Gå til innhold

Hva fikk du til jul?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Shuttle SB75G2 og The Two Towers gift edition av min bedre halvdel.

 

En del penger til hardware til Shuttle'n og noen småting.

 

Edit: Ga bort:

 

Sony MZN710 - mindisk

Siemens A100 - trådløs telefon

X-men - PS2 spill

Digitalt kamera

 

Ny Edit: Satt her og funderte og filosoferte helt til jeg fant ut at halve slekten min, altså den på far sin side ikke har gitt meg noen julegaver. Blir vel mer i morgen tenker jeg :D

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Jeg fikk blant annet...

"Secret Mission - Play Equipment" (agent-sett :roll: ) fra en av mine føkka kompiser.

Rosa grise-tøfler hos en annen. :thumbup:

Spiderman-matboks hos en gammel onkel og tante. :cool:

Sandwichtoaster hos bestefar og kona hans. (Fint til hybelen. :yes: )

"Iron Maiden - Visions of the Beast" hos kjæresten min. :thumbs:

Sjokolade.

1000,- hos mamma, til digitalkamera-fondet mitt.

5000,- hos pappa, til samme fond. (Mamma mistenker han for å ha dårlig samvittighet. De er skilt.)

CD-mappe.

T-skjorte.

En "Dancing Hamster". (Min lille kusine syns dette var den mest gøyale tingen. Og det er så flott å se barna smile!) :)

 

 

Jeg ga blant annet...

"Depeche Mode - The Singles 86-98"-dobbel-DVD til kjæresten min. Kjempefornøyd!

To kosedyr-ender til min lille koselige kusine på to år. Hun tusla meget fornøyd rundt med en i hver hånd. (Sjekk navnet på domenet mitt, forresten. :D )

DVD'en "Last Man Standing" til min fjorten år gamle søster. Også godt fornøyd.

 

Ellers... Flott med julemiddag og samvær. Håper dere andre også har det flotters!

Lenke til kommentar

- 5 pakk med tobakk, og jeg som skulle roe det ned...

- To tårn extended

- av mormor fikk jeg og søskene mine en rosa strikka gris med 200 kr under en rød sløyfe :laugh: + to marsipangriser, hva f*en er det med hu og griser?

- 700 kr gavekort steen&strøm

- penger

- Disney`s silly symphonies av dama (31 kortfilmer fra perioden 1929-1931, bl a donalds første opptreden), genialt

- genser, skikkelig lærer/student genser, mangler bare skinnlappene ved albuene... selvfølgelig fra mormor den og... :laugh:

 

Fornøyd med dette, men tobakken skulle vært ei kasse øl istedet. Mormor begynner å bli gammel, aldri godt å vite hva som kommer derfra...

 

Fra meg selv, til meg selv:

- samsung 173T

- mx 700 mus

- asus radeon 9600xt

- logitech tastatur av ett eller annet slag, drepte det jeg hadde med litt kaffe :angry:

 

Fornøyd med det, bortsett fra skjermkortet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fikk:

 

-1400Kr

-En genser

-en sekk

-deodorant

-osv.

 

Fortjener så absolutt ikke noe av dette, da jeg for tiden er så fattig at jeg ikke hadde råd til en eneste julegave... så spørs om de 1400kr ikke går til å kjøpe litt forsinka julegaver. (får meget dårlig samvittighet)

 

Pluss at det er en pakke jeg ikke har åpna enda, som jeg frykter inneholder et digtalkamera.... noe jeg så ABSOLUTT ikke fortjener... huff, jula er hard for en fattig student.

Lenke til kommentar

Som vanlig flipper onkel og tante ut, og gjør det enkelt for seg; de kjøper den samme tingen til halve slekta... ei feit halslenke i rent sølv (renhet: 925)! Minner om en ankerkjetting... :w00t:

 

Og de skal vi på besøk til imorgen, så de forventer nok at vi har på kjettingene våre...'jippi' :roll:

Lenke til kommentar
Som vanlig flipper onkel og tante ut, og gjør det enkelt for seg; de kjøper den samme tingen til halve slekta... ei feit halslenke i rent sølv (renhet: 925)! Minner om en ankerkjetting... :w00t:

 

Og de skal vi på besøk til imorgen, så de forventer nok at vi har på kjettingene våre...'jippi' :roll:

Si at du trodde det var kjetting for og ha på bilhjulene, så du bruker den der... og vips så slipper du å ha den rundt halsen :thumbup:

Lenke til kommentar

fikk;

