Gå til innhold

Billigste Model S og X kommer tilbake med bedre rekkevidde


Anbefalte innlegg

Hvordan går det med berømmelige marginene når det installeres mange kWh ekstra med dyre batterier som man ikke tar betalt for?

 

Billigere å ha en produksjonslinje med batterier. Så tipper de sparer det inn allerede der. Har de god margin på de batteriene fra før av, og de i tillegg kan regne med at en del vil kjøpe oppgraderingen, ligger det potensielt an til å bli mye billigere for Tesla.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigere å ha en produksjonslinje med batterier. Så tipper de sparer det inn allerede der. Har de god margin på de batteriene fra før av, og de i tillegg kan regne med at en del vil kjøpe oppgraderingen, ligger det potensielt an til å bli mye billigere for Tesla.

 

Spesielt mtp. at oppgraderingen historisk har kostet mer enn forskjellen på nyprisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker godt denne påstanden:

"Det er beklagelig at elbiler skal gi lokale forurensninger. Jeg har jo kjøpt elbil for at det skal være miljøvennlig og ikke forurense lokalt."

 

Folk flest har jo kjøpt ELbil for å slippe unna endel avgifter? Noen ekstremt få har kjøpt pga miljøet (tror de hvertfall)

Lenke til kommentar

Synd at Tesla i samarbeid med nikkelverket i Russland bidrar til å forurense lufta i Finnmark så kollosalt at folk må leve med en luftkvalitet som er en av verdens verste.

Nikkel som brukes i batterier er mindre enn en dråpe i havet i forhold til nikkel som brukes i stål. En vanlig diesel- eller bensinbil inneholder betydelige mengder nikkel.

 

Ellers kan man jo lage utsagn som passer det man ønsker. F.eks slik:

 

"Synd at Volkswagen i samarbeid med Equinor bidrar til å forurense lufta med så mye CO2 at verden kan bli ubeboelig om 50-100 år pga. temperaturstigning". 

 

See? ;)

Endret av Jens Kr. Kirkebø
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nikkel som brukes i batterier er mindre enn en dråpe i havet i forhold til nikkel som brukes i stål. En vanlig diesel- eller bensinbil inneholder betydelige mengder nikkel.

 

Ellers kan man jo lage utsagn som passer det man ønsker. F.eks slik:

 

"Synd at Volkswagen i samarbeid med Equinor bidrar til å forurense lufta med så mye CO2 at verden kan bli ubeboelig om 50-100 år pga. temperaturstigning".

 

See? ;)

Så Tesla er enda værre enn en diesel eller bensinbil da siden der er nikkel i både stål og batteri.

 

Nei, det blir feil siden utslipp fra personbilene er bare en dråpe i havet av totalen. Og bpde bensin og dieselbiler idag er såpass miljøvennlige at det knapt slippes ut noe Co2..

 

Temperaturstigning ville forøvrig også skjedd om vi mennesker aldri hadde eksistert. Det er ukjent hvor mye vår påvirkning faktisk har bidratt på å fremskynde dette men fortsatt er det en naturlig syklus med både varme og kuldeperioder. Der har jo vært skog på sydpolen f.eks før istiden kom. Og havnivået har vært høyere enn idag pga all isen har vært smeltet før. Noe påvirker vi såklart men klimaforandringer skjer uavhengig av vår eksistens uansett

Lenke til kommentar

Så Tesla er enda værre enn en diesel eller bensinbil da siden der er nikkel i både stål og batteri.

 

Nei, det blir feil siden utslipp fra personbilene er bare en dråpe i havet av totalen. Og bpde bensin og dieselbiler idag er såpass miljøvennlige at det knapt slippes ut noe Co2..

 

Temperaturstigning ville forøvrig også skjedd om vi mennesker aldri hadde eksistert. Det er ukjent hvor mye vår påvirkning faktisk har bidratt på å fremskynde dette men fortsatt er det en naturlig syklus med både varme og kuldeperioder. Der har jo vært skog på sydpolen f.eks før istiden kom. Og havnivået har vært høyere enn idag pga all isen har vært smeltet før. Noe påvirker vi såklart men klimaforandringer skjer uavhengig av vår eksistens uansett

 

Og jorden er flat :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Imotsetning til flat jord så kan den naturlige syklusen faktisk dokumenteres og finnes masse beviser for. Hvorfor har der vært skog på sydpolen da f.eks? Hvorfor har havnivået vært mange meter høyere enn idag? Les deg opp litt du

 

Det er ingen som sier i mot at det er naturlige syklusser, det er ikke det som er poenget. Jeg trenger ikke å lese meg opp, jeg har allerede hatt kjemi og miljøfag på høyere nivå. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"

Det største kjemiske konsernet i verden, BASF, har inngått en avtale med Nornickel om kjøp av materialer. Disse skal brukes til å produsere bilbatteri til elbiler". Det er ikke mange som tror at bilbatterier er det samme som maling, men du gjør altså. Dessuten tror jeg ikke Tesla MALER bilene, de blir nok lakkert sånn som hos alle andre bilprodusenter.

Artikkelen er oppdatert nå. Det får da være måte på FUD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja det er på linje med "naturlig variasjon" konspirasjonen.

Imotsetning til flat jord så kan den naturlige syklusen faktisk dokumenteres og finnes masse beviser for. Hvorfor har der vært skog på sydpolen da f.eks? Hvorfor har havnivået vært mange meter høyere enn idag? Les deg opp litt du

Hvor kommer disse bevisene ifra? Klimaforskere som på ingen måte er enig med deg. Hvorfor tar du noe av forskningen de kommer med som god fisk, men resten kaster du på sjøen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med synkende batteri- og produksjonspriser så er vel marginen vel så bra selvom Tesla senker prisen noe i snitt? Det må de jo fortsette med for å holde seg konkurransedyktig fremover? Ikke at de har noen utfordrer enda i sitt segment som produserer mer enn noen få tusen biler.

 

Må være behagelig å bli gitt så lite motstand bortsett fra motstand på alle andre nivå enn konkurrerende storproduksjon av elbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Synd at Tesla i samarbeid med nikkelverket i Russland bidrar til å forurense lufta i Finnmark så kollosalt at folk må leve med en luftkvalitet som er en av verdens verste.

 

Gjør de? Hvor kan jeg lese mer om det?

Her:

 

https://www.nrk.no/finnmark/tesla-eier_-_-kjopte-jo-elbil-for-at-den-skal-vaere-miljovennlig-1.14405311

 

Her må det gjøres noe asap.

De har holdt på slik siden lenge før el-bilene fikk sitt gjennombrudd, og de leverer råvarer til flere bransjer. Dette gjelder ikke spesielt for Tesla eller el-biler selv om de nå har avtaler med batteriprodusenter.

 

Selvsagt er ikke dette bra, men det endrer ikke totalregnestykket for elektriske biler, noe som også nevnes i artikkelen. Noe må gjøres, ja, men peke på Tesla clickbait og påfølgende anti Tesla/Elbil poster i diverse forum utgjør lite positivt da vinklingen blir helt feil. Som om dette anlegget stenger ned om noen kjøper diesel eller bensinbiler, som totalt sett vil gjøre miljøet enda værre. Tunga rett i munnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kommer disse bevisene ifra? Klimaforskere som på ingen måte er enig med deg. Hvorfor tar du noe av forskningen de kommer med som god fisk, men resten kaster du på sjøen?

Ca alle dokumentarer og bøker/blad om planeten jeg har sett og lest fra jeg var liten.. Kaster ikke noe på sjøen. Les skikkelig du

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...