Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

Ja, dama di gjorde det. Da er alle tall fra Prisjakt feil. For alle gjør det slik som dama di. Det er snakk om flere tusen søk.

 

Og at du med en gang går rett på at jeg ikke liker noe som helst, det får du holde på iTAvisen! :)

 

Jeg kan lese, og har seff sett dine tidligere kommentarer, og vet hvor du "står".

 

Og hvis du påstår at Prisjakt gjenspeiler salgstall, så stemmer det dårlig med fakta ellers i verden (du vet den delen som er utenfor Norge der det OGSÅ selges telefoner.)

I følge Prisjakt så burde Samsung S9 selge bedre enn de fleste, og ikke minst bedre enn S8, fakta er noe helt annet...

 

https://www.androidauthority.com/galaxy-s9-sales-low-882992/

 

https://www.pcworld.com/article/3287928/android/samsung-s9-sales-slump.html

 

Om 1/10 sjekker ALT, og 9/10 sjekker kun det de vurderer å kjøpe, evnt. sammenlikner, så gjenspeiler det fortsatt interessen, og salgstallene vil være i nærheta.

 

Det jeg derimot er enig i, er at Telia sine tall forteller heller langt fra alt. Ta ALLE butikker som selger telefoner på nett, så kan vi sammenlikne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, artikkelen forteller hva én kjede har solgt, og seff så vil en modell som har vært i salg lenger og som er billigere selge mer.

 

Nå har jeg jo lagt ut en annen kommentar som viser at de nyere iPhonene gikk rett til topps.

 

Dette minner meg litt om da iPhone X kom, alle spådde elendig salg, allikevel gikk den helt til topp overalt stort sett, og ble verdens mest solgte mobil på relativt kort tid.

Ja, det er sant. Ser dette.

 

Litt usikker på hva som er "faktorene" som blir lagt til grunn for å deffinere om mobiler selger bra eller dårlig. Hadde vært veldig kjekt å vite. 

 

Selv tror jeg at Iphone X solgte bra fordi det var noe nytt, en fikk noe annet om en kjøpte en Iphone X, ny skjermteknologi og ikke minst ett nytt design tror jeg var mye av grunnen til at forbrukere kunne rettferdiggjøre prisen.

 

2018 Iphone har ikke dette. Det blir vanskelig for forbruker å rettferdiggjøre kjøp av en 2018 Iphone. 

Lenke til kommentar

Hvem har samvittighet til å bruke over 10.000 på et leketøy som er så utrolig lett å miste og lett å knuse. Eneste grunnen til å kjøpe en iphone er at man enten har for mye penger, eller ikke skjønner verdien av penger. Eller så er man av den typen som bare MÅ imponere andre. 

 

Hilsen en som hadde dårlig samvittighet over å kjøpe telefon til 4000 - som attpåtil var 100% dekket av jobben - som nå er 2 år gammel og duger i massevis til det den skal gjøre. 

 

10.000 for en bra mobil.. Lett.

10.000 ++ for en iPhone.. Nope?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Ser dette.

 

Litt usikker på hva som er "faktorene" som blir lagt til grunn for å deffinere om mobiler selger bra eller dårlig. Hadde vært veldig kjekt å vite.

 

Selv tror jeg at Iphone X solgte bra fordi det var noe nytt, en fikk noe annet om en kjøpte en Iphone X, ny skjermteknologi og ikke minst ett nytt design tror jeg var mye av grunnen til at forbrukere kunne rettferdiggjøre prisen.

 

2018 Iphone har ikke dette. Det blir vanskelig for forbruker å rettferdiggjøre kjøp av en 2018 Iphone.

 

Jeg er en av de som byttet fra en 6S Plus til iPhone X for ett år siden, dette var 256 GB versjonen.

 

Har ikke angret ett sekund, og mener den var verdt hver eneste krone (fikk også ok salgspris for 6ern.)

 

Etter div testinger og nøye tenking "nedgraderer" jeg nå til en iPhone XR med 128 GB, den har alt X hadde, dårligere skjerm selvfølgelig, men etter å ha prøvd og brukt en XR, så merkes det knapt.

Det jeg kanskje blir å savne mest er 3D Touch, vi får se, den er uansett flere tusen billigere enn det X var da den kom.

 

Og prismessig er den ett adskillig billigere alternativ til de nye iPhonene enn det X var, så jeg mener den absolutt er verdt de kronene, mange ser seg også blind på at fjorårsmodellene av de ordinære iPhonene fås kjøpt adskillig billigere nå enn de gjorde da de kom ut.

