Gå til innhold

Tesla Model Y får opptil syv seter og nesten 500 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Model 3 performance, slo Ferrari 458 Italia på Streets of Willow.

Hvis ikke det er å kjøre som en sportsbil, så vet ikke jeg.

 

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-performance-track-mode-release-version-beats-ferrari-closed-circuit-test/

Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458.

 

1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458.

 

1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane.

 

Men du er enig i at M3P kan kalles en sportsbil, med den prestandaen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig baneavhengig, og det er mange faktorer som spiller inn (fører, dekk, vær). 458 Italia er også en gammel bil i sportsbilsammenheng. En F87 M2 er registert med en rundetid på 1.22,73 der, kun noen tideler bak 458.

 

1.41,28 på Laguna Seca med en modifisert Model 3 Performance. Samme fører klarte 1.46,8 uten mod. 458 Italia er klokket inn til 1.36,22 på samme bane.

Ligger ett par 458 italia til salgs på finn.

Prisen er rundt 2 millioner.

 

At en ny elbil til 600tusen nesten holder følge er da ganske rått.

Endret av Complexity
  • Liker 5
Lenke til kommentar

RS5 2012 er en bil som vekker mye oppmerksomhet pga sportslig utseende. Tesla elbil som du ser hele tiden, i tillegg høres ut som strykjern. Tror jeg holder meg til RS5 gitt.

Har ettermontert milltek catback sportseksos ;)

 

Jeg er fornøyd med 4.8 V8 min selv, men akkurat 0-100 klarer jeg ikke å hamle opp med Teslaer. Eller det vil si jeg pleier å si at vi tar best av 7 når Tesla eierene skal kjøre omkapp :)

 

Selv om jeg liker bensinmotorer, så klarer jeg å like elektrisk også, skjønner ikke helt hvorfor det skal ekskludere hverandre?

 

Tror ikke noe på at du klarer 3.8 i din da, går vel ca likt som Panameraen min tenker jeg 4.7???

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. Har selv eid V8, en S65 som er BMW M3 (2008 mod). Elsket den motoren, herlig lyd og kjøreegenskapene var fantastiske i M3en. Så prøvde jeg TM3P, og jeg må si den overrasket meg stort, og jeg skal tippe den ikke er langt bak BMWen på bane. Aksen var en annen verden. Jeg kommer til å savne BMWen, men jeg gleder meg som en liten unge til å ta i mot TM3LR som jeg har bestilt også.

Livet er herlig  :w00t:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også en universalkonroll, men syntes det var mer komplisert enn å sjonglere med 3 fjernkontroller og jeg foretrekker fortsatt å ha full kontroll med 3 fjernkontroller.

Da har du kjøpt en svært dårlig universalkontroll eller ikke klart å programmere den riktig.

Logitech har noen fantastiske kontroller så man kan sette opp akkurat som man vil. 2 trykk skifter innganger, skrur av eller på enheter og gir full valgfrihet.

Lenke til kommentar

Tiden vil vise :D Om det er 2025 eller 2030, nye fossilbiler blir ulovlige til slutt ;) Skal bli digg!

Jepp.. Tiden vil vise at du tar feil?

Blir ikke mye digg nei. Med mindre de kommer med ett gigant hopp på batterifronten over natten er elektrisk en ubrukelig løsning for ganske mange. Tenke lengre enn nesa di nå..

Satser på bensin og diesel biler blir produsert i mange mange år enda slik produsentene selv sier.

Lenke til kommentar

100 mil hadde vært "kjekt å ha", men 500 holder egentlig i massevis.

 

Batteriene blir stadig renere å produsere, men alt i dag er det mye mer miljøvennlig å lage batterier enn å brenne olje på tanken.

 

Elektrisitet er det stort sett over alt, men lademuligheter bygges ut i takt med utbredelsen.

500mil holder i massevis ja?

 

Ikke så veldig mye renere å masseprodusere store batteripakker idag enn å utvinne olje. Men det kommer seg sakte men sikkert. Men batteriteknologien man har idag er ubrukelig for å få alle over på elektrisk. Hadde aldri kunnet ha elektrisk så ræva dårlig som det er idag.

 

Mange steder i verden uten strøm..

Lademuligheter bygges ikke ut i takt med utbredelsen nei.. Det er en grunn til mange klager på elendig tilgang på lademuligheter

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp.. Tiden vil vise at du tar feil?

Blir ikke mye digg nei. Med mindre de kommer med ett gigant hopp på batterifronten over natten er elektrisk en ubrukelig løsning for ganske mange. Tenke lengre enn nesa di nå..

Satser på bensin og diesel biler blir produsert i mange mange år enda slik produsentene selv sier.

De sier det ikke:p Volkswagen som er største bilprodusent sier siste gen giftbil blir 2026 https://e24.no/bil/volkswagen/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/24510010

 

Og batteriene i dag går jo 5-600km. Snart kan man lade dem på 15 min og. Hvem gidder da å kjøre på dyrt skadelig giftstoff.

 

Litt mer fakta enn følelser takk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk kjørt 90talls biler som er bedre å kjøre enn Model 3 så ikke noe å skryte over

 

Hvilke biler var dette? :) Fordi jeg har selv eid en E92 BMW M3, og kan fortelle at TM3P ikke var langt unna M3en når det kom til kjøreopplevelse. Spent på hvilke 90-talls biler du nå skal dra opp av hatten

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

De sier det ikke:p Volkswagen som er største bilprodusent sier siste gen giftbil blir 2026 https://e24.no/bil/volkswagen/dieselens-dager-er-talte-hos-volkswagen/24510010

 

Og batteriene i dag går jo 5-600km. Snart kan man lade dem på 15 min og. Hvem gidder da å kjøre på dyrt skadelig giftstoff.

 

Litt mer fakta enn følelser takk ;)

Det sier de jo... 2040 står der i artikkelen wol du ikke har lest skikkelig.

Batterier idag kan teoretisk sett holde den avstanden under ekstremt ideelle omstendigheter.

I praksis er det litt forsljell.

 

Litt mer fakta enn følelser takk

Endret av iPhoneXs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier de jo...

Batterier idag kan teoretisk sett holde den avstanden under ekstremt ideelle omstendigheter.

I praksis er det litt forsljell.

 

Litt mer fakta enn følelser takk

Hvor var fakta der? :p De nye standardene for å måle batteriene er mye mer riktige enn tidligere, hvis du ikke har fått det med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...