Gå til innhold

Tesla slipper «prumpe-app» til bilene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er så glad Tesla bruker tid på å de viktige tingene.

 

Så du tror det er de samme personene som la inn denne relativt enkle modulen i bilens programvare som løser alt det andre du lister opp? At dette har noe som helst å si på det andre du lister opp? Det er ikke slik at de valgte mellom å fikse det andre og det å legge inn dette. Du hadde mest sannsynlig valgt mellom ingenting eller ingenting + disse lydene.

 

Det er helt legitimt å klage på at de ikke fikser nødvendige ting, men å påstå at småtterier som det her har noe å si på det er litt gammeldags.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er så glad Tesla bruker tid på å de viktige tingene.

 

Nå gjenstår fikse uviktige ting som

- Tidsstyrt lading fra app

- Tidsstyrt oppvarming

- Fungerende vindusviskere

- Fungerende vindusspylere

- Langlys

- Nærlys

- Service

 

Personlig synes jeg dette er det jeg liker best med Tesla, ikke prompelydene i seg selv, men kombinasjonen av lekent og seriøst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg er så glad Tesla bruker tid på å de viktige tingene.

 

Så du tror det er de samme personene som la inn denne relativt enkle modulen i bilens programvare som løser alt det andre du lister opp? At dette har noe som helst å si på det andre du lister opp? Det er ikke slik at de valgte mellom å fikse det andre og det å legge inn dette. Du hadde mest sannsynlig valgt mellom ingenting eller ingenting + disse lydene.

 

Det er helt legitimt å klage på at de ikke fikser nødvendige ting, men å påstå at småtterier som det her har noe å si på det er litt gammeldags.

Det går på prioriteringer. De burde sagt opp de 5-6 personene som lagde prumpe-funksjonaliteten og ansatt noen som kan løse de virkelige problemene istedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du tror det er de samme personene som la inn denne relativt enkle modulen i bilens programvare som løser alt det andre du lister opp? At dette har noe som helst å si på det andre du lister opp? Det er ikke slik at de valgte mellom å fikse det andre og det å legge inn dette. Du hadde mest sannsynlig valgt mellom ingenting eller ingenting + disse lydene.

 

Det er helt legitimt å klage på at de ikke fikser nødvendige ting, men å påstå at småtterier som det her har noe å si på det er litt gammeldags.

Du tror kanskje att jeg trodde det var det?

 

Dette har noe med signaleffekten som selskapet Tesla sender ut.

 

Noen har hatt bilen på service i snart ett år, andre (som meg) har andre problemer som det virker som Tesla driter i. Jeg har enda ikke hatt mulighet til å koble bilen til Wifi, dvs jeg ikke har fått den oppgraderte navigasjonen (som forøvrig er like søppel som den gamle), og i tillegg så har jeg ikke fått en eneste oppdatering siden september.

 

Hver eneste uke opplever jeg stabilitetsproblemer med bilen. Enten det være spotify som slutter virke, skjermen låser seg, lyden forsvinner eller mobilen ikke vil koble opp for å nevne noe. I går gikk jeg fra bilen uviten om att skjermen hang, og den sto "på" hele arbeidsdagen. Den var god å varm når jeg skulle kjøre hjem, med 23% mindre strøm enn vanlig...

 

Hva gir det oss som har problemer att Tesla lanserer nye fullstendig unyttige "apper" til bilen? Jo, ett spørsmål om hva de som utviklet dette egentlig kunne  gjort isteden for? Eller om de hadde trengt å fått betalt i hele tatt? Om det så er utviklet på fritiden så er dette noe som igjen må testes for stabilitet og bugs, som tar tid og unødige resursser fra andre ting som er nødvendig.

 

Det er mange grunner til jeg tror Tesla overlever fremtiden.. Men det er og mange ting jeg vet de burde visst bedre når de lanserte.

Automatiske vindusviskere basert på AI med data fra kamera.... Hvorfor i helvette bruke tid på det når regnsensor som faktisk virker finnes? Det er så forbanna idiotisk att jeg feller en tåre av det.. Hvor mye koster det å lage til lyktespylere som trengs for å få 35w pærer i frontlyktene? Man ser jo faen ikke ett pøkk på høsten når det er mørkt og vått på veien.

 

Men slapp av.. Bilen koster jo bare 600 000kr, uten avgifter, det er jo klart man må ha fiselyd funksjon. Skulle bare mangle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du tror kanskje att jeg trodde det var det?

 

Dette har noe med signaleffekten som selskapet Tesla sender ut.