 

Til sammenligning så betalte samboer nærmere 8K for S8 da hun kjøpte den, mens den nå selges ny for noe over 4000,-

Så derfor kan man godt si at det er ingenting som rettferdiggjør S9 sin pris ny på rundt 8K, siden det er minimale forskjeller fra S8.

 

De nyeste iPhonene er rimelig bedre utstyrt og mer moderne enn forgjengerne var, og prisen kan derfor forsvares hvis man har kjøpt tidligere modeller ny, de var heller ikke billig.

Endret av Oddmi
Lenke til kommentar

Ja, det er sant. Ser dette.

 

Litt usikker på hva som er "faktorene" som blir lagt til grunn for å deffinere om mobiler selger bra eller dårlig. Hadde vært veldig kjekt å vite.

 

Selv tror jeg at Iphone X solgte bra fordi det var noe nytt, en fikk noe annet om en kjøpte en Iphone X, ny skjermteknologi og ikke minst ett nytt design tror jeg var mye av grunnen til at forbrukere kunne rettferdiggjøre prisen.

 

2018 Iphone har ikke dette. Det blir vanskelig for forbruker å rettferdiggjøre kjøp av en 2018 Iphone.

Hva var nytt med iPhone X da? Og hva mener du med "ny skjermteknologi" ? Samsungs AMOLED paneler (som sitter i iPhone X) er mange år gammel teknologi..

Design.. Tja.. Lignende design andre hadde hatt lange + en gyselig busslomme. Ikke mye nytt

Lenke til kommentar

"Glemte" dere å sjekke med andre enn Elkjøp?

Telia sin liste sier noe helt annet, og så kan dere jo lure på hvor lenge iPhone 8 har vært i salg her hjemme kontra de nyeste modellene.

 

Hele syv av ti mobiler på november-listen stammer fra Apple, to fra Huawei og kun en fra Samsung.

 

Topp 10 november – forrige måneds plassering i parentes:

1. Apple iPhone XS Max (1)

2. Apple iPhone XS (2)

3. Apple iPhone XR (ny)

4. Huawei Mate 20 Pro (4)

5. Apple iPhone 8 (3)

6. Samsung Galaxy S9 64GB (5)

7. Apple iPhone 8 Plus (6)

8. Huawei P20 Pro 128GB DS (9)

9. Apple iPhone X (8)

10.Apple iPhone 7 (10)

Nå glemte du at statistikken er på verdensbasis og ikke bare for bittelille Norge..?

Lenke til kommentar

Med andre ord så kan man ikke velge fritt altså.

Og skal mab bruke egne np3 er det en mikkmakk vei som ikke ligner grisen for å få det til

Mikkmakk? Ærlig talt, om du kan skru i en lyspære så fikser du det greine der, ikke gjør deg selv dummere enn det du er - bare fordi *det eneste* du deltar i denne debatten etter, er for å pisse på iOS -.-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller folk som har hatt iPhone og innsett Android er bedre

Folk er forskjellige, har hatt Android helt siden smarttelefonene kom, HTC, Sony, Samsung og sist Nexus 6P. Samtlige lagget, sluttet å fungere og andre småproblemer. Byttet til iPhone 7 for ca 1.5 år siden, har ikke hatt noe som helst problemer, null lag og alt flyter sinnsykt mye bedre. Men forstår og at folk går vekk ifra iPhone nå med de sinnsyke prisene de nye telefonene har.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg aldri gidder noe apple er at jeg fikk en Ipad 2 med jobben når den kom ut. Brukte den mest når jeg var ute og reiste. Tok den frem en dag etter et år den lå og støvet ned. Nå funker ikke en jævla app fordi ios'en er utdatert og jeg får ikke oppdatert den fordi den er for gammel(?!?!) Er jo fortsatt en fult fungerende pad, men nå er den helt ubrukelig.

 

Prøv å koble den til iTunes og oppdater. Det har hjulpet meg, da jeg var like forbanna så du høres ut ?
Lenke til kommentar

Hva var nytt med iPhone X da? Og hva mener du med "ny skjermteknologi" ? Samsungs AMOLED paneler (som sitter i iPhone X) er mange år gammel teknologi..

Design.. Tja.. Lignende design andre hadde hatt lange + en gyselig busslomme. Ikke mye nytt

Lignende design andre hadde hatt lenge? Hvilke da?

Lenke til kommentar

Hva var nytt med iPhone