Gå til innhold

– Neste Xbox vil prioritere høy FPS og bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper en konsoll til 4000kr, og får:

- en dings som starter opp, og ALLTID er klar til å spille

- en dings som ALLTID finner den trådløse kontrolleren

- en dings som spillet ALLTID er optimalisert for

- en dings som ALLTID drar spillet, uten å måtte kjøpe bedre skjermkort etc

- en dings som ALLTID klarer seg med en spillkontroller, uten bruk av mus og tastatur

- en dings som gjør at alle jeg spiller med på nett, spiller med nogen lunde de samme forutsetningene

- en dings som fungerer nærmest bekymringsfritt gjennom mange mange år med spilling

 

Og før noen kommer meg i forkjøpet; jada, jeg skjønner at mus og tastatur vinner over dualshock etc, jeg forstår at man får vesentlig råere grafikk på en pc til ganske mange flere tusenlapper.

 

Er egentlig helt enig.

Men så kom PS4Pro og XboneX, også ble det forskjeller på ting. Joda alt funker, men det er ikke en lik konsoll. Forsåvidt falt jeg litt av når 360 og PS3 kom, plutselig fikk jeg ikke spillt fordi jeg hadde x-antall GB med nedlastinger.

 

Joda, det er fint med patcher osv. Men det er ikke så plug and play som konsoller var. Da kan jeg likesågreit ha en PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg kjøper en konsoll til 4000kr, og får:

- en dings som starter opp, og ALLTID er klar til å spille

Forutenom når en oppdatering venter da, eller ved første oppstart av spillet som krever en installasjon.

 

- en dings som ALLTID finner den trådløse kontrolleren

Det samme har vært sant på PC ganske lenge

 

- en dings som spillet ALLTID er optimalisert for

Nei, rett og slett nei. Det er jo nok av diskusjonstråder og uundersøkelser som ser på om spill X er best optimalisert til Xbox, eller PS4, elelr kanskje en av plus-modellene. PS4 Pro og Xbox One S har gjort denne vurderingen vanskeligere igjen. Det er heller ikke så lenge siden Skyrim-fiaskoen til PS3 skjedde.

 

- en dings som ALLTID drar spillet, uten å måtte kjøpe bedre skjermkort etc

Du kan fortsatt risikere at spillet yter dårligere på den gamle versjonen av konsollen (PS4 vs PS4 Pro). Generelt sett har man vanligvis mulighet for å kjøre spillt med eldre skjermkort på PC også, og de fleste nye spill stiller inn optimale innstillinger.

 

- en dings som ALLTID klarer seg med en spillkontroller, uten bruk av mus og tastatur

 

Vi får se hva som skjer nå som Xbox får offisiell støtte for mus og tastatur.

 

- en dings som gjør at alle jeg spiller med på nett, spiller med nogen lunde de samme forutsetningene

 

igjen får vi se hva som skjer når tastaturstøtte kommer til xbox. 

 

 

- en dings som fungerer nærmest bekymringsfritt gjennom mange mange år med spilling

 

Det samme må kunne sies om en moderne spill-PC også.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Jaja, men så sitter vi på PC-er alle sammen, så hva skal vi med konsoller som er dårligere?

 

 

Nei, alle sammen sitter ikke på gaming PC-er. Ganske langt unna..

 

Jeg for min del gleder meg til nye konsoller hvor jeg slipper å forholde meg til kompatibel hardware, oppgraderinger, tuning og driver problemer. Akkurat som jeg koser meg gløgg ihjel med dagens konsoller, sist med en maraton uke med RDR2..

 

Tydeligvis vanskelig for PcMasterRace folka å skjønne at det finnes en annen målgruppe ute i verden som ikke er hardcore gamere? Det er ingen som påstår at en konsoll heller er teknisk sett bedre enn en PC på noen måte, men nå var det heller aldri meningen.

 

Selv om du kjøper en ferdig "gaming pakke" på komplett eller elkjøp (grøss) så må du stille deg spørsmålet "hvor kraftig er denne og hva kan den dra"? Jeg for min del er ferdig med det der for lenge siden, ikke er jeg interessert i å tune grafikk innstillinger for å det optimalt heller, det eneste jeg ønske å forholde meg til er om coveret på spillet er grønt eller blått (les: xbox eller PS), det holder ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper en konsoll til 4000kr, og får:

- en dings som starter opp, og ALLTID er klar til å spille

Forutenom når en oppdatering venter da, eller ved første oppstart av spillet som krever en installasjon.

- en dings som ALLTID finner den trådløse kontrolleren

Det samme har vært sant på PC ganske lenge

- en dings som spillet ALLTID er optimalisert for

Nei, rett og slett nei. Det er jo nok av diskusjonstråder og uundersøkelser som ser på om spill X er best optimalisert til Xbox, eller PS4, elelr kanskje en av plus-modellene. PS4 Pro og Xbox One S har gjort denne vurderingen vanskeligere igjen. Det er heller ikke så lenge siden Skyrim-fiaskoen til PS3 skjedde.

- en dings som ALLTID drar spillet, uten å måtte kjøpe bedre skjermkort etc

Du kan fortsatt risikere at spillet yter dårligere på den gamle versjonen av konsollen (PS4 vs PS4 Pro). Generelt sett har man vanligvis mulighet for å kjøre spillt med eldre skjermkort på PC også, og de fleste nye spill stiller inn optimale innstillinger.

- en dings som ALLTID klarer seg med en spillkontroller, uten bruk av mus og tastatur

Vi får se hva som skjer nå som Xbox får offisiell støtte for mus og tastatur.

