Gå til innhold

Kritikk fotograf portfolio ønskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker kritikk på min fotograf portfolio  https://www.happystory.no/fotograf-stavanger

 

Bilder: Langt over mitt nivå så ingenting å si på dem.

 

Muligens gjort med vilje, men hvorfor blande norsk og engelsk i samme setning i "hei, i’m Suzi."

 

Største minus med siden synes jeg er at den ikke skalerer til nettleserens størrelse. Gjeler Portfolio og About og spesielt bredde (under en viss størrelse). Det gir både horisontale og vertikale scrollbars så jeg må scrolle for å se hele bredden av bildene selv på en Full HD skjerm. Hvis du kan sette dette selv ville jeg valgt en bredde litt under 1920 piksler som minste bredde bildene skal tilpasses til, men ideelt burde nettstedet du bruker fikse det automatisk. Ser ut som gallerisiden gjør det når du kommer inn på det enkelte galleriet.

 

Ser du velger forskjellig måte å vise bilder på avhengig av kategori. For eksempel viser portfolio hel bredde og bilder under hverandre mens galleriene bytter bilde automatisk og about-siden har en tredje layout. Ikke feil, men ryddigere med en layout?

 

Trenger du contact nederst i About når du har egen Contact i menyen?

 

Blog: Jeg synes blogger som ikke oppdateres jevnlig trekker ned inntrykket. Noe å tenke over - hvor ofte tror du du vil ha oppdateringer?

Endret av se#
Lenke til kommentar

Jeg kan se for meg at siden din vil appellere til unge jenter. Jeg som ikke er en ung jente ville gått for noe mye enklere og mer minimalistisk. For meg ble det hele litt lite profesjonelt, og litt mye unødvendig design og rot.

 

Portfolio og galleri kan du slå sammen. Her ville jeg også droppet automatiske slideshows, og latt kunden bla og forstørre i ønsket tempo. Om du kan ville jeg også unngått å bruke samme person i flere bilder. 

 

Blog ville jeg droppet helt.

 

About me-siden burde inneholde litt mer enn noen intetsigende stikkord, og kanskje et portrett uten et kamera som dekker halve fjeset.

 

Jeg ville også inkludert en prisliste. Den trenger ikke å være superdetaljert, men i hvert fall gi potensielle kunder en idé om hva de må ut med.

 

Ellers er jeg veldig enig med se#, du burde holde deg til ett språk.

 

Når det er sagt så liker jeg bildene, og jeg kan ingenting om design av nettsider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg likte designet på nettsiden, og jeg er over tredve. Bildene er kjempegode, fotografering kan du!

 

Behold gjerne bloggen så lenge du oppdaterer den med noe matnyttig. Men står den ubrukt over 1-2 måneder, så fjern den.

 

About me. Blanding norsk/engelsk er sikkert fresht. Jeg ser ingen problemer der. Men et ansikt hadde vært kjekt, så jeg kan kjenne igjen fotografen når jeg møter henne. Men hvorfor så mange bilder på about-me siden? Få heller kontakt-boksen lengre opp.

 

Portfolio. På første bildet under portfolio er det piler på bildet, men de funker ikke. 

 

Gallery. Trykker jeg på et bildet får jeg opp bildet sentrert på skjermen. Men å trykke "x" fjerner ikke bildet. 

 

 

Og til slutt. En del av fotoene ser ut til å ha tydelige jpeg-artifakter. Det virker som bildene er veldig komprimert (lav jpeg kvalitet når du eksporterer)? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...