Gå til innhold

Hva er timelønna til dem som jobber i Kiwi, Extra eller Bunnpris?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

24 000 etter skatt? Det er ekstremt bra. 300 000 i året x 40 år = 12 mill i en livstid, det kan man gjøre mye med.

 

Når man får en slik jobb, så betyr det egentlig at man alleréde er millionær. Det gjelder bare å beholde jobben.

All ære til de som klarer å holde ut med alle de forskjellige folkene og forholdene som dominerer butikkmedarbeider yrke.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Emmsilla skrev (2 timer siden):

Er du under 16 og jobber 3 dager i uka og de dagene jobber du 4 timer tjener du 37982kr har du fagbrev er dette nærme månedslønna!

Under 16 år og jobber 12 timar i veka medfører at garantilønna er 116,41 kr per time, eller 1396,92 kr i veka.
Garantert månedslønn for ein arbeidstakar under 16 år i 100% stilling er 18 916 kr i måneden. Med fire timar i veka er det ei 32% stilling, altså blir garantert månedslønn 6053,12 kr.
Lønn er avtalebasert så er det er riktignok fint mulig å få høgare lønn enn dette, men det er tvilsomt at ein arbeidstakar under 16 år og med 32% stilling får meir utbetalt i måneden enn høgste lønnstrinnet i tariffavatalen.
Eg får det heller ikkje til å gå opp med at 37 982 kr kan være årslønna, for årslønna skal være minst dobbelt så høg for ein ungdom som jobber 12 timar i veka.
Med 32% stilling vil ein heller ikkje ha rett til overtidsbetaling med mindre arbeidstida går over 9 timar på ein dag.

 

liker skrev (37 minutter siden):

Er det høyere lønn for "mellomledere" og "ledere" i butikker?

Vanligvis vil ein få funksjonstillegg for ekstra ansvar og arbeidsoppgåver. Sjølve tariffavtalen sett ikkje krav om ekstra betaling før ein kjem opp på eit høgare leiarnivå der ein er meir sjølvstendig.
Andre butikkar løyser ofte dette med å gi ansvaret til den som er på jobb med høgast ansiennitet, som då uansett har litt høgare lønn enn dei andre basert på alder/erfaring.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Tjente barn mer enn dette for 18 år siden??

Ja, jeg er 35 å det var ganske normalt for de som var 16år-18år å jobbe som sommervikar i butikk. De tjente langt over 116. Tjente selv 137 som ryddegutt/enkel snekkerarbeid i en entreprenørbedrift når jeg var 16.

 

Edit, ser nå du skriver under 16 år. Da vet jeg ikke.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (26 minutter siden):

Ja, jeg er 35 å det var ganske normalt for de som var 16år-18år å jobbe som sommervikar i butikk. De tjente langt over 116. Tjente selv 137 som ryddegutt/enkel snekkerarbeid i en entreprenørbedrift når jeg var 16.

 

Edit, ser nå du skriver under 16 år. Da vet jeg ikke.

Men dette er lønn for de som er under 16år. Og det er minste satser for butikk ansatte innenfor en tariffavtale. Det betyr ikke at alle tjener dette. 

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (12 minutter siden):

Ligger på 225kr i timen pluss tillegg selv. Man klarer seg på den lønnen men er ikke en jobb man blir rik av. Er også en type jobb som er mye tyngre enn man tror. 

Det er god lønn. Samme startlønn som hundrevis av masterutdannede økonomer for tida i min bransje. De har nok ganske god fremtidige lønnsutvikling å se på, men samtidig ingen tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...