Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bjerknez skrev (1 time siden):

En kollega av meg hentet en flunkende ny Nio for et par måneder siden. Han har ikke fått nøklene enda og må bruke mobilen. Fantastisk...

Snu litt på det, hvem i alle dager ønsker nøkler i 2026 ? 😛

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Snu litt på det, hvem i alle dager ønsker nøkler i 2026 ? 😛

Fordi nøkkelen i noen biler er hovedenheten som trengs når man skal programmere funksjoner etc i bilen. Man kan fortsatt bruke nøkkelkort eller telefon etc. men så lenge nøkler skal følge med, så skal man jo få disse ved utlevering av bil...

Skrevet
Bjerknez skrev (32 minutter siden):

Fordi nøkkelen i noen biler er hovedenheten som trengs når man skal programmere funksjoner etc i bilen. Man kan fortsatt bruke nøkkelkort eller telefon etc. men så lenge nøkler skal følge med, så skal man jo få disse ved utlevering av bil...

Fint å ha i backup men trengs det til mer enn det er bilen uaktuell for meg i alle fall 

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Fint å ha i backup men trengs det til mer enn det er bilen uaktuell for meg i alle fall 

Hele poenget er at bilen ikke ble levert med to sett nøkler som den skulle. Det er laaangt mer enn nøkler som bekymrer meg når det kommer til vurdering av bil. Panel gap, riper i felger og lakk, elendig kundeservice etc. Så kommer utseende, sittestilling og alt det andre. Om alt med bilen er perfekt i mine øyne og selger gir beskjed om at den blir levert med nøkler så velter ikke akkurat det kjøpet for min del. 

Skrevet
21 minutes ago, Salvesen. said:

Amen!
Heldigvis begynner det vel å bli standard hos flere.
Savner absolutt ikke tiden man måtte drasse med seg bilnøkkel

• Liker 1
Skrevet

Bare for å utdype nok en gang her.

Dette handler ikke om at han MÅ ha nøklene for å kjøre eller bruke bilen til daglig. Det handler om at han ikke har fått utlevert to par nøkler som egentlig skal følge med. 

Skrevet
5 minutes ago, Bjerknez said:

Bare for å utdype nok en gang her.

Dette handler ikke om at han MÅ ha nøklene for å kjøre eller bruke bilen til daglig. Det handler om at han ikke har fått utlevert to par nøkler som egentlig skal følge med. 

Regner med det er noe NIO jobber med å fase ut. Kansje derfor nøklene er forsinket.

De virker å ha full app-nøkkel støtte så nøklene er vel bare for nød.

Skrevet
Bjerknez skrev (1 time siden):

Hele poenget er at bilen ikke ble levert med to sett nøkler som den skulle. Det er laaangt mer enn nøkler som bekymrer meg når det kommer til vurdering av bil. Panel gap, riper i felger og lakk, elendig kundeservice etc. Så kommer utseende, sittestilling og alt det andre. Om alt med bilen er perfekt i mine øyne og selger gir beskjed om at den blir levert med nøkler så velter ikke akkurat det kjøpet for min del. 

Men for min del:) 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Complexity said:

Amen!
Heldigvis begynner det vel å bli standard hos flere.
Savner absolutt ikke tiden man måtte drasse med seg bilnøkkel

Jeg er superstressa når jeg er på tur med Skodaen min. HVOR la jeg nøkkelen? Hvis jeg roter bort den så kommer jeg meg ikke hjem! - Surrer i hodet mitt konstant :)

Liv uten nøkler er undervurdert. Skoda nøkkelen er den eneste nøkkelen i livet mitt, og en tungtveiende faktor hvis/når jeg skal bytte bil.

EDIT: motorsykkelen har nøkkel, og nå kom jeg akkurat på at jeg har glemt den i tenninga....

Endret av bzzlink
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
3 hours ago, Complexity said:

Blir mye morro med lydfiler i neste update

Screenshot_20260212-093143.Facebook.png

Jeg vil ha en som trigges av at jeg bytter fra chill -> standard

«Hold på maxi-padden nu trår farsan plattan i mattan» 

mulig ikke kona blir superimponert og synes jeg er barnslig da men

• Hjerte 2
Skrevet
KriZZ skrev (1 time siden):

Da var rentekampanjen og tesla bonus fjernet for Model Y Performance

0-rentekampanjen var vel aldri for Y Performance...?

Skrevet
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

0-rentekampanjen var vel aldri for Y Performance...?

Nei, men var 1,99% og 50 000 Tesla rabatt

Så betydelig prisøkning nå

Skrevet
KriZZ skrev (11 minutter siden):

Nei, men var 1,99% og 50 000 Tesla rabatt

OK, den var aldri aktuell for oss, så jeg så aldri på den.

KriZZ skrev (11 minutter siden):

Så betydelig prisøkning nå

Ja viktig å time store innkjøp rett. 👍

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (29 minutter siden):

Hm er det for å lure de som er på vippen til å kjøpe LR osv eller er gulltiden snart over? 

Ikke godt å si.

Jeg rakk å bestille en QS P med hvite seter og sort tak under kampanjen i hvert fall 🙂

Er vel på vei til lokalene i drammen as we speak:
snapshot_Pos17.jpg

Endret av KriZZ
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...