Gå til innhold

TEST: Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti Gaming OC 11G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og vitsen har blitt enda mindre siden de fleste nye spill i dag er så elendig optimalisert at man får dårlig ytelse uansett maskin. Angrer på at jeg kjøpte ny pc for en stund tilbake. Eneste spillet jeg har merka no forskjell på er witcher 3. Gamle systemet var et 4770k med 980ti 16gig ddr3 ram. Nye er ryzen 2700x med 2080rtx og 16gig ddr4 ram.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å kjøpe 2080 Ti for spill alene, for den jevne forbruker er et dårlig kjøp.

 

Om man driver med innholdsproduksjon som hobby eller på fulltid, og spill er en hobby ved siden av dette, kan man tenke at det er en produktiv investering som gir avkastning på relativt kort tid, med et par betalte oppdrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man PC gaming som hobby og koser seg med det, synes jeg (hvis man har råd) at man skal unne seg litt ekstra. Jo 14.000kr for GPU er mye, men er man så gammal som meg og ikke gidder sitte å tweake grafikk-settings og vil bare ha nice grafikk enkelt og kjapt, så spanderer man seg det beste uansett.

 

Når også kona bruker ufattelig mye penger på sminke, klær og vesker...så driter man fort litt i at GTX 2080ti ikke er valutta for pengene, men man får det lille ekstra.

 

MEN, det er nå bare meg...og sånn tenker jeg om min lille hobby :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

jeg venter til 10K kommer med å bytte fra FullHD, konkuranse messig er FHD det beste. høyere gir bare dårlig FPS...for 200++ FPS i de fleste skytespill holder det med 1080!

 

Ser ikke helt hvorfor du vil ha en 10k skjerm.

Det stemmer heller ikke med vanlig oppløsning. 8k eller 16k.

 

Til og med 4k er jo bare tull på en pc monitor, med mindre du har en 32" eller større.

 

27" i 1440p er vel det optimale.

 

2080 ti holder så vidt i de nyeste spillene da. Om du vil nå 144hz.

Lenke til kommentar

2080ti koster jo bare en frontfanger til en bil, ulakkert :D

 

Pc hardware er billig morro i forhold til mye anna morro ??

 

Er noe annet når gutten som ønsker seg et 2080Ti er 13-14 år gammel.

 

Når det gjelder bil fanger regner jeg med at den personen som skal ha seg en slik har tjent sine egne penger.

 

Totalt på trynet at et "gaming" skjermkort koster 12k.

 

Synes prisen på 980Ti og 1080Ti var spot on. Men 2080Ti så har det blitt galskap priser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...