Gå til innhold

Returnerende IS-krigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

  Vel, når noen definerer "terrorister" som "andre folk som gjør det samme som meg" så er det neppe jeg som har vansker med objektivitet.

 

Det er nok rimelig god konsensus om definisjon på terrorisme: https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme

Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt.

 

En annen sak er at å straffe IS-deltagelse hardt signaliserer at en forsvarer verdier. For eksempel muslimske innvandrere ser vel ofte på vårt samfunn som grense- og verdiløst.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke et kriterium å kjempe for en anerkjent stat for å være en kriger. De blir omtalt som krigere av sine fiender og per ordbokens definisjon er de krigere. Hvis du vil fortsette å fornekte fakta så er du velkommen til å gjøre det.

Ja, jeg tror ikke jeg klarer å overbevise deg om meningen bak en enkel definisjon, så jeg dropper også ut av denne diskusjonen.
Lenke til kommentar

 

Det er nok rimelig god konsensus om definisjon på terrorisme: https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme

Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt.

 

En annen sak er at å straffe IS-deltagelse hardt signaliserer at en forsvarer verdier. For eksempel muslimske innvandrere ser vel ofte på vårt samfunn som grense- og verdiløst.

Handlingene utføres av personer eller grupper med en agenda som ikke faller sammen med de styrendes

Din kilde
Lenke til kommentar

Ja det er ingen grunn til å drive terror dersom en er enig med de som styrer.

Virkelig ... hvordan skal de som styrer få folk til å adlyde uten å terrorisere dem?

 

Selve opprinnelsen av ordet kommer fra terrorveldet i Frankrike etter revolusjonen ... og beskriver hva de som styrer, og de som er enige med dem, bedriver.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en av de få tilfellene skatteflyktning og jeg er enige. 

Det vil ALLTID være noen som ikke er enig med systemet, de ekstreme av disse kaller vi terrorister, og hvorfor? Fordi de er imot flertallet (man kan argumentere for at det er staten selv som har hjernevasket sine innbyggere til å tro at de er på den rette siden av historien om de bare følger disse reglene - alle tror de er på den rette siden av historie).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Søk etter ''Vi var slavene deres'' på siden (CTRL + F i Chrome), for det mest relevante.

 

Ingen tvil om at mange av fruene har gjort mye kriminellt utover å tilhøre en organisasjon, men hvordan får man dømt noen for dette uten vitner? Det samme gjelder mennene, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...