Gå til innhold

GET slutter med tekst-TV


Anbefalte innlegg

Har hatt både Altibox og CD.

Dessverre har jeg nå flyttet inn i et boretslag som har GET.

Ukentlig må jeg restarte både TV-boks og ruter. Har 12 kanaler. Skal jeg ha flere koster det skjorta.

HBO og filmleie virker ikke. 

Og nå skal de fjerne Tekst-TV fordi de skal "bruke tid og penger på nye funksjoner".

GET har ikke kommet med noe nytt på 10 år, boksen deres er svært treg i tillegg tar de 99,- for 500 gb lagringsplass.

Anbefaler alle å holde seg unna dette skrotet.

 

Jeg har den siste dekoder fra Canal Digital parabol, og den er heller ikke noe bedre. Må trekke ut strøm ledningen nesten hverdag for at den skal fungere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tekst-tv er den kjappeste måten å få en passe oversikt over de viktigste nyhetene. Jeg kommer meg gjennom nyhetsbildet i Norge, Sverige og Danmark i løpet av minutter. Helt umulig å få til online. Det er for tregt. Gammel teknologi ja, men mer effektivt enn alt annet. Men pytt, da vet jeg hva jeg skal terge Get-selgeren med neste gang han forsøker å få meg over fra Altibox.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tekst-tv er den kjappeste måten å få en passe oversikt over de viktigste nyhetene. Jeg kommer meg gjennom nyhetsbildet i Norge, Sverige og Danmark i løpet av minutter. Helt umulig å få til online. Det er for tregt. Gammel teknologi ja, men mer effektivt enn alt annet. Men pytt, da vet jeg hva jeg skal terge Get-selgeren med neste gang han forsøker å få meg over fra Altibox.

Er vel ikke helt umulig å få til online?, spesielt ikke siden man har tekst-tv online og?

 

Nrk f.eks: https://nrk.no/tekst-tv/100/

Lenke til kommentar

 

Har hatt både Altibox og CD.

Dessverre har jeg nå flyttet inn i et boretslag som har GET.

Ukentlig må jeg restarte både TV-boks og ruter. Har 12 kanaler. Skal jeg ha flere koster det skjorta.

HBO og filmleie virker ikke.

Og nå skal de fjerne Tekst-TV fordi de skal "bruke tid og penger på nye funksjoner".

GET har ikke kommet med noe nytt på 10 år, boksen deres er svært treg i tillegg tar de 99,- for 500 gb lagringsplass.

Anbefaler alle å holde seg unna dette skrotet

 

 

Her er det mye du må sette deg nærmere inn i. HBO Nordic er ikke en del av basis «TV Mini» som du tilsynelatende har (12 kanaler) men du får nesten uendelig med valgfrihet om du oppgraderer til Start pakken, 50 kanalpoeng man kan bruke til å sette sammen sin egen TV pakke. 

Om du har ukentlige problemer med den boksen du har idag er det bare å ta kontakt med Get og få det ordnet. 

Get har ellers kommet med mange nye tjenester de siste årene, blant annet en ny Get boX som skal være rett rundt hjørnet.

siden han nevner han må resette TV boks og router, så har han heller ikke den nyeste på markedet, GET Box 2. Har hatt denne selv i 3 år nå, og ikke hatt ett eneste problem, foruten at de av og til har en natt uten signaler, (Jeg sover) og at noen en gang gravde i stykker kabelen (Ikke GET sin feil, selv om de brukte altfor lang tid på å fikse den, var lørdag til mandag morgen uten nett)

Lenke til kommentar

Get skårer dårlig over alt virker det som (paywall), ikke noe nytt ei heller uventet. Get må sjerpe seg og lever produkter til en mye bedre pris og langt bedre kvalitet, betaler nesten 1000kr i mnd (ink hva sammeier betaler dem) får ikke kvaliteten tilbake. 

Nå som Telia har kjøpt Get får see om det blir noe bedre men har mine tvil.

 

https://www.insidetelecom.no/artikler/get-er-minst-likt-av-alle/464821

Lenke til kommentar

Ikke rart at lisensavdelingen i NRK ble lagt ned og en felles skatt for alle landets beboere skal innføres: må ha penger for å holde i live arkaisk tekst-tv, bruke penger på NRK Jazz og repriser av "med hjartet på rette staden".

