Gå til innhold

Volkswagen planlegger fullt trøkk på elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som reagerer på utseendet på bilen? Hvorfor ingen klarning mellom hjul og karroseri? Hvordan skal det være praktisk mulig å kjøre dene normale terreng?

 

E-golfen ser helt kurrant ut, likedan med Tesla. Hvorfor må VW og BMW i3 designe så utrolig rare biler som stikker seg ut ifra resten av segmentet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på utseendet på bilen? Hvorfor ingen klarning mellom hjul og karroseri? Hvordan skal det være praktisk mulig å kjøre dene normale terreng?

 

E-golfen ser helt kurrant ut, likedan med Tesla. Hvorfor må VW og BMW i3 designe så utrolig rare biler som stikker seg ut ifra resten av segmentet?

Det er bildesignernes eget røverspråk og betyr 'bare kødder med dere'. ;)
Lenke til kommentar

Dette må fleire bilprodusentar gjere, om dei vil overleve. Analytikarane meiner at toppen for sal av eksosbilar globalt var ca midt i 2018. Pga nedgang mot slutten av året, vart salet av eksosbilar i 2018 mindre enn i 2017. Ladbare bilar utgjorde 2,1% av den globale bilmarknaden i 2018, opp 60% frå året før. 69% av dei ladbare bilane var reine elektriske bilar. Trenden går vekk frå ladbare hybridar, og over på reine batteribilar. Bilprodusentar som vil vekse, må satse på elbilar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må fleire bilprodusentar gjere, om dei vil overleve. Analytikarane meiner at toppen for sal av eksosbilar globalt var ca midt i 2018. Pga nedgang mot slutten av året, vart salet av eksosbilar i 2018 mindre enn i 2017. Ladbare bilar utgjorde 2,1% av den globale bilmarknaden i 2018, opp 60% frå året før. 69% av dei ladbare bilane var reine elektriske bilar. Trenden går vekk frå ladbare hybridar, og over på reine batteribilar. Bilprodusentar som vil vekse, må satse på elbilar.

Jeg trur faktisk rene "commute" biler kan komme også nå etterhvert, som rene "dra på butikken", "komme seg til jobb" biler. Altså mer moderne høyteknologiske mopedbiler om man vil, med plass til 2-3 stykker. 

 

Ser ingen grunn til at hver familie trenger to biler som en drar på tur med hele familien med. Man trenger kun en større bil, samt en mindre bil. 

 

Asia har jo vært flinkere til å lage slike biler enn oss, men de bilene er jo blikkbokser og billige fordi alt er spart på. 

Trur ikke jeg hadde hatt noe imot å hatt en slik bil som har en toppfart på kanskje 130 km/t. Er selvkjørende, og har alle de smarte løsningene på stell, men som kun er en bil jeg bruker til og fra jobb, som jo igrunnen er minst 80% av min bruk av bil gjennom året, frt handleturen blir tatt på vei hjem en gang i uken. 

 

Toyota har jo vært litt inne på dette. De skal bort fra å være bilfabrikanter, til å være et rent transport-firma. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på utseendet på bilen? Hvorfor ingen klarning mellom hjul og karroseri? Hvordan skal det være praktisk mulig å kjøre dene normale terreng?

 

E-golfen ser helt kurrant ut, likedan med Tesla. Hvorfor må VW og BMW i3 designe så utrolig rare biler som stikker seg ut ifra resten av segmentet?

 

Kanskje en grei bil for å pendle mellom Aurland og Lærdal, men ser ganske håpløs ut for utendørs bruk.

Lenke til kommentar

Før jul hadde enkelte moro av å dra fram gamle VW-uttallelser, som at de i 2014 sa de skulle være ledende på elbil i 2018.

 

Det slo ikke akkurat til gjorde det vel? ;)

Siden 2016 har VW snakket om 2020, og nå skjer det. I.D. Kan bestilles fra siste kvartal 2019 og leveres sommeren 2020.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på utseendet på bilen? Hvorfor ingen klarning mellom hjul og karroseri? Hvordan skal det være praktisk mulig å kjøre dene normale terreng?

 

E-golfen ser helt kurrant ut, likedan med Tesla. Hvorfor må VW og BMW i3 designe så utrolig rare biler som stikker seg ut ifra resten av segmentet?

 

Det heter konseptbil og er et veldig kjent begrep for folk som har et snev av bilinteresse. Jeg kan garantere deg med 100% sikkerhet og vedde alle pengene jeg har i banken på at produksjonsmodellen verken kommer til å se ut slik på utsiden eller innsiden. 

 

Denne bilen som produksjonsmodell kommer sannsynligvis til å få:

* 16" stygge elbilfelger i stedet for de 19-20(?) kule felgene som står på konseptet

* alt for stor avstand mellom hjul og hjulbue - akkurat som dagens Golf

* en stygg benk som bakseterad i stedet for 2 utrolig flotte stoler som konseptbilen

* helt ordinære VW-seter som forseter

* sort stoff/skinninteriør i stedet for det lyse og hvite

* vanlige dørhåndtak fordi det er for dyrt å lage de som står på konseptbilen

* en helt vanlig søvfarget VW-logo som ikke lyser

* helt vanlige speil siden det skal være en billigbil (de har teknologien fra Audi til å lage digitale speil, men det blir for dyrt for det bilen skal være)

* komme til å selges stort sett i sort eller sølvgrå (hvit har vært ut i mange år allerede)

 

Så du kan nok sove godt om natten. Den nye elbilen kommer til å bli like kjip som en Golf er i dag. En grå mus av en bil, laget av grå mus, for folk som ønsker å leve som grå mus.

Endret av Dr. Bombay
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...