Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt godt i volvo’n, men sitter ikke dårligere i Tesla’n. 

der tesla’n vinner overlegent for min del, er; 

appen med de muligheter den tilbyr

kamera i skjermen ved filskifte 

ryggekamera vs 360° opplegget til Volvo 

rekkevidden

kjøreopplevelsen, mye tightere og sportslig med Tesla 

Skjermen til Tesla er utrolig mye bedre. Mtp gps/spotify/podcast etc

oppkobling mot telefonen kan ikke sammenlignes

du parkerer og tar av setebeltet, vipps er tesla’n i «P»

mange bekker små i mitt tilfelle. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AL123 skrev (2 timer siden):

Har bodde i Haugesund sentrum i 17 år nå, men takk 🙂 

Oi! Kult! Det var eg ikke klar over. Hvor i sentrum? I området under den broa over til risøya?

• Hjerte 1
Skrevet
On 7/18/2025 at 9:20 PM, Salvesen. said:

Oida, ser ikke ut som waymo likte utvidningen til Tesla i Austin 😅

Håper ikke dette blir en uforsvarlig drakamp der begge tyner for mye ut av det hele for å 'lede'.

Fokus må være på sikkerhet, ikke vinne..

Ønsker såklart det beste for begge parter, selv om jeg er Tesla fan er jeg en langt større fan av Automasjon/roboter

IMG_1432.jpeg

Fint med konkurranse men, håper det er noen retningslinjer på antall ulykker de får lov til å ha. 

Så noen påstå at ulykkene til Waymo øker mer enn utvidelsen av antall biler skulle tilsi. De er fortsatt sikrere enn menneskelig sjåfører

https://www.damfirm.com/waymo-accident-statistics.html

IMG_3607.png

Skrevet
AL123 skrev (På 23.7.2025 den 18.53):

Hadde vært artig å møtt deg og Salvesen IRL. Har faktisk aldri møtt noen som ville valgt TM3/Y over EX40 hvis de faktisk kunne få velge.

Kan legge meg på lista også. Fattern har volvoen så den er testet mye før kjøp AV TMY. Jeg ville ikke nedgradert såpass til noe som føles så gammeldags. Til og med min gamle Model S var langt forran volvoen. Skjønner faktisk ikke vurderingen andre veien hvordan noen kan velge dette og attpåtil betale så mye for det. 

• Liker 2
Skrevet

Betale så mye for det? Volvo EX40 twin plus koster 489`900. Det er betydelig mindre enn mange konkurrenter. Men så er det en multiplattform bil som ble produsert fra 2017. Volvo har ofte hatt altfor lang produksjon av samme modellen med minimal fornyelse. 

Skrevet
kremt skrev (9 minutter siden):

Betale så mye for det? Volvo EX40 twin plus koster 489`900. Det er betydelig mindre enn mange konkurrenter. Men så er det en multiplattform bil som ble produsert fra 2017. Volvo har ofte hatt altfor lang produksjon av samme modellen med minimal fornyelse. 

Akkurat. I forhold til hva man får er det utrolig mye penger. 

Skrevet
23 minutes ago, kremt said:

Men så er det en multiplattform bil som ble produsert fra 2017. Volvo har ofte hatt altfor lang produksjon av samme modellen med minimal fornyelse. 

Tesla Model 3 er vel og basert på en platform fra 2017. Dog ikke multiplatform og den har blitt fornyet ganske mye gjennom årene..

Er ganske populært å ta demperne fra 25 modellene å sette på de gamle. Passer rett på og mere komfortabel. Gjør nok det samme om jeg må bytte mine.

Skrevet
kremt skrev (1 time siden):

Dersom jeg velger basic EX40 på "bygg din bil". Velger AWD, sort bil og hengerfeste, havner jeg på 581.000kr. Det er da snakk om "Core" modellen. Dersom jeg velger kampanjemodellen "black edition" ink hengerfeste, havner jeg på 601.800kr. 

Jeg er ikke veldig opptatt av ekstrautstyr, midre og og mindre faktisk etter å ha eid biler med mye og lite av det. 
Carplay utligner mye på tek-fronten. Hengerfeste må jeg ha. Men de to ukene jeg kjørte EX40, føltes ut som å gå 10 år tilbake i tid. Jeg trodde 100% min neste bil skulle bli den nye Toyota BZ4X, men prøvde en bekjent sin bil, og det valget utgår med skyhøye kneløft. Den var om mulig, verre. Blir spennende å se hva Toyota kommer med når de presenterer CH-R+, den virker å kunne være en utfordrer til TM3/TMY på papiret, men kjenner jeg har mine tvil. 

Akkurat nå, lener jeg i mot å beholde TM3 etter garantitiden. Kjøper nye piggdekk til høsten, tar en NAF garantiutløpstest, og lar det skure å gå et par år. Setter av noen kroner til bilrelaterte utgifter, blir uansett rimeligere enn å kjøpe nytt av noe som helst. 

