Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jotun skrev (3 minutter siden):

Telefon ødelagt. Og selvsagt eneste telefon med autentisering av Tesla kontoen. 

Slitsomt å bruke kortet 🥺

Noen som har tips?

Og ja, neste gang skal autentisering være på flere enheter 😅

Ring support:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trestein skrev (29 minutter siden):

Godt råd når man står på fjellet med ødelagt telefon!

Tja, nå hadde vell personen kort og tilgang til å skrive her. Så jeg antar at en har mulighet til en annen device bare at en ikke får authentisert seg siden det er på ødelagt telefon. Dette kan support fikse. Så jeg tenker det er ett ok råd jeg.. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Trestein skrev (2 timer siden):

Godt råd når man står på fjellet med ødelagt telefon!

Problemet er comfort.så slapp av.

Bilen går den. Og i nøden kan kona starte. Eller eg kan bruke en av reserve telefonene med appen pålogget. 

Men den nye sliter eg med ja.

Men det var jo nesten et billig poeng da. Synd du ikke satte deg inn litt i saken først 🤷

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (16 minutter siden):

Problemet er comfort.så slapp av.

Bilen går den. Og i nøden kan kona starte. Eller eg kan bruke en av reserve telefonene med appen pålogget. 

Men den nye sliter eg med ja.

Men det var jo nesten et billig poeng da. Synd du ikke satte deg inn litt i saken først 🤷

Tenkte ikke så mye på deg. Bare ironien i å "ring support" når telefonen er død. 

• Liker 2
Skrevet
Trestein skrev (6 minutter siden):

Tenkte ikke så mye på deg. Bare ironien i å "ring support" når telefonen er død. 

kan du ikke heller bidra med noe saklig i tråden eller la være? De felste av oss i denne tråden ønsker å snakke om Tesla, ift nyheter, tips og triks men så snart noen kommer med noe saklig så skal de inn 124534534 sider med usaklig vas. Det er utrolig frustrerende. Kan dere ikke bare slutte? 

Personen hadde problemer med authentisering av app på NY telefon, og dette vet jeg av erfaring at support kan hjelpe med. Da kan en ringe med den NYE telefonen og få hjelp til den NYE telefonen. 

• Hjerte 1
Skrevet
Trestein skrev (13 minutter siden):

Det er da ikke noe ironisk i det. Du driter deg jo ut. Eg har fungerende telefon.....

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (På 16.8.2025 den 12.54):

Telefon ødelagt. Og selvsagt eneste telefon med autentisering av Tesla kontoen. 

Slitsomt å bruke kortet 🥺

Noen som har tips?

Og ja, neste gang skal autentisering være på flere enheter 😅

Er ikke deres Tesla autentisert på konemor sin telefon heller? Men klart upraktisk når DU skal bruke bilen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Joda og reservetelefonen også. Men den nye telefonen min må autentiseres. Åsså har eg drete meg ut og lagt inn to faktor autentisering, og kun lagt det inn på en enhet med Microsoft Authenticator.

Eg har gjort en feil og må få nullstilt den før eg får logget meg inn på flere enheter.

Alle andre ting eg har to faktor på har eg på flere enheter for å kunne ødelegge en enhet uten problemer. Trodde også eg hadde sikkerhetskopi som skulle kunne ta seg av dette men det fikk eg ikke til.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (På 15.8.2025 den 14.05):

👍 Sønnen min har en TM3 LR med Acceleration Boost, og det er helt sjukestue. 😉 Greit kompromiss når man allerede har en 3 LR, og ønsker seg en Perf.

Det er visst ikke acc boost på Highland :( 

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Hm rart, er på Juniper. 

Ser ut som det er lansert i Kina og Australia, så kommer vel forhåpentligvis her på berget etterhvert.

Endret av MrMarbles
Skrevet (endret)
7 hours ago, Jotun said:

Joda og reservetelefonen også. Men den nye telefonen min må autentiseres. Åsså har eg drete meg ut og lagt inn to faktor autentisering, og kun lagt det inn på en enhet med Microsoft Authenticator.

Eg har gjort en feil og må få nullstilt den før eg får logget meg inn på flere enheter.

Alle andre ting eg har to faktor på har eg på flere enheter for å kunne ødelegge en enhet uten problemer. Trodde også eg hadde sikkerhetskopi som skulle kunne ta seg av dette men det fikk eg ikke til.

Tok du ikke vare på backup kodene du fikk fra Tesla når du satte opp 2factor? Er vel 10 koder eller nå man kan bruke til nød.

Måtte bruke det engang jeg og rota det til med å nullstille telefonen min uten å tenke meg om først 😅

Endret av Complexity
Skrevet
Complexity skrev (1 time siden):

Tok du ikke vare på backup kodene du fikk fra Tesla når du satte opp 2factor? Er vel 10 koder eller nå man kan bruke til nød.

Måtte bruke det engang jeg og rota det til med å nullstille telefonen min uten å tenke meg om først 😅

Kan vel bare si at de er tatt godt vare på denne gangen 😅

• Liker 1
Skrevet

Er det en måte å tvinge auto lysene til å gå i full lys på? Kjører i område med mye hjort og de går for seint på i skymringen. 

Skrevet
14 minutes ago, minim said:

Er det en måte å tvinge auto lysene til å gå i full lys på? Kjører i område med mye hjort og de går for seint på i skymringen. 

Bare å slå de over i manuell styring å kjøre som på 90 tallet

Skrevet
Complexity skrev (21 minutter siden):

Bare å slå de over i manuell styring å kjøre som på 90 tallet

Jeg vil beholde automatikken, men bare tvinge den til full lys. Lux verdien der er feil justert fra tesla sin side. Jeg hadde ca 1 time i går der jeg burde hatt full lys, men der bilen kjørte med nærlys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...