Gå til innhold

Samsung sletter iPhone-harselering etter Note 10-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha

 

Var på tide at Samsung fulgte eget råd «Grow up».

 

Lite smakelig når reklamer går ut på å latterliggjøre konkurrenter. Har man et godt produkt så burde det holde å vise frem og promotere det produktet man selger. Alltid syntes at det er lite klasse i å drite ut konkurrenter for å fremheve eget produkt.

 

No offense mot Samsung, har flere Samsung produkter, synes bare markedsføringen er helt på tryne og litt i overkant desp.

Endret av Emile the rat
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det Apple har pleid å nevne av konkurrentenes produkter de siste årene er vel stort sett bare Android. De har pleid å skryte av hvor stor andel av iOS-brukerne som har installert nyeste versjon av OSet sammenliknet med hvordan det ligger an blant Android-brukerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det Apple har pleid å nevne av konkurrentenes produkter de siste årene er vel stort sett bare Android. De har pleid å skryte av hvor stor andel av iOS-brukerne som har installert nyeste versjon av OSet sammenliknet med hvordan det ligger an blant Android-brukerne.

 

Dette er jo en reel og sann forskjell mellom android telefoner og iOS. Har selv en One Plus 7 Pro men må si at å kunne ha sikret siste programvare de neste 5 årene ved kjøp av ny telefon er jo et stort pluss for mange. Har hatt blant annet Samsung telefon før og støtten med oppdartert android sluttet etter 2 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahaha

 

Var på tide at Samsung fulgte eget råd «Grow up».

 

Lite smakelig når reklamer går ut på å latterliggjøre konkurrenter. Har man et godt produkt så burde det holde å vise frem og promotere det produktet man selger. Alltid syntes at det er lite klasse i å drite ut konkurrenter for å fremheve eget produkt.

 

No offense mot Samsung, har flere Samsung produkter, synes bare markedsføringen er helt på tryne og litt i overkant desp.

 

Av og til er de litt morsomme, som da Apple gjorde dette mot Microsoft :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det Apple har pleid å nevne av konkurrentenes produkter de siste årene er vel stort sett bare Android. De har pleid å skryte av hvor stor andel av iOS-brukerne som har installert nyeste versjon av OSet sammenliknet med hvordan det ligger an blant Android-brukerne.

 

Dette er i sine keynotes. Jeg husker ikke å ha sett en reklamesnutt fra apple hvor de fremhever seg selv framfor andre enheter. De skryter av sine egne produkter men ikke via å direkte latterliggjøre andre produkter direkte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant hvordan Apple så og si aldri nevner konkurrenter eller sammenligner telefonene mot andre i sine reklamer, men Google, Samsung og flere virker obsessed av å være "bedre" enn iPhone når de gjør noe nytt, for å så følge etter senere. 

 

 

Dette er i sine keynotes. Jeg husker ikke å ha sett en reklamesnutt fra apple hvor de fremhever seg selv framfor andre enheter. De skryter av sine egne produkter men ikke via å direkte latterliggjøre andre produkter direkte.

 

Kanskje dere er for unge? :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Get_a_Mac

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant hvordan Apple så og si aldri nevner konkurrenter eller sammenligner telefonene mot andre i sine reklamer, men Google, Samsung og flere virker obsessed av å være "bedre" enn iPhone når de gjør noe nytt, for å så følge etter senere. 

 

Apple gjør nøyaktig det samme de og. Steve Jobs gjorde jo narr av samsung sin note under keynote for ny iphone og sa at ingen kom til å kjøpe den da skjermen var alt for stor. 3,5" var det som var bra i følge den tullingen. Og en ser jo hva apple selv endte opp med. Det er rikelig med slike eksempler, i begge retninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samsung har i likhet med Apple kjøpt opp hodetelefonfirma Harman, og folk dyttes over på dyre blåtannløsninger fra deres merkevarer AKG/JBL etc. Dette er trolig reell årsak.

