Gå til innhold

Her er AMDs nye Ryzen-prosessorer


Anbefalte innlegg

 

Valuta har du nada peiling på Nizzen :)

Vi får se om jeg har peiling eller ei da ;)

Vi får se, skal minne deg på denne tråden jeg Nizzen. Om du tror på att det snør i h**vete og jorden er flat så må du gjerne gjøre det. 11 kroner for dollaren kommer aldri til å skje i vår levetid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje det som det er snakk om. Det er snakk om hva den kommer til å koste i butikkene i Norge, ikkje at dollaren er 11kr. Kanskje du burde lese litt før du leker keyboardhero?  :roll:  

Så hva blir regnestykket ditt angående Intel eller må du alltid tro du har rett?

Du svarer jo nå mot deg selv, så nei jeg leker ikke keyboardhero.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så hva blir regnestykket ditt angående Intel eller må du alltid tro du har rett?

Du svarer jo nå mot deg selv, så nei jeg leker ikke keyboardhero.

Gange med 11 stemmer ganske bra når man tar med alle avgifter staten skal ha samt at butikkene skal jo tjene litt de også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så hva blir regnestykket ditt angående Intel eller må du alltid tro du har rett?

Du svarer jo nå mot deg selv, så nei jeg leker ikke keyboardhero.

I9 9900k koster $484,99 på amazon.com og 5349 på komplett.no 484.99*11= 5389,89 så formelen stemmer veldig bra. Selv på Intel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er ikkje det som det er snakk om. Det er snakk om hva den kommer til å koste i butikkene i Norge, ikkje at dollaren er 11kr. Kanskje du burde lese litt før du leker keyboardhero?  :roll:  

Så hva blir regnestykket ditt angående Intel eller må du alltid tro du har rett?

Du svarer jo nå mot deg selv, så nei jeg leker ikke keyboardhero.

You got served

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke litt betenkelig at AMD "bare" greier samme IPC/enkjernet ytelse som Coffee Lake nå? Og da med tanke på at AMD er på 7nm mens Coffee Lane er på 14nm... Burde ikke Ryzen da ha en mye høyere IPC?

Det er forskjell på arkitekturen og IPC, samt hvordan de takler Multithreading, Intel sliter nå med mange sikkerhetsproblemer som gjør at IPC faller en god del på eldre cpu'er mens Amd sine er nesten urørte.

 

IPC'en til Amd sine cpu'er har faktisk forbedret seg markant nå fra Ryzen 1xxx til Ryzen 3xxx og trolig vil vi se enda større endringer ved platformskifte ( altså fra AM4 til AM5 ) men det vil trolig ta litt tid. Det er også forbedringer som kommer i form av 7nm+ og yterligere krymping til 5nm kanskje allerede i 2020/21.

Lenke til kommentar

Er det ikke litt betenkelig at AMD "bare" greier samme IPC/enkjernet ytelse som Coffee Lake nå? Og da med tanke på at AMD er på 7nm mens Coffee Lane er på 14nm... Burde ikke Ryzen da ha en mye høyere IPC?

Ryzen har høgare IPC. 3800X slår 9900K i enkelttrådytelse med 500 MHz lågare boost-frekvens. Gitt at AMD sine data stemmer, det får vi jo sjå!

Lenke til kommentar

Ryzen har høgare IPC. 3800X slår 9900K i enkelttrådytelse med 500 MHz lågare boost-frekvens. Gitt at AMD sine data stemmer, det får vi jo sjå!

 

Hva som yter best når begge er overklokka, det finner jeg ut når NizZen prøver Ryzen versjon 2  :xmas:

 

Kjenner jeg en butikk i Oslo rett, så kommer det plutselig et Asrock kort derifra så fort det kommer inn  :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Det er forskjell på arkitekturen og IPC, samt hvordan de takler Multithreading, Intel sliter nå med mange sikkerhetsproblemer som gjør at IPC faller en god del på eldre cpu'er mens Amd sine er nesten urørte.

 

IPC'en til Amd sine cpu'er har faktisk forbedret seg markant nå fra Ryzen 1xxx til Ryzen 3xxx og trolig vil vi se enda større endringer ved platformskifte ( altså fra AM4 til AM5 ) men det vil trolig ta litt tid. Det er også forbedringer som kommer i form av 7nm+ og yterligere krymping til 5nm kanskje allerede i 2020/21.

Det blir en del 5 teknologi fremover: 5nm, DDR5, PCIe 5, AM5, 5 GHz, 5000 kr ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

En posetiv ting fra intel er de nye IGP løsningene som er like bra som amd's 2700U så laptopper får bedre gpu'r fra Intel som er stort pluss!

 

Det er i Ice Lake, som ikke kommer før sent i år eller tidlig neste år i laptoper. Og den er nok ikke like bra som 2700U, men litt dårligere (dette om man baserer seg på benchmark-tallene. Husk at 2700U sin GPU-ytelse var mye bedre i spill enn det benchmark-tall viste vs. i5 8250 og i7 8550U). Uansett har dette gapet blitt bittelitt større med 3000-serien til AMD. Og i 2020 vil 4000U-serient til AMD være rett rundt hjørnet, med både Zen 2 CPU og 7nm Vega-GPU.

Lenke til kommentar

2. Du lurer på om det går an å kjøpe en PC som har lignende spesifikasjoner som din, altså en streaming PC som ikke hakker. Hvordan går det an å lure på dette? I et tidligere innlegg nevner du at din CPU har 3.06GHz. Det må bety at du har en eldgammel Pentium 4, bygget på 130nm eller en E6600 på 45nm. Jeg kan fortelle deg med en gang at det absolutt går an å kjøpe en PC med bedre specs enn dette. Den billigste Ryzen CPU-en (Ryzen 1200) er ca 650% raskere enn en Pentium 4. Og nei, en Pentium 4 er ikke for overkill for notepad lister. Noe tregere enn Pentium 4 skal man lete lenge etter.

 

 

jeg tipper du var litt snill med den estimeringa. det er ikke mange dager siden jeg fyra opp en gammel e6550, uten grafikkkort som kan ta seg av decoding av video fra netflix må man opp i 3,4 ghz på cpu for 1080p avspilling(og da fremdeles med noe lagg ved høy bittrate). tipper du må opp i 100 gangen på mange oppgaver, spesielt om man sammenligner de med en god ssd. da kan sikkert en 1200 gjøre en windows update 100 ganger kjappere enn en p4. 

 

det blir nok en 3600 på meg når de slippes i sommer. ps5 skal bli en 8 core zen 2 med lave klokker, så skal vell en 3600 klare å slepe meg mellom noen år med spilling. =) gleder meg 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...