- en dings som gjør at alle jeg spiller med på nett, spiller med nogen lunde de samme forutsetningene

igjen får vi se hva som skjer når tastaturstøtte kommer til xbox.

 

- en dings som fungerer nærmest bekymringsfritt gjennom mange mange år med spilling

Det samme må kunne sies om en moderne spill-PC også.

Nå oppdaterer konsollene seg selv og spillene mens de er avslåtte, så det er ingen venting.

 

At en pc alltid finner trådløse kontrollere er ikke noe man kan regne med, de kan få problemer med å finne kablet kontrollere også.

 

Spill på konsollene som er laget for konsollene vil alltid være optimaliserte.

Og man får i tilfeller bedre ytelse der enn på PC.

 

PS4 har allerede støtte for tastatur og mus.

 

En moderne PC har fortsatt mange problemer som man må bekymre seg over, sammenlignet med konsoller.

Endret av Iki
Lenke til kommentar

En moderne PC har fortsatt mange problemer som man må bekymre seg over, sammenlignet med konsoller.

Det høyrest ut som du ikkje har hatt ein PC sidan 90-talet. Eg klarer oppriktig ikkje å komme på noko eg treng å bekymre meg for.

 

Det finst grunnar til å velge konsoll, du treng ikkje å finne på ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jaja, men så sitter vi på PC-er alle sammen, så hva skal vi med konsoller som er dårligere?

 

Men så finnes det jo noen av oss som ikke ser verdien i å gå ut med x antall kroner mer for en PC. For min del er konsoller helt kurant, god nok performance og viktigst av alt - muligheten til å sitte komfortabelt og bruke en kontroller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå oppdaterer konsollene seg selv og spillene mens de er avslåtte, så det er ingen venting.

 

gitt at man ikke har vært på ferie med strømmen til internettmodemet slått av da.

 

 

At en pc alltid finner trådløse kontrollere er ikke noe man kan regne med, de kan få problemer med å finne kablet kontrollere også.

 

Så hvis forbindelse til konsoll er så feilfritt, er det derfor Sony har egen side for feilsøking for akkurat dette? (https://support.playstation.com/s/article/DualShock-4-Troubleshooting?language=en_US)

 

 

Spill på konsollene som er laget for konsollene vil alltid være optimaliserte.

Og man får i tilfeller bedre ytelse der enn på PC.

 

 

Nei, det er det ikke noe automatikk i. Skyrim til PS3 er et kroneksempel på spill til konsoll som ikke var optimalisert.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

 

En moderne PC har fortsatt mange problemer som man må bekymre seg over, sammenlignet med konsoller.

Det høyrest ut som du ikkje har hatt ein PC sidan 90-talet. Eg klarer oppriktig ikkje å komme på noko eg treng å bekymre meg for.

 

Det finst grunnar til å velge konsoll, du treng ikkje å finne på ting.

Har en grei PC selv jeg, og utdanning innen IT.

Men det er fort mye som kan gå galt med oppdateringer, sikkerhetshull, osv.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper en konsoll til 4000kr, og får:

- en dings som starter opp, og ALLTID er klar til å spille

- en dings som ALLTID finner den trådløse kontrolleren

- en dings som spillet ALLTID er optimalisert for

- en dings som ALLTID drar spillet, uten å måtte kjøpe bedre skjermkort etc

- en dings som ALLTID klarer seg med en spillkontroller, uten bruk av mus og tastatur

- en dings som gjør at alle jeg spiller med på nett, spiller med nogen lunde de samme forutsetningene

- en dings som fungerer nærmest bekymringsfritt gjennom mange mange år med spilling

 

Og før noen kommer meg i forkjøpet; jada, jeg skjønner at mus og tastatur vinner over dualshock etc, jeg forstår at man får vesentlig råere grafikk på en pc til ganske mange flere tusenlapper.

 

Er egentlig helt enig.

Men så kom PS4Pro og XboneX, også ble det forskjeller på ting. Joda alt funker, men det er ikke en lik konsoll. Forsåvidt falt jeg litt av når 360 og PS3 kom, plutselig fikk jeg ikke spillt fordi jeg hadde x-antall GB med nedlastinger.

 

Joda, det er fint med patcher osv. Men det er ikke så plug and play som konsoller var. Da kan jeg likesågreit ha en PC.

Jeg spiller primært på PC og har vel gjort det de siste 30 årene. Men, jeg startet på en form for konsoll fem år før det, i form av Philips G7000, og jeg har også kjøpt konsoller siden den gang, og har i dag to 360'er og tre XBONE (1X og 2One). Og alle disse var og er så plug an play som du får det. Ja, etter hvert har man fått nedlastinger, ofte i fpm av oppdateringer, mange spill lever mer. Men dette er jo akkurat likt med PC på de samme spillene, spill man forventer lever.

 

Og forskjellen på Oe og X er helt ukomplisert. Du som bruker merker nada rent bruksmessig. Man har bare litt fler hestekrefter på sistnevnte. Det er ikke noe brukeren behøver reflektere over.

 

Poenget er, konsoll er lettere enn PC, selv om PC har blitt lettere også. Man behøver ikke skrive definerte boot disker for å laste det man behøvde, eksempelvis musedriveren, lyddriveren, cd-rom driveren eller what ever i minnet. Man fikk ikke altid alt dette på en gang. Der er vi heldigvis ikke lenger, men litt mer sjøl er det, i det minste om man bygger selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...