• Liker 2
Skrevet

Drit i bygg din bil og nettløsninger. Det er kampanjer overalt nå og lett å finne disse. Det er ikke vits å overdrive den faktiske prisen når den reelle prisen er betydelig lavere enn biler du sammenligner mot.

Dette er fra volvo cars stor-oslo. Vinterhjul er inkludert i prisen

volvoex40.PNG.7185d86824152765b8da5becce08c3cd.PNG

Skrevet
kremt skrev (Akkurat nå):

Drit i bygg din bil og nettløsninger. Det er kampanjer overalt nå og lett å finne disse. Det er ikke vits å overdrive den faktiske prisen når den reelle prisen er betydelig lavere enn biler du sammenligner mot.

Dette er fra volvo cars stor-oslo. Vinterhjul er inkludert i prisen

volvoex40.PNG.7185d86824152765b8da5becce08c3cd.PNG

Hva skjer med at merkene ikke klarer å få kampanjer inn i bestillingene/byggingene? Har sett dette på bmw også at når en bygget en bil kostet den "millioner" også var det kampanje for samme/mer til 699 eller hva det er. 

Helt utrolig vanskelig å navigere og en(av mange) grunner til at jeg styrer langt unna. En må jo studere og grave hos selgere for å ikke gå på en smell eller håpe at noen fanger det opp i systemet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Har sett dette på bmw også at når en bygget en bil kostet den "millioner" også var det kampanje for samme/mer til 699 eller hva det er.

Da har du tydeligvis ikke sett godt nok etter. Bmw sin konfigurator har lenge hatt kampanje elementet (rabatten) i konfiguratoren.

Endret av Syar-2003
Skrevet (endret)
Syar-2003 skrev (10 minutter siden):

Da har du tydeligvis ikke sett godt nok etter. Bmw sin konfigurator har lenge hatt kampanje elementet (rabatten) i konfiguratoren.

hvorfor skal en lete etter dette? er det ett spill? 

EDIT: Kommer ikke opp som valg engang:

image.thumb.png.1776d2c3d0751bca275b1730db8ff9fa.png

EDIT 2:

Legger jeg til M og så fully charged pakken får jeg ikke 599 eller hva kampanjen er:

image.thumb.png.9b4e3f5d1f2be93867ed7d4ae5e9c624.png

EDIT 3:

Også kan en jo jamføre med Tesla sin kampanje da. Velg modell og hva som helst utstyr du ønsker og vipps:

image.thumb.png.9d6b7738280f4f4956b1d2abc206d5ac.png

Endret av Salvesen.
Skrevet
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

hvorfor skal en lete etter dette? er det ett spill? 

Hvem snakker om å lete ? 
Regner med du vet vel at BMW sin salgsmodell er via forhandlere og ikke nettbestilling. Så en bil laget i online konfigurator kan aldri bli en bindende bestilling.
Og hos samtlige forhandlere er det publisert kampanjer med gjeldende priser og rabatter til enhvert tid for modellene.

• Liker 2
Skrevet
Syar-2003 skrev (5 minutter siden):

Hvem snakker om å lete ? 
Regner med du vet vel at BMW sin salgsmodell er via forhandlere og ikke nettbestilling. Så en bil laget i online konfigurator kan aldri bli en bindende bestilling.
Og hos samtlige forhandlere er det publisert kampanjer med gjeldende priser og rabatter til enhvert tid for modellene.

Som sagt, se over. Det er faktisk helt ulogisk å komme frem til kampanjene om det overhode går. Velger det som er kampanjen, M og FC men får en helt annen pris. Må jeg treffe på rett vinterhjul for at prisen skal justere seg? 

Og ja, det er deres tap som sagt. Kommer aldri til å kaste bort tiden min på å dra bort til en selger å kjøpe bil. Vi lever i 2025, jeg bestiller bilen min i bilen min. Evt under prøvekjøringen som jeg også gjør uten å høre på selger mas. 

• Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (59 minutter siden):

Som sagt, se over. Det er faktisk helt ulogisk å komme frem til kampanjene om det overhode går. Velger det som er kampanjen, M og FC men får en helt annen pris. Må jeg treffe på rett vinterhjul for at prisen skal justere seg? 

Og ja, det er deres tap som sagt. Kommer aldri til å kaste bort tiden min på å dra bort til en selger å kjøpe bil. Vi lever i 2025, jeg bestiller bilen min i bilen min. Evt under prøvekjøringen som jeg også gjør uten å høre på selger mas. 

Lurer på om dette er helt bevisst politikk fra BMWs side? 

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (1 time siden):

Man trenger da ikke "dra" til forhandler 😂

I konfiguratur legger man til rabatt pakken 😉

IMG_2378.jpeg

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Salvesen. said:

Snart kommer forhåpentligvis bilen kjørende selv til adressen din og etter bestilling som i Texas.

Skrevet
Syar-2003 skrev (22 minutter siden):

Man trenger da ikke "dra" til forhandler 😂

I konfiguratur legger man til rabatt pakken 😉

IMG_2378.jpeg

Veldig logisk at en må finne frem til - pakker å legge de til med navn som jeg ikke har sett i kampanje materialet iallefall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...