 

bok jeg ikke husker navn/forfatter på

dremel :woot:

scanner

17 boxere (<-- ja helt serriøst) :thumbup:

noen par sokker

Nightwish - Wishmaster, CD

Rem - The best of, CD :ermm:

2000,- til min personlige subfoundation

Monty Python - The holy grail, DVD (Fra bikkja.. Mon tro hvordan hun klarte å bestille den fra internett via postordre :green:)

Commando, DVD (en eller annen forskrudd b film med guvernør Arnold i hovedrollen)

Levis bukse

Skjorte

gavekort på 250,- på spaceworld

Twist

Verktøysett til pc

2x glasscola :yes:

 

jaja, må vel si meg fornøyd :yes:

 

ellers go jul :xmas:

Lenke til kommentar

Fikk:

 

Ribbe, akevitt og øl servert til middag

Glade mennesker rundt meg

 

Og noen fysisker gaver også :)

Sko og skjorte fra dama

160 gb hdd: Fra foreldre

Friends sesong 9 dvd: Fra foreldre

Splinter Cell X-box: fra min bror

Bukse, boxer og 200,-: Fra bestemor

Bokser: Fra dama sin hund

Gardiner/lakner: Fra min søster

Kaffetrakter (må jo begynne engang): Fra min søster

Hårvoks og 150,-: Fra min andre søster

gavekort på steen og strøm: fra svigerbroren

og endel pynteting fra resten av familen.

Har en avtale med alle venner om å ikke gi gaver, tar heller en h** fest 2.juledag.

 

Ga bort:

1 flaske hennesy vsop(?) og 1 flaske likør + lokal avisa hjem et halv år: til foreldrene mine.

Barbie: Til minste søster

Tøffler: Til eldste søster

Indiana Jones Boxen: Til min bror

Gavekort på steen og strøm: Dama (tør ikke kjøpe noe annet, er redd for "har jeg så små pupper", "synes du jeg er så tykk" osv osv)

Vin og konfekt: Bestemor og Bestefar

Konfekt: Onkel

 

Det var det jeg husket i farten.

Endret av zaico
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Commando, DVD (en eller annen forskrudd b film med guvernør Arnold i hovedrollen)

Drit fet film! Arnold på sitt beste. Er ikke b-film, kommer an på hvordan du ser på det.

 

B-film: Lavbudsjettsfilmer type F*cking Åmål. Har ingenting å si på om filmene er bra eller ikke.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Ikke diss Arnold, han eier de fleste skuespillere tross alt alderen. :thumbup:

 

Hmmm fikk litt av hvert.

 

- Masse Donald Pocket :sleep: & Ernie :laugh:

- 3000 Kroner :thumbs:

- Masse brenneplater ;)

- Et svært Puma sett med hairgel, deodorant osv :w00t:

- Gavekort på Kopi & Dataservice 700 Kroner :)

- Godter :mad:

- Rammstein DVD Lichtspielhaus :devil:

- Masse andre artige ting :thumbs:

- Nydelig middag :p

 

MeRRy XmaZ FolkenZ :xmas:

Lenke til kommentar

Hmmm... beste var nok bilde av Falsen.

 

Bla:

Fatter'n skal betale for ny mobilen jeg kommer til å kjøpe etter jul. (ny SL45... den andre daua)

Sokker

Sokker

Boxer

Sokker

Sokker, sokker, sokker,sokker,sokker,sokker,sokker, osv,osv,osv

Div klær inkl. sokker

GODE hansker

 

Gav bort bla.

Risk brettspill, Zippo lighter, 50% av en dampmaskin, selvlysende stjærner til å henge i taket (stor hit), IE 3.0 + Icemat

 

Kjekt med liten familie. Det er Mutter'n, Fatter'n, bror, søster, nevø, bestemor og jeg som bor her i byen. Og resten av gjengen (3 onkler, 3 tanter, 1 bestefar og deres nærmeste familie) bor i Bergen/Oslo/Danmark/Bodø/Egersund og de ser jeg max to ganger på fem år. Så dagen før dagen hadde jeg kjøpt tre presanger, og det er alle jeg trenger å kjøpe selv også.

 

Men julemiddagen var en av de beste noensinne fordi det var så casual. Siden det ikke lenger (siden august) er mer familie på farsiden i byen var vi helt alene, og alle hadde vanlige klær osv. Jeg kasta en dressjakke over t-trøya og jeg var den mest oppyntete. Praten gikk ikke i "så fin utsikt dere har" men mer diskusjon/tipping/fristing om gavene osv. Jeg la ned Cola fra et 0.5 l Hansa glass og ikke de vanlige pantsy "finglassene". Juletreet var også et av de bedre fordi jeg fikk pynte det og brukte bare et par lys/glitter/kuler og ikke noe av det gamle hjemmelagde "tradisjonsrike" mølet som vanligvis har hengt på treet.

