Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (14 timer siden):

Får vi dødelige som ikke har betalt blodpris for FSD/EAP også nytte av disse v11, v12 osv? Autopilot er bra i noen tilfeller, og i noen tilfeller helt latterlig. På motorvei der man skulle tro den gjør en god jobb så insisterer den jo å ligge i midten av påkjørsler som kommer fra høyre. Så når den hvite stiplete linja slutter så tror den jo veien bli dobbelt så bred og legger seg fint inn til høyre. Det er ufattelig irriterende.

Jeg antar og tror at de kommer til å fjerne gammel AP kode i år/snart. Slik at de slipper arbeid på den gamle koden. Og alle farter rundt på FSD med begrenset tilgang til funksjoner 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Jeg antar og tror at de kommer til å fjerne gammel AP kode i år/snart. Slik at de slipper arbeid på den gamle koden. Og alle farter rundt på FSD med begrenset tilgang til funksjoner 

Håper det. Det er jo natt og dag i forskjell. Vet du noe om forbedringer i kamerabasert parkeringsassistanse? Det er totalt ubrukelig som det er nå. Jeg har i utgangspunktet aldri lent meg på USS på andre biler, men komboen manglende USS og 360-kamera har gjort større forskjell enn jeg tenkte over. Mye vanskeligere å parkere beint.

Er det forresten teknisk mulig å få til 360-kamera på Tesla mtp kameraplasseringer?

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 minutter siden):

Håper det. Det er jo natt og dag i forskjell. Vet du noe om forbedringer i kamerabasert parkeringsassistanse? Det er totalt ubrukelig som det er nå. Jeg har i utgangspunktet aldri lent meg på USS på andre biler, men komboen manglende USS og 360-kamera har gjort større forskjell enn jeg tenkte over. Mye vanskeligere å parkere beint.

Er det forresten teknisk mulig å få til 360-kamera på Tesla mtp kameraplasseringer?

Jeg tror ikke det er noe forskjell på park assist for de med eller uten FSD. Men jeg er ikke sikker, aldri sett noen snakke om en slik forskjell iallefall. 

Mener Elon har tvittret at 360 kamera kommer i fremtiden. Men det er lenge siden. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Er det forresten teknisk mulig å få til 360-kamera på Tesla mtp kameraplasseringer?

VW klarer dette med fire kameraer(Foran, bak + under speilene). Tesla har jo flere kameraer, så har gjelder det vel at bildet må sys sammen mer enn noe annet. Dog har VW kameraet i front på frontfanger, så den fanger opp mer foran bilen. 

USS + kameraene bør klare å modellere dette greit mener jeg.

Lenke til kommentar
Zeph skrev (22 minutter siden):

Tesla har ikkje kamera i fronten og dei andre kamera er ikkje plassert for å generere eit 360-bilete. Dei kunne laga eit bilete med dagens kamera, men det ville hatt blindsoner og ikkje sett ut som 360 på VW, BWM osv.

Det kan vel fikses teknisk sett, men får se. Frykter vi aldri får 360-kamera. Googlet litt og da henvises det til en Musk-tweet fra 2020 om at det kommer "birds eye view" med animert visning a la autopilot. 

Lenke til kommentar

360 kamera er et savn. Funker greit med sidekamera, men selv på Leafen er parkering lettere med det dårlige 360 bildet de har.

Må komme noe blindsone mellom der sidekamera slutter å filme fremover og der frontkamera tar over, samt rett foran fronten har ikke Teslaen noe bilde å ta av. Med mindre den "forsinker" bilder tatt rett før. Alt er jo mulig, men hvor mye de gidder legge i det.

Parkeringsprosjektet uten USS vil jo måtte ha lignende funksjoner, som sikkert kan utnyttes til birdview funksjon.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Jotun said:

360 kamera er et savn. Funker greit med sidekamera, men selv på Leafen er parkering lettere med det dårlige 360 bildet de har.

Må komme noe blindsone mellom der sidekamera slutter å filme fremover og der frontkamera tar over, samt rett foran fronten har ikke Teslaen noe bilde å ta av. Med mindre den "forsinker" bilder tatt rett før. Alt er jo mulig, men hvor mye de gidder legge i det.

Parkeringsprosjektet uten USS vil jo måtte ha lignende funksjoner, som sikkert kan utnyttes til birdview funksjon.

