Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Flere har også fått justert kamera for å "fikse" fantombremsinger, har jeg lest. Og jeg tror det ligger noe i det, for min bil har så og si aldri hatt dette foruten en håndfull ganger med små bremsinger pga nærgående trailer eller lignende. Mens andre ser ut til å ha problemet konstant. 

 

Kjører også veldig mye forskjellig ila ett år og opplever noen bremsinger her å der. Mercedes har en forferdelig funksjon som hogger til bremsene om en nærmer seg veikanten(Stripen). Hater den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der hvor min bremser, så er det som sagt bompengekamera over veien, med et skilt på høyre side hvor bompengetakstene står. den bremser ned et stykke før, og det er i en veldig svak høyrekurve. 4-felt.

 

Model X Performance som jeg fikk prøve igår, bremsa på samme sted.

 

Lenger sør på E6 så er det også bompengekamera over veien, men der bremser verken min eller X'en.

 

Det har forresten kommet en ny oppdatering. 32.12.2

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

...men som oftest blir det kun brukt når jeg står i kø nå. Der fungerer det utmerket, og eneste jeg kunne ønske der var at den la seg litt nærmere bilen foran.

Akkurat det savner jeg også på Leaf-en min. Jeg kan stille inn avstanden, men på den nærmeste avstanden skaper det fortsatt stor luke fremover. Det jeg synes den er aller dårligst på er å speede opp igjen når bilen fremfor kjører. Altså, slik atferd som faktisk skaper kø.
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt VW Passat GTE i 3 år. Perfekt ACC uten en eneste fantombremsing. Milevis foran "autopiloten" i min Model 3 som jeg knapt tør å bruke. "Lane assist" i min 2016 modell Passat er også mer til å stole på enn "autosteer" på Teslaen som legger bilen kliss inn mot gullinja og napper i bremsene støtt og stadig ved motgående trafikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt VW Passat GTE i 3 år. Perfekt ACC uten en eneste fantombremsing. Milevis foran "autopiloten" i min Model 3 som jeg knapt tør å bruke. "Lane assist" i min 2016 modell Passat er også mer til å stole på enn "autosteer" på Teslaen som legger bilen kliss inn mot gullinja og napper i bremsene støtt og stadig ved motgående trafikk.

Wow, helt annen erfaring enn jeg har i fra en tiguan jeg nettopp kjørte på autobahn. måtte konstant jobbe i mot lane assisten pga den la seg altslags rare plasser i veien og de minste svinger klikket den helt i vinkel og ga opp.

 

Har du fått v10 på 3'en enda? Jeg har ikke opplevd fantombremsinger på denne enda og jeg kjører stort sett på småveier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mørke grå felger så bra ut. Kunne godt tenkt meg det på min som er hvit :closedeyes:

 

Typisk at slik kommer etter at man har bestilt og fått bil :p

 

Fikk lagt på folie på midtkonsollen idag, var enklere enn fryktet, selv om den øverste ikke ble heelt 100% (ørlite grann for mye til høyre)

post-49079-0-27502500-1571316326_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Har du fått v10 på 3'en enda? Jeg har ikke opplevd fantombremsinger på denne enda og jeg kjører stort sett på småveier.

 

Fantombremser med V10 også. Gjorde hos meg senest i forrige uke i Operatunnelen der jeg lå i midterste felt. Heldigvis var bilen bak 1-200m unna. 

Lenke til kommentar

Da kommer det snart enda en 5% power boost. Samt mer rekkevidde og mer boost på SC.

 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/all-tesla-models-will-get-range-increase-not-just-sr-of-5.171142/

 

Da bikker min Performance 500hk (510), skal ikke klage på det. Ikke det at jeg føler jeg trenger mer men :p

 

For de som er interessert, her er dyno fra LR og P før den første 5% boosten kom.

 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/2018-tesla-model-3-dual-motor-vs-performance-dyno-results.141137/

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Hvordan er dette annerledes enn om f. eks. BMW oppgraderte effekten til alle kunder med en 330i? Spør ikke for å være vanskelig, men fordi jeg genuint lurer.

Da blir vel effekten som er oppgitt i vognkortet feil, og man må innom biltilsynet for å få oppdatert vognkortet. Man slipper vel dog å betale avgift for de ekstra hestekreftene nå som man måtte før.

 

På elbiler står det bare tøv i vognkortet på effekten uansett så trenger vel ikke bry seg (dagens system er ikke laget for måling av elbilytelse)

Lenke til kommentar

Ja, sant det, dette hk-greiene på elbil i vognkortet er jo bare tullball. Det var sagt at det skulle være nominell effekt, men det virker jo å være helt tilfeldig på enkelte biler.

 

Lurer på hva forsikringsselskapene tenker om effekt-oppdateringer OTA. Nå er ikke fem prosent så mye, men det er et interessant prinsipp.

Lenke til kommentar

Ja, sant det, dette hk-greiene på elbil i vognkortet er jo bare tullball. Det var sagt at det skulle være nominell effekt, men det virker jo å være helt tilfeldig på enkelte biler.

 

Lurer på hva forsikringsselskapene tenker om effekt-oppdateringer OTA. Nå er ikke fem prosent så mye, men det er et interessant prinsipp.

Det er jo ikke nytt, holdt på slik siden 2012. Så de har nok gjort seg opp en mening ang saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...