Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jotun skrev (41 minutter siden):

Ap får eg ikke mer enn 10 over.... 

Cc bruker eg egentlig litt sjeldent.

Det kan være forskjeller på hvordan de oppfører seg også ja....

ACC justerer ikke farta i hele tatt. Hvis det ikke er en setting som jeg har oversett.

AP justerer farta i h.t. skilting OG kartdata (dessverre). Mye feil på kartdata.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutes ago, Bjerknez said:

Det kan nok dessverre hende du har et poeng der. Jeg har opplevd det samme. De fleste Teslaer jeg ser blir ikke spesielt godt behandlet. Fulle av skitt og eller vaskeriper. 

Entusiastbil er det helt klart ikke, men det er jo faktisk fine biler og se på. Spesielt hvis dem er litt påkostet med riktig farge etc. Men som du sier, den er laget for "folket" og ikke entusiasten.

Korrekt. Billige gode bruksbiler dette.

Var litt morro å se Carwow sin test av nye BMW Ix3, hvor han annbefalte å kjøpe Tesla Model Y istedefor. Mere bil for pengene.

Det som dog er litt dumt er jo at f.eks Model S Plaid (som ikke produseres lenger) gjerne ikke hadde spesielt bedre lakk enn de billige bilene, og det er jo mere en entusiastbil om man tenker pris iallefall.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (2 minutter siden):

Korrekt. Billige gode bruksbiler dette.

Var litt morro å se Carwow sin test av nye BMW Ix3, hvor han annbefalte å kjøpe Tesla Model Y istedefor. Mere bil for pengene.

Det som dog er litt dumt er jo at f.eks Model S Plaid (som ikke produseres lenger) gjerne ikke hadde spesielt bedre lakk enn de billige bilene, og det er jo mere en entusiastbil om man tenker pris iallefall.

Mer bil for pengene hvis man ser bort fra ting som typiske entusiaster liker er jeg overbevist Tesla er. Det er der dem er gode. 

Men så er det uansett forskjell på entusiaster og bare dem som skal ha seg billigst mulig bil. Madammen har bestillt seg ny elbil også. Riktignok nye Kia Niro EV. Ikke noe spennende med denne, men til 299.000,- så mener jeg dette er mye bil for pengene. 

Skrevet
2 hours ago, Bjerknez said:

Mer bil for pengene hvis man ser bort fra ting som typiske entusiaster liker er jeg overbevist Tesla er. Det er der dem er gode. 

Men så er det uansett forskjell på entusiaster og bare dem som skal ha seg billigst mulig bil. Madammen har bestillt seg ny elbil også. Riktignok nye Kia Niro EV. Ikke noe spennende med denne, men til 299.000,- så mener jeg dette er mye bil for pengene. 

Ja til 299 er det ikke så dum bil nei. Får bare håpe det ikke blir ICCU problemer da. Virker ikke som de helt har fått bukt med det enda selv om det har blitt bedre.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (1 minutt siden):

Ja til 299 er det ikke så dum bil nei. Får bare håpe det ikke blir ICCU problemer da. Virker ikke som de helt har fått bukt med det enda selv om det har blitt bedre.

Det er jo 7 års garanti å jeg regner ikke med at ho har den så lenge, så dette er problemer som evt. må tas fortløpende, uten kostnad for for oss. Dessuten er ikke madammen spesielt opptatt av bil, så jeg tror nok hun er fornøyd bare den starter og går selvsagt :)

Skrevet (endret)
7 minutes ago, Bjerknez said:

Dessuten er ikke madammen spesielt opptatt av bil, så jeg tror nok hun er fornøyd bare den starter og går selvsagt :)

Er jo litt det som er problemet da. At bilene slutter å starte og det er 6 måneders ventetid på ny ICCU 😅

Men forhåpentligvis ikke noe problemer om bilen er helt ny og har siste software. Ser folk klager mindre for tiden så de har det litt under kontroll muligens.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (25 minutter siden):

Er jo litt det som er problemet da. At bilene slutter å starte og det er 6 måneders ventetid på ny ICCU 😅

Men forhåpentligvis ikke noe problemer om bilen er helt ny og har siste software. Ser folk klager mindre for tiden så de har det litt under kontroll muligens.

Ahh, okay. :)

Vi satser på at det går bra. Ække min bil :)

Skrevet
Bjerknez skrev (4 timer siden):

Det er nå ikke første gangen jeg har opplevd dette. Jeg kjenner flere med Tesla som har hatt problemer med eksteriøret vedrørende vask og ettervirkningene etter vask. Både kollegaer og kompiser/bekjente. 

Men jeg kjenner overhodet ingen med de samme problemene på andre biler, uansett alder og merke. 

Det betyr selvsagt ikke at ALLE Teslaer har dete problemet, men etter mine opplevelser er Tesla overrepresentert. 

Men det er første gangen jeg har opplevd at dette har skjedd med nyere Tesla. Dette var en 2025 model. En mørke grå.

Så er det jo også en del mennesker som ikke vasker bilen så ofte eller kanskje ikke bryr seg nevneverdig. Dem vil nok trolig ikke oppleve et slikt problem like hyppig. 

Jeg går omtrent rundt bilen med lupe hver gang jeg har vasket den og den minste skavank gir meg mageknipe. jeg liker rett og slett at ting er rent og blankt til enhver tid. Så godt det lar seg gjøre. 