Mulig kamera i dørstolpe dekker det områder, men man har jo hittil ikke kunne bruke de kameraene. Fronten er det værre med med men andre bilmerker klarer vel 360 uten kamera i nesen.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at S/X selger i det hele tatt. No offense til dere som har kjøpt altså, men prisene er helt hinsides sammenlignet med hva man får. Og basert på det jeg ser rundtom på nettet så har disse bilene virkelig blitt nedprioritert til fordel for 3/Y på å fikse kvalitetsproblemene. Kom over en 3 kvarters gjennomgang på YT av en X Plaid og det er ganske ekstremt. De har samme problemer som for 5-10 år siden.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zeph skrev (6 minutter siden):

Hadde eg hatt 1 million og meir til bil så ville neppe Tesla vore aktuelt.

Veldig enig. Model Y gir mye for pengene nå, best i klassen for veldig mange. Model 3 er også ålreit nå. De har fikset og justert veldig mye på disse bilene de siste årene, så de fleste av de gamle kritikkpunktene er borte.

Model S/X? Så og si verst i klassen hvis jeg legger mine kriterier for å kjøpe Model Y til grunn. Og "don't get me started on" fjerningen av spakene.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Nå lanseres jo billig variant av S/X igjen så da trenger en ikke betale så mye lengre. Selv om det absolutt er dyre biler.

Modellene som selges i dag er jo performance utgaver, det koster.

De selger ikke kun performance? Long Range er jo til salgs. 10k USD ned og Model S kommer kanskje akkurat under millionen med en ganske kraftig hit i rekkevidden.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (12 minutter siden):

De selger ikke kun performance? Long Range er jo til salgs. 10k USD ned og Model S kommer kanskje akkurat under millionen med en ganske kraftig hit i rekkevidden.

Om du sammenligner specs så er det som kalles LR i dag performance versjon. Er vell ca 3 sekunder til 100 eller noe slikt. Er på nivå med de eldre performance utgavene. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke at S/X selger i det hele tatt. No offense til dere som har kjøpt altså, men prisene er helt hinsides sammenlignet med hva man får. Og basert på det jeg ser rundtom på nettet så har disse bilene virkelig blitt nedprioritert til fordel for 3/Y på å fikse kvalitetsproblemene. Kom over en 3 kvarters gjennomgang på YT av en X Plaid og det er ganske ekstremt. De har samme problemer som for 5-10 år siden.

 

Alltid kjipt å ha problemer. Men når det er fikset, evt en ikke har problemer så er det en helt topp bil. Langt bedre interiør, støydemping, kjørekomfort osv. Men de er dyre, spessielt Plaid. Men så får en også en bil med ekstreme ytelser. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Om du sammenligner specs så er det som kalles LR i dag performance versjon. Er vell ca 3 sekunder til 100 eller noe slikt. Er på nivå med de eldre performance utgavene. 

Det er helt irrelevant med mindre du skal kjøpe en sportsbil. Det er jo mer en familiebil/komfortbil/luksusbil med høy ytelse. Og om det kun er 0-100 og rekkevidde den vinner på, så er ikke det nok når de koster 1+ mill.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 minutter siden):

Det er helt irrelevant med mindre du skal kjøpe en sportsbil. Det er jo mer en familiebil/komfortbil/luksusbil med høy ytelse. Og om det kun er 0-100 og rekkevidde den vinner på, så er ikke det nok når de koster 1+ mill.

Men det er relevant for prisen. Det er en grunn til at LR er så dyr nå. For det er en gammel performance bil(med den gamle drivlinjen). Vinner på stort sett alt annet sammenlignet med 3/Y. Men dyr er den absolutt. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Men det er relevant for prisen. Det er en grunn til at LR er så dyr nå. For det er en gammel performance bil(med den gamle drivlinjen). Vinner på stort sett alt annet sammenlignet med 3/Y. Men dyr er den absolutt. 

Nettopp derfor jeg ikke fatter at noen kjøper en sånn bil. De stiller så dårlig på det meste annet sammenlignet med konkurrenter. Og, nei, jeg mener ikke det er så relevant for prisen at de nå er dyrest i klassen. Model Y er billigst i klassen, og Performance er fortsatt billigere enn konkurrenter med mindre utstyr (til veil pris, uten div kampanjer vi har sett i det siste). Men Model X er priset betydelig høyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...