Å tviholde på gammel dr*** pga noen ikke vet bedre og andre mener "ALLE MÅ HA DET!" er vel gjeldende ikke bare for vanlig TV men for mange ting ellers som folk blir skattet i hjel for å holde på life support samme om teknologien har kommet seg mye lengre og/eller leveringsmetodene endret seg betraktelig.

Lenke til kommentar

Ikke rart at lisensavdelingen i NRK ble lagt ned og en felles skatt for alle landets beboere skal innføres: må ha penger for å holde i live arkaisk tekst-tv, bruke penger på NRK Jazz og repriser av "med hjartet på rette staden".

Å tviholde på gammel dr*** pga noen ikke vet bedre og andre mener "ALLE MÅ HA DET!" er vel gjeldende ikke bare for vanlig TV men for mange ting ellers som folk blir skattet i hjel for å holde på life support samme om teknologien har kommet seg mye lengre og/eller leveringsmetodene endret seg betraktelig.

Må jo holde kommunistene ... unnskyld kommunister neii jeg mener journalister, (Høres enda feil ut men..... ) I arbeid vettu . så da må alle andre lide for at noen pompøse folk som ikke innser at de er deres egen mangel på forståelse av hva samfunnet ønsker som er grunnen til deres bedragleie ser/lesetall. Det at  TV2 også får livsstøtte nå er helt bak mål. 

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

Spøk til side, dette blodig alvor: det finnes en hel kategori med snyltere her i landet. Med ordet "snyltere" mener jeg de som finansielt sett er på enten ingen måte levedyktige eller må ha subsidier av en eller annen form, og de faller i varierende grad utenfor det som kan rettferdiggjøres som konkrete behov samfunnet har, altså som i grunnleggende sosiale tjenester.

 

Uten å grave i denne enorme haugen, kan jeg bare fokusere på utelukkende NRK: rent teoretisk sett en viktig samfunnstjeneste med viktige opplysninger. Enda mer teoretisk "viktig kultur-bla-bla-bla noe vi kan ikke være uten". Enda mer detaljert så er det en svær kringkastingskjempe med nærmest monopol, med flere TV kanaler og sist jeg sjekket ca 20 radiokanaler. Derav er god over 90% av all innholdet ren underholdning, og den mest kritiske informative biten er vel ca 30% av all sendingstid på de aller mest kritiske kanalene. Alt fra ski, jazz, komedieprogrammer, repriser av arkaiske serier, tvilsomme ensidige "debatter" og mye annet er man pålagt å finansiere nå via lisens som tvangsinnkreves fra alle som har fjernsynsmottaker i dag, og snart fra alle landets skatteytere.

 

Det er da klart at hele den store organisasjonen som er helt avhengig av å drive sånn type finansiell politikk som kontraktører drev under USAs beskyttelse under Iraqi Freedom som het "cost plus". Ingen konspirasjonsteori dette, formelen er veldig enkel: de midlene man får tildelt må man bruke opp i år /kvartal som disse øremerkes med, slik at da neste avregning kommer skal man ha saklig grunnlag å kreve mer. NRK har ikke blitt mindre - den er blitt større. Flere kanaler, flere radiokanaler, nettsider med full funksjonalitet inklusiv noen må jo jobbe hver dag og holde arkaisk tekst-TV gående, så klart denne organisasjonen med sine ansatte vil absolutt lobbiere for mer og mer penger, siden herregud - jobber man der, er man trygg som hos kommunen. Svingninger i markedet betyr ingenting. Her har man jobb ut livet og man er automatisk med i den "hellige ku-flokken" som kan ikke røres, men som kan bli og er blitt større. Flokken er faktisk fortsatt "flokken" selv om de er "ut". Nyeste eksempelet på det ble Lisensavdelingen som ble lagt ned.

