Gå til innhold

Det hemmelige politiet: Erik Jensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget er at det er en kontrollmekanisme her.

 

Men jeg ser jo at du som vanlig bare er ute etter å komme med meningsløs svada i form av enkeltsetninger der du ikke sier en dritt, men bare kommer med vage antydninger om et eller annet. Du tør aldri si noe direkte og konkret, for da blir du fort tatt i både faktafeil og løgn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at det er en kontrollmekanisme her.

Hitler, Stalin, Mao, Kim Jung-Un, etc hadde alle sine kontrollmekanismer på plass ... hemmelige akkurat som her.

 

Men jeg ser jo at du som vanlig bare er ute etter å komme med meningsløs svada i form av enkeltsetninger der du ikke sier en dritt, men bare kommer med vage antydninger om et eller annet. Du tør aldri si noe direkte og konkret, for da blir du fort tatt i både faktafeil og løgn.

Jeg er både direkte og klar når jeg sier at hemmelige rettskjennelser er noe Norge har til felles med land de IKKE ønsker å sammenligne seg med, det samme gjelder Politiarbeid som ikke tåler offentlighetens lys.

 

Om du beklager at jeg ikke sier akkurat hva Politiet har gjort som ikke tåler offentlighetens lys så må jeg bare se meg fullt enig i det, akkurat den delen er noe uklar ... dog det er hemmelig så da så.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Tror nok man kan anta at samtlige land har diverse hemmelige enheter under politi og militære, både de vi sammenligner oss med og ikke sammenligner oss med..

 

Forskjellen er gjerne hva de jobber med, i Nord-Korea tar de f.eks muligens hele familier resten av livet i fangeleir om en person snakkeer litt negativt om Kim Jung-Un, i Oslo kanskje for å ta stoppe kriminelle gjenger og narkotika, og fengsler disse etter en rettsak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror nok man kan anta at samtlige land har diverse hemmelige enheter under politi og militære, både de vi sammenligner oss med og ikke sammenligner oss med..

Dog ikke alle land har hemmelige rettskjennelser, ei heller holder Politiet sine aktiviteter hemmelige etter deres aktiviteter har blitt avsluttet. Freedom of Information, etc.

 

Forskjellen er gjerne hva de jobber med, i Nord-Korea tar de f.eks muligens hele familier resten av livet i fangeleir om en person snakkeer litt negativt om Kim Jung-Un, i Oslo kanskje for å ta stoppe kriminelle gjenger og narkotika, og fengsler disse etter en rettsak.

NordKorea kjører også rettsak før de fengsler de som har brudt loven deres. Selvsagt er Politet, Påtalemyndighet, Domstol, etc. kjøpt og betalt av regimet. Ingen forskjell der.

 

Om du skulle mene at Norge kun fengsler de som har skadet andre, mens NordKorea fengler de folk for "victimless crimes" så er det feil, begge følger samme praksis og fenglser for som ikke adlyder regimet for "victimless crimes".

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Norge er et av få land hvor det ikke kreves rettskjennelser for ransaking og en hel del andre ting, politiadvokaten kan i de fleste tilfeller ta avgjørelsen, i mange tilfeller kan betjentene selv avgjøre slikt.

 

Det er også et av få land hvor påtalemyndigheten er en advokat i politiuniform, som sitter på det lokale politikammeret og gir tillatelser til både det ene og det andre uten å involvere domstolene.

 

Vi har i dag en rekke hemmelige tjenester som etterforskere egne borgere, hemmelige kjennelser, hemmelig avlytting, ransaking uten mistenktes viten, hvor politiet kan bryte seg inn uten at en mistenkt blir informert osv.

 

Norge er også det eneste landet i verden hvor det har blitt begått dobbelt justismord, og i forhold til folketall et av de landene i verden med flest justismord.

På en måte er det jo bra at slike ting oppdages, på en måte er det hårreisende at så mange dømmes for ting de ikke har gjort.