Nei jeg tror det er veldig få tesla eiere som har kjøpt bilen for lakkens fantastiske egenskaper, da har de gått på en smell😅

Flust av premium merker å velge fra der:)

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Nei jeg tror det er veldig få tesla eiere som har kjøpt bilen for lakkens fantastiske egenskaper, da har de gått på en smell😅

Flust av premium merker å velge fra der:)

Helt enig. Om man er opptatt av at lakken holder og at bilen ikke skal se kollisjonsskadet ut fra den er ny så kjøper man ikke Tesla. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Trestein skrev (19 minutter siden):

Helt enig. Om man er opptatt av at lakken holder og at bilen ikke skal se kollisjonsskadet ut fra den er ny så kjøper man ikke Tesla. 

Ikke helt off, har hentet ett par biler med skade:) dog hurtig fikset og har enda ikke kjørt ut uten lakk;) 

Men ja, Tesla er stort sett for folk som fokuserer på andre områder enn feks lakk. Der er det langt mer spennede ting å se etter.

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Ikke helt off, har hentet ett par biler med skade:) dog hurtig fikset og har enda ikke kjørt ut uten lakk;) 

Men ja, Tesla er stort sett for folk som fokuserer på andre områder enn feks lakk. Der er det langt mer spennede ting å se etter.

Ja jeg oppdaget at jeg kunne styre tilhengeren med knappene på speilkontrollen når jeg rygger med henger. Slikt syntes jeg er spennende teknologi

Skrevet

Alt av slikt hjelpeutstyr er jo morsomt og spennende, men det skal sies at jeg aldri stoler på disse systemene. Feks. Så går det mye raskere om jeg lukeparkerer selv enn når bilen skal gjøre det for meg. Mye av disse hjelpesystemene er ren gimmick. Morsomt, ja, men det er liksom ikke nødvendig, på en måte. 

Men ja, jeg synes det er artig med ny teknologi, selv man egentlig aldri bruker det, på en måte. 

Skrevet

Syns også det. Elsker alt slikt.

Men elektrisk automatisk justering av ratt er eksempel på en ting som er tåpelig å savne på en bil ifølge noen.

Da er hvertfall en slik ting som dette waste. Man kan jo bare rygge med hengeren uten 🤔

Pleier ofte være slik at ting som mangler på en bmw trengs ikke, men eksisterer det på en bmw og ikke en Tesla så er trestein på plass 🥰

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Bjerknez skrev (15 minutter siden):

Alt av slikt hjelpeutstyr er jo morsomt og spennende, men det skal sies at jeg aldri stoler på disse systemene. Feks. Så går det mye raskere om jeg lukeparkerer selv enn når bilen skal gjøre det for meg. Mye av disse hjelpesystemene er ren gimmick. Morsomt, ja, men det er liksom ikke nødvendig, på en måte. 

Men ja, jeg synes det er artig med ny teknologi, selv man egentlig aldri bruker det, på en måte. 

Man skal ikke stole på disse tingene. Syntes bare at det var en flott funksjon og som sier litt om hva tekniologi kan hjelpe til med. Må innrømme at jeg ikke prøvde det da jeg hadde det travelt og aldri har hatt noe problem med å rygge med henger. Men jeg er jo ikke blind. Mange er veldig dårlig å rygge med henger

• Liker 1
Skrevet (endret)
Jotun skrev (34 minutter siden):

Syns også det. Elsker alt slikt.

Men elektrisk automatisk justering av ratt er eksempel på en ting som er tåpelig å savne på en bil ifølge noen.

Da er hvertfall en slik ting som dette waste. Man kan jo bare rygge med hengeren uten 🤔

Pleier ofte være slik at ting som mangler på en bmw trengs ikke, men eksisterer det på en bmw og ikke en Tesla så er trestein på plass 🥰

Men hvorfor i helvete ikke teslaeiere kan felle inn hengerfeste når det ikke er i bruk må du forklare. Det er jo rene hinderløpet når du skal inn og ut av bilen på ferjene. Allltid teslaer som har kroken ute. 

Endret av Trestein
  • Liker 2
Skrevet (endret)
23 minutes ago, Trestein said:

Men hvorfor i helvete ikke teslaeiere kan felle inn hengerfeste når det ikke er i bruk må du forklare. Det er jo rene hinderløpet når du skal inn og ut av bilen på ferjene. Allltid teslaer som har kroken ute. 

Fordi Tesla er ett amerikansk selskap og i California drar man ikke henger med vanlige personbiler. Ergo ikke spesielt prioritert.

Også koster det nok en del ekstra per bil. Skal de være billigst må de holde nede kostnadene på ting som hvermansen ikke ser ut til å bry seg om (ref. salgstall)

Men kroken er noe herk å sette på og ta av på Model 3 iallefall så skjønner litt at folk lar den stå i når den først er satt i.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Trestein skrev (3 timer siden):

Kjører med kroken ut for å tvinge løker å holde avstand til bilen fordi eg har så dårlig lakk og ønsker ikke at de gnir seg inntil.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Jotun skrev (Akkurat nå):

Kjører med kroken ut for å tvinge løker å holde avstand til bilen fordi eg har så dårlig lakk og ønsker ikke at de gnir seg inntil.

Med så mye fantombremsing kan nok det være lurt

• Liker 3
Skrevet
Jotun skrev (3 minutter siden):

Fungerer spesielt godt på sjåfører av diverse tyske merker...! 😎

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...