Skulle nesten tro - å ja, hvis skatten dekker hele det økonomiske behovet, og de 50 eller 100 tryner som jobbet der får fyken... dette er jo pokkeren meg "lean", dette er jo effektivisering av driften! Da må de ut i jobbmarkedet... og kanskje finne seg noe annet, noe som ikke betales av andre skatteytere! Lov å drømme. De ble jo øyeblikkelig sysselsatt ved et nytt museum/galleri eller hva var det for noe, selvfølgelig igjen finansiert av skattekronene. Er vel vanskelig å få ei igle til å gå over fra blod til tomatjuice, ser det ut som.

 

Du nevner TV2 - vel, der har du prakteksempelet på mer snylting. Hvis folk ønsker og de selv betaler, eller hvis den finansielle modellen TV2 har er levedyktig - jeg ønsker de lykke til med forretningen sin, ingenting bedre enn privat selskap som har folk i jobb og er i pluss på boken. Men det er jo ikke tilfellet. Det er heller ikke tilfellet med alle de avisene som ikke klarer å overleve. Alt fra de store til de lokale små som på en eller annen måte - verdenspraksis til tross - mener at for det første så er de viktige, for det andre så MÅ de finansieres av samfunnet og har egentlig ingen intensjoner å være økonomisk selvstendige.

 

Det frie markedet forutsetter at selskaper kan gå i pluss hvis de er styrt av dyktige folk og det finnes etterspørsel for de varene de produserer, eller hvis de styres av evneveike klovner og varene de leverer kan knapt brukes som dopaqirerstatning så går de konkurs. Merkelig nok er dette akseptert siden dette er tross alt vanlig, normal, sunn praksis (som kan neppe bestrides i vestlige land i alle fall), men da det kommer til journalistene i Norge og det de produserer så kommer det ene unntaket etter det andre, og alt er liksom "okay", og atter en gang som de... utellelige, tusenvis av andre gangene med de mange tingene som finnes her, så må skattebetalerne punge ut.

 

Kunne vi levd uten NRK Jazz og tekst-TV? Jeg vet ikke, jeg har skjønt at jeg er sær så kanskje jeg lever i en boble av min egen fantasi, men utrolig nok klarer jeg å gå til YouTube, taste inn "Low-fi Jazz downtempo" og kose meg masse, helt uten noen som får lønnen sin fra skattekassen, likens med nyheter på nettet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når 300 000 fremdeles bruker tekst-tv daglig, er det uforskammet at de ikke klarer å ha støtte for dette videre fremover. Det er en gammel teknologi som sannsynligvis krever svært lite å fortsette å støtte.

 

Krever nok mer enn du tror å holde oppegående det utdaterte greiene der. Bedre å kutte støtten å prioritere andre ting. De få som bruker tekst-tv kan jo gå over på de bedre alternativene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krever nok mer enn du tror å holde oppegående det utdaterte greiene der. Bedre å kutte støtten å prioritere andre ting. De få som bruker tekst-tv kan jo gå over på de bedre alternativene

Tja, sliter litt med å se at det krever mye å støtte en så lite ressurskrevende teknologi.

Når andre Android bokser/dekodere får det til uten problem, handler det vel mer om vilje.

Antall brukere sier sitt om at det blir feil å ikke støtte tjenesten.

 

Forøvrig er det litt trist å se at noen ikke ser at folk har ulike preferanser og behov.

Tekst-TV gir tross alt en hurtig og rask oversikt over nyheter og vær.

 

Forøvrig var tekst TV flott på 80 og 90 tallet. Det var konkurranser, chat, tester, anmeldelser og mye å lese om om det meste. På starten av 90 tallet kom minne på TVer slik at sider ble lagret og man kunne bla uten venting.

Hadde vært artig å vite om NRK har logget hvor mange sider de har hatt på en gang.

 

Tekst-TV har også vært viktig etter år 2000, tekst-TV har vært oppe de ganger Internett har vært nede/ustabilt ved større krigs og terrorhendelser, på verdensbasis.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Krever nok mer enn du tror å holde oppegående det utdaterte greiene der. Bedre å kutte støtten å prioritere andre ting. De få som bruker tekst-tv kan jo gå over på de bedre alternativene

 

"De få" personene er flere enn alle innbyggerne i hele Bergen, Norges nest største by! Bare å avvikle Bergen også da tenker jeg...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...