Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Yup helt enig @Nimrad! Det er også en av hovedgrunnene til at jeg aldri kommer til å kjøpe meg en Model 3 Highland. Da er det bare å krysse fingra for at de ikke kommer til å fortsette med dette på fremtidige modeller, og at folk flest tenker det samme. Ser ikke poenget med å fjerne de heller, annet enn pga kostnads besparing. Bilen blir rett og slett strippa for mye når de fjerner spakene, spør du meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Iterion skrev (1 minutt siden):

Ser ikke poenget med å fjerne de heller, annet enn pga kostnads besparing.

Dette med kostnadsbesparing skurrer veldig for meg. De har lagt til skjerm i baksetet på Highland, de har lagt til ventilerte seter. Det må være mye mer komplekse og dyre funksjoner enn å ha to spaker på rattet. Samtidig er det jo et betraktelig irritasjonsmoment å ikke ha spaker. Jeg hadde lett droppet skjermen bak i bytte mot spaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 minutter siden):

Dette med kostnadsbesparing skurrer veldig for meg. De har lagt til skjerm i baksetet på Highland, de har lagt til ventilerte seter. Det må være mye mer komplekse og dyre funksjoner enn å ha to spaker på rattet. Samtidig er det jo et betraktelig irritasjonsmoment å ikke ha spaker. Jeg hadde lett droppet skjermen bak i bytte mot spaker.

Usikker på hvor mye de egentlig sparer på det selv...Men nå er jo Tesla kjent for å gå sine egne veier når det gjelder innovasjon, men er tydeligvis ikke alt de gjør som gjør bilen bedre og mer brukervennlig. 

 

Zeph skrev (12 minutter siden):

Er det noko poeng i å ha Premium Connectivity om du har eigen Spotify-konto?

Jeg synes ikke det. Spiller av spotify å mobilen og kan bytte sanger via skjermen. Satelittkartet er ikke verdt 120,- kr i mnd spør du meg. Mister vel også muligheten til å se direkte kamera via sentrymode, men er ikke så ofte jeg har bruk for det uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (42 minutter siden):

Premium Connectivity er vel å betale for datatrafikken. Du får vel ikke streamet via spotify-appen uten, da må du bruke bluetooth. Apple Music krever hvertfall at jeg logger inn med min konto uansett.

Ah, så Spotify-appen i bilen krever Premium. Kjipe greier. Saknar Carplay, det er ein mangel i Tesla.

Får prøva ein periode utan og sjå korleis det fungerer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (11 minutter siden):

Jo har 4g ruter i bilen og spotify premium, funker fint å logge på den i bilen.

Betalar du for abonnement på ruteren då?

Mobiltelefonen kan vel dele internett, men om det må slås på og koblast opp kvar tur så skjer ikkje det. Eg har 50GB på mobilabonnementet, så det står ikkje på datamengden.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (30 minutter siden):

Savner det veldig selv. Jeg hører som oftest på lydbøker og podcast når jeg kjører alene, irriterende å måtte styre det fra telefonen og ikke kunne styre fra mobilen.

Skriveleif eller tankeleif? Antar du mente bilen og ikke mobilen  som siste ordet!

😉

Zeph skrev (2 minutter siden):

Betalar du for abonnement på ruteren då?

Mobiltelefonen kan vel dele internett, men om det må slås på og koblast opp kvar tur så skjer ikkje det. Eg har 50GB på mobilabonnementet, så det står ikkje på datamengden.

Antar han har et dual-sim i 4G-ruteren, og greit med data på abnnementet han og bruker i mobilen sin. Eller har flere 4G-rutere og dual/trippelsim til å dele et mobit bredbånd-abb.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Zeph said:

Betalar du for abonnement på ruteren då?

Mobiltelefonen kan vel dele internett, men om det må slås på og koblast opp kvar tur så skjer ikkje det. Eg har 50GB på mobilabonnementet, så det står ikkje på datamengden.

Har tviling sim, ja må skru på ruteren hver gang men wifi kan man sette på at den er koblet opp selv i drive, før måtte man skru på wifi hver gang man satte i drive

https://www.notateslaapp.com/news/540/tesla-s-remain-connected-to-wifi-how-it-ll-work-and-supported-features

Lenke til kommentar
Zeph skrev (29 minutter siden):

Takk, då er det kanskje eit alternativ. Tips til 4G-ruter?

Vil vel tro enhver mobil 4G-ruter gjør jobben godt nok. Skal du derimot ha en til hytta, så er nok valg av ruter en litt større jobb å velge, da man må ta flere hensyn (kan man koble til ekstern antenne, gjerne utendørs. har den innebygget switch, har den USB for deling av printer, eksterndisk eller annet...).

Skal du uansett ha mobilt bredbånd, kjøp med bindingstid hos mobiloperatøren, så får du disse gjerne til 1 krone, litt avhengig av hvor kraftig pakke du velger. Billigst ut kommer du med løs ruter, f.eks. TP-Link M7200 til 789,- dersom du kan bruke det abonnementet du allerede har, med et rent data-sim-kort montert i.

Jeg tok en rask sjekk nå, se under, men kan jo være at en samtale med operatør, eller at man selv sjekker flere leverandører, så har de kanskje bedre pakker enn det jeg så.

Telia, 10 GB til 249,- +1 kr for ruter , totalt 2989,- for 12 mnd. Billigste totaltilbudet!
https://www.telia.no/internett/mobilt-bredband/velg-ruter/

Ice, 10 GB til 199, velg mellom 4G eller 5G, men desverre en så stor klump av ruter på begge, så kjøp ruter utenom.
Huawei Mobile Wifi til 999,- (den peneste jeg fant) 999,- totalpris med Ice 3387,-
https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/nettverk/mobilt-bredband/huawei-mobile-wifi-e5783-230a-router/533695
TP-link M7200 789,- totalpris med Ice 3177,-
https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/nettverk/mobilt-bredband/tp-link-m7200-4g-lte-tradlos-wifi-router/25053

Telenor, 8 GB 299,-, men 5G-ruter som en feit mobil til 2790,-, totalt 6378,- (så ikke tilbud med ruter)
https://www.telenor.no/ruter/zte/zte-mu5120-5g-mobilt-bredbandsruter/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...