 

Noen har hatt bilen på service i snart ett år, andre (som meg) har andre problemer som det virker som Tesla driter i. Jeg har enda ikke hatt mulighet til å koble bilen til Wifi, dvs jeg ikke har fått den oppgraderte navigasjonen (som forøvrig er like søppel som den gamle), og i tillegg så har jeg ikke fått en eneste oppdatering siden september.

 

Hver eneste uke opplever jeg stabilitetsproblemer med bilen. Enten det være spotify som slutter virke, skjermen låser seg, lyden forsvinner eller mobilen ikke vil koble opp for å nevne noe. I går gikk jeg fra bilen uviten om att skjermen hang, og den sto "på" hele arbeidsdagen. Den var god å varm når jeg skulle kjøre hjem, med 23% mindre strøm enn vanlig...

 

Hva gir det oss som har problemer att Tesla lanserer nye fullstendig unyttige "apper" til bilen? Jo, ett spørsmål om hva de som utviklet dette egentlig kunne  gjort isteden for? Eller om de hadde trengt å fått betalt i hele tatt? Om det så er utviklet på fritiden så er dette noe som igjen må testes for stabilitet og bugs, som tar tid og unødige resursser fra andre ting som er nødvendig.

 

Det er mange grunner til jeg tror Tesla overlever fremtiden.. Men det er og mange ting jeg vet de burde visst bedre når de lanserte.

Automatiske vindusviskere basert på AI med data fra kamera.... Hvorfor i helvette bruke tid på det når regnsensor som faktisk virker finnes? Det er så forbanna idiotisk att jeg feller en tåre av det.. Hvor mye koster det å lage til lyktespylere som trengs for å få 35w pærer i frontlyktene? Man ser jo faen ikke ett pøkk på høsten når det er mørkt og vått på veien.

 

Men slapp av.. Bilen koster jo bare 600 000kr, uten avgifter, det er jo klart man må ha fiselyd funksjon. Skulle bare mangle.

Jeg tenkte akkurat dette når jeg leste artikkelen. Altså hva føler de som har ventet i flere måneder på å få fikset feil når de leser at man prioriterer slikt tull. Uavhengig om det går lite eller mye ressurser til det, så fremstår det nesten som et hån mot mange kjøpere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er så glad Tesla bruker tid på å de viktige tingene.

 

Så du tror det er de samme personene som la inn denne relativt enkle modulen i bilens programvare som løser alt det andre du lister opp? At dette har noe som helst å si på det andre du lister opp? Det er ikke slik at de valgte mellom å fikse det andre og det å legge inn dette. Du hadde mest sannsynlig valgt mellom ingenting eller ingenting + disse lydene.

 

Det er helt legitimt å klage på at de ikke fikser nødvendige ting, men å påstå at småtterier som det her har noe å si på det er litt gammeldags.

Det går på prioriteringer. De burde sagt opp de 5-6 personene som lagde prumpe-funksjonaliteten og ansatt noen som kan løse de virkelige problemene istedet.

Med din argumentasjon burde en Tesla gått 0-100 på over 10 sekunder, hatt infotainment systemet produsert av tredjepart på anbud, mye dårligere batteripakke (de har tatt enorm risiko for å komme dit de er i dag) og vært like morsomme som en nissan leaf og kjøre og eie.

Sorry, men jeg elsker disse funksjonene!

Jeg elsker også alle de andre fantastiske gratis oppdateringene jeg har fått (som perler på snor).

Helt greit å klage, men er litt kunstig å klage hver gang Tesla gjør noe fint som ikke er akkurat det du mener de burde gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du tror det er de samme personene som la inn denne relativt enkle modulen i bilens programvare som løser alt det andre du lister opp? At dette har noe som helst å si på det andre du lister opp? Det er ikke slik at de valgte mellom å fikse det andre og det å legge inn dette. Du hadde mest sannsynlig valgt mellom ingenting eller ingenting + disse lydene.

 

Det er helt legitimt å klage på at de ikke fikser nødvendige ting, men å påstå at småtterier som det her har noe å si på det er litt gammeldags.

Det har jo noe å si fordi de bruker penger på å lønne utviklere som lager prompe-app, og da har de mindre til å lønne de som kunne lagt til bedre styring av lading og oppvarming fra mobil-app.

 

Når det er sagt så bruker de nok ikke enormt med ressurser på å lage en prompe-app, og kanskje gir det også utviklerne et velkomment avbrekk. Kanskje gjør det dem enda mer motivert til å jobbe med andre ting når de får ha det litt gøy av og til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...