 

I morgen tidlig blir det testing av presanger:

Broren (14) skal ut og fly med radiostyrt fly.

Nevøen (5!) skal kjøre sin nye 40cm radiostyrte Porsche 911 GT3 som i testen på stuegulvet spant de første 10 cm bortover.

Og jeg skal prøvekjøre den nye sokkene.

 

Jaja, nå er hvertfall familiedelen av julen over og alle er mer eller mindre glade.

Bare 300 dager igjen til kjøpesenterene igjen trykker tykke rødkledde pappfigurer opp i trynet vårt hvor enn vi snur oss. 330 dager Til de begynner å sende reklamene som viser smilende amerikanere som sitter hele familien samlet rundt verdens største kalkun mens ute i halvmeteren med puddersnø henger frosty the snowman ut med en god og kald 0.33 i hånda. 360 dager til vi føler kjøpepresset på oss som aldri før når du svarer "alle" til spørsmålet "hvor mange pakker har du igjen å kjøpe?". 363 dager til du traver rundt på alle kjøpesentre i byen mens du leter etter en pakke til hver person som er kjekk+nyttig+gøy+nok, men du sannsynlig ender opp med å dekke ett av disse punktene. 365 dager til jeg sitter oppe på natten og spiser rester fra middagen mens vi alle spammer hw.no til ****** med tråder som "God jul", "hva fikk du", "ble du glad", "kom nissen".

 

Hva syntes dere om været for tiden da? Her var det 2cm snø i en-to dager, men nå helt tørt. Forbanna kjipt når du hadde planlagt akebrettur etter bil i 90 disse dagene, men så blir det utsatt til et ukjent tidspunkt. Selv så har jeg ellers ingen problemer med at det ikke er snø, og at det er varmt (les: Hvertfall ikke beinkaldt) osv.

 

-------

 

Ellers så var jeg på Ringenes Herre saken i går (full sal kl 10 lille julaften, nesten 2% av Haugesund ...tror jeg :) ) Filmen var ....ok. Absolutt ikke den beste filmen jeg har sett i år, og et langt stykke ned på best ever lista mi. Lyden var (som alltid i kinosaler) tam fra alle kanaler bortsett fra senteren som til tider nesten drepte oss. Filmen var til tider også ufattelig kjedelig (de brukte 30 min på noe som de kunne ha brukt 5 på) og hadde litt Glamour (den skalla og den modige) over seg. Da er heldigvis den perioden over, og jeg håper bare at folk raskt glemmer hele serien.

 

[whinemode]

Hvor ufattelig vondt er det ikke å sitte i en kino i flere timer?

Etter 20 min så måtte jeg knekke ut høyre kne, og måtte reise meg for å gjøre det fordi det er akkurat ikke plass til å gjøre det sittende. 20 min til så begynte det å verke igjen, og jeg måtte opp og knekke det igjen. 20 min... har ikke lyst til å reise meg igjen, og prøver å legge meg flat i stolen og strekke ut beinet under stolen til personen forran meg... som endte med tabbe i det jeg kom borti beinet til dama som satt der. Prøver å få plass til å strekke det ut skrått sidelenges... ikke sjangs. Prøver å sitte oppå beinet, "yoga stilling", med beinet mot ryggen til hun forran, beinet over det andre beinet, beinet loddrett på setet med kneet under armen. Finner ut at dersom jeg sitter slik (den siste) og legger press med hånden på fremsiden av kneskålen så er det ikke ufattelig vondt, men bare ufattelig ubehagelig. Sitter slik de siste to timene.

Konklusjon:

-Dårlig lyd

-Dårlige seter

-Dårlig plasering

-Dårlig plass

-Vondt i sjappo (kroppen)

-Må ut i kulden

-Masse folk som ikke kan holde kjeft

-Filmfremviser som spiller av lyd i halv fart noen ganger

-Ikke mulighet for å pause

-Ikke iskald cola i glass

-Ikke DTS direkte inn i hvert hjørne av kroppen

-Norsk tekst

-Reklame

 

+Fin temperatur i salen?

 

Konkluson:

Kjøp deg en 32", Surround forsterker, kraftige høytalere, DVD-spiller.

Få en venn (eventuelt deg selv) til å begynne å jobbe på Spaceworld hvor han/hun kan låne med seg så mye film han/hun vil. Og se film til du dauer.

ALDRI dra på kino igjen...(etter Episode III hvertfall)

[/whinemode]

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...