 

Grafene i denne artikkelen kan gi en ide om hvorfor Apple begynte kappløpet mot ledning :-)

https://www.soundguys.com/was-ditching-the-headphone-jack-a-good-idea-13825/

 

Prikken over i-en. Profitt fra salg av enorme mengder adaptere og blåtannheadset er nok for fristende. Fortjenesten på slikt tilbehør er vanligvis også mye høyere i prosent enn på mobilene selv.

Lenke til kommentar

Apple gjør nøyaktig det samme de og. ... Det er rikelig med slike eksempler, i begge retninger.

 

Nei, Apple har ikke drevet med reklamekampanjer i årevis der de gjentatte ganger rakker ned på konkurrenter, slik Samsung har gjort. Her er faktisk Samsung en av de få som skiller seg ut: De fleste selskap fremhever egne produkter, uten at de rakker ned på en spesifikk konkurrent.

 

Å bruke en kommentar/uttalelse fra Jobs under en keynote mange år tilbake i tid, som et slags argument for at Apple har drevet reklamekampanjer på samme måte som Samsung, er tøv.

 

Dessuten viser historien igjen og igjen at konkurrenter før eller senere innser at Apple har et poeng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje dere er for unge? :)

 

Neida, vi er ikke for unge, vi blander bare ikke ting sammen :) "PC" er nemlig ikke en spesifikk konkurrent. I Samsungs reklamekampanjer hersker det ingen tvil om at de peker på Apple.

 

Det nærmeste Apple har kommet i så måte, var da de sammenlignet PowerPC med Intel CPU'er. Men dette er ganske mange år tilbake, og noe de (naturligvis) sluttet med da gikk over til Intel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er interessant hvordan Apple så og si aldri nevner konkurrenter eller sammenligner telefonene mot andre i sine reklamer, men Google, Samsung og flere virker obsessed av å være "bedre" enn iPhone når de gjør noe nytt, for å så følge etter senere. 

 

Og hvor mye Apple kommer haltende etter på det meste annet. Glad jeg skiftet fra iOS til Android

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fremtiden er trådløs. Det er bare å si velkommen etter Samsung. Ingen skadefryd, kun observasjon av kalde fakta. Selvfølgelig skulle en ønske seg en fysisk kontakt til hodetelefon. Trist, men alt går over på trådløst, dette gjelder alle produsenter (etterhvert).

 

Toppmodellene til Samsung koster vel omtrent det samme som Apple ved introduksjon, men faller fortere i pris. Man kan ikke benekte at det er bedre programvarestøtte på iOS enn android. Der iOS siste versjon støttes på iPhone 5s som nå er 5 år gammel, sliter Samsung med å oppdatere 2-3 år gamle telefoner.

 

Jeg så litt av presentasjonen av den nye Note 10. Et eneste stort gjesp. Enorm forskjell fra Apple sine, der det virkelig er entusiasme, både på scenen og salen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hmm.. hvor er det blitt av hylekoret som klaget på at iPhone fjernet jack inngangen, for ikke å snakke om at de presterer å ikke inkludere en overgang? Merkverdig stille..

Lenke til kommentar

Hmm.. hvor er det blitt av hylekoret som klaget på at iPhone fjernet jack inngangen, for ikke å snakke om at de presterer å ikke inkludere en overgang? Merkverdig stille..

Apple var tidlig ute med å fjerne inngangen. Jeg tror vi har hylt fra oss nå. Tviler på at så veldig mange savner den i dag. Overganger finnes å kjøpe - for de få som trenger det.

Lenke til kommentar

Da blei det 2 merker å styre unna for min del.

Kall meg gjerne gammeldags men jeg og ikke produsenten bestemmer hvilke funksjoner telefonen min skal ha.

 

 

Er det ikke flott, da, at du faktisk har mange produsenter og mange forskjellige produkt å velge mellom, slik at du kan kjøpe det som passer best til dine behov? Du bestemmer jo selv hvilke funksjoner du vektlegger og hva du kjøper som konsekvens av det.

Fint om folk koser seg med produktene de liker, i stedet for å kaste bort energi på å være surmaget over produktene de ikke liker og aldri vil kjøpe uansett. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...