 

Beviskrav i norske domstoler er også totalt fraværende, og det er mange uskyldige som er dømt i Norge, for alt fra skatteunndragelse til mord.

Legger man alt dette sammen, så er det fremdeles ikke i nærheten av Nord-Korea, men det er urovekkende, og viser at Norge ikke alltid er den rettstaten mange ser ut til å tro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du må gjerne komme med hvorfor du inndirekte sammenligner Norge med Nord-korea(eller ville du bare påpeke at det er likheter uten å sammenligne noe?) som om de fungerer like bra, og ikke snakke i gåter slik at man må gjette hva du egentlig mener.

 

Ja, Norge og Nord-Korea har visse ting til felles, slik samtlige land har, blandt annet antagelig hemmelig politi, fengsel, statlige ansatte, offentlig politi og forsvar og sikkert en hel del annet.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ja, Norge og Nord-Korea har visse ting til felles, slik samtlige land har, blandt annet antagelig hemmelig politi, fengsel, statlige ansatte, offentlig politi og forsvar og sikkert en hel del annet.

Norge har også ting til felles med NordKorea, som ikke er felles med alle land.

 

Ikke alle land har hemmelige rettskjennelser. Ikke alle land holder Politiets aktiviteter hemmelige etter at operasjonene er avsluttet.

 

Slikt har Norge til felles med land som de ikke liker å sammenligne seg med, slik som NordKorea.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hemmelige rettskjennelser og hemmelighold av Politets aktiviteter etter disse er avsluttet er ikke konkrete og on-topic nok?

Problemet er nok hva disse inneholder, om de inneholder gradert eller hemmelig info, så blir nok dette hemmeligholdt i alle land, ettersom det er hemmelig info.

Vet du 100% sikkert at aktivitetene er avsluttet? Det er tross alt hemmelig at de driver på og hva de driver med..

 

 

Mener du (også) at jeg må legge frem akkurat hva som de holder hemmelig?

Gjerne, men jeg antar du ikke kan, av åpenbare grunner :)
Lenke til kommentar

Problemet er nok hva disse inneholder, om de inneholder gradert eller hemmelig info, så blir nok dette hemmeligholdt i alle land, ettersom det er hemmelig info.

Vet du 100% sikkert at aktivitetene er avsluttet? Det er tross alt hemmelig at de driver på og hva de driver med..

Nei, langt ifra sikker på at Politimester i Oslo snakker sant under en rettsak, jeg bare gjentar hva han hevder:

 

Ifølge Sjøvold lå prosjektet mer eller mindre i dvale en lengre periode før det ble avsluttet i 2013.

Kilde i åpningsinlegget.

 

 

Gjerne, men jeg antar du ikke kan, av åpenbare grunner :)

:) Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hitler, Stalin, Mao, Kim Jung-Un, etc hadde alle sine kontrollmekanismer på plass ... hemmelige akkurat som her.

Nei, de hadde ikke tilsvarende kontrollmekanismer.

 

Jeg er både direkte og klar når jeg sier at hemmelige rettskjennelser er noe Norge har til felles med land de IKKE ønsker å sammenligne seg med, det samme gjelder Politiarbeid som ikke tåler offentlighetens lys.

Typisk SF-logikk: "Hitler drakk vann. Solberg drikker vann. Dette har de til felles. Solberg er som Hitler."

 

Hurra for tåpeligheter som perler på snor.

 

Om du beklager at jeg ikke sier akkurat hva Politiet har gjort som ikke tåler offentlighetens lys så må jeg bare se meg fullt enig i det, akkurat den delen er noe uklar ... dog det er hemmelig så da så.

Det er ikke noe politiet har gjort som ikke tåler offentlighetens lys. Domstolens avgjørelser handler for eksempel om rikets sikkerhet eller lignende. Du får sette deg inn i lovverket så du vet hvilke grunnlag domstolen kan ta en avgjørelse på. Men siden du er allergisk mot kunnskap og fakta så blir det bare mer vås fra deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...