utro mot noen man har vært sammen med siden barndommen?

 

Nei, det nytter ikke å hate og bli bitter. Det er bare selvmord. Den kalde sannheten er at følelsene hennes for deg er slutt, og derfor var ho utro. Det beste du kan gjøre er å glemme alt sammen og bygge et nytt liv for deg selv videre fortest mulig. Prøve å finne noen som virkelig setter pris på deg for den du er.

 

Det er umulig å gardere seg mot sånt. Men det er mulig å ta vare på sin egne mentale helse. Ingen er bedre enn noen, de som tror det, har mistet grepet om det menneskelige i seg selv. Det dreier seg bare om tillit og respekt. Når det ikke finnes lenger, så er alt man kan gjøre å nyte livet som best man kan på andre måter. Shit happens, opp på hesten igjen med én gang.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er utroskap i utgangspunktet lite relevant for min del, men jeg kan relatere meg til generelle tillitsbrudd (som jo utroskap i bunn og grunn er). Jeg skjønner ikke denne trangen til å vite. Hvis noen forteller meg at de har brutt min tillit på et sånt nivå så er jeg ferdig med dem. Hvem, hva, hvor, alt sånt: uinteressant. Get out of my face. We’re done.

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er utroskap i utgangspunktet lite relevant for min del, men jeg kan relatere meg til generelle tillitsbrudd (som jo utroskap i bunn og grunn er). Jeg skjønner ikke denne trangen til å vite. Hvis noen forteller meg at de har brutt min tillit på et sånt nivå så er jeg ferdig med dem. Hvem, hva, hvor, alt sånt: uinteressant. Get out of my face. We’re done.

Er jo greit å vite om det er bestekompisen din som har bånna hu da? Da er det 2x det du skriver, ikke bare en person som skal til helvete vekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo greit å vite om det er bestekompisen din som har bånna hu da? Da er det 2x det du skriver, ikke bare en person som skal til helvete vekk.

Jeg stiller ikke som krav til noen (venner eller andre) seksuell troskap, så bestekompisen min sitt sexliv har jeg ingenting med.

 

Det var derfor jeg nevnte det mer generelle «tillitsbrudd», siden utroskap som sagt ikke er særlig relevant for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg stiller ikke som krav til noen (venner eller andre) seksuell troskap, så bestekompisen min sitt sexliv har jeg ingenting med.

Det var derfor jeg nevnte det mer generelle «tillitsbrudd», siden utroskap som sagt ikke er særlig relevant for meg.

Så du mener at det er irrelevant om det er bestekompisen din som du har tillit til, var den som essensielt fikk dama di til å være utro?

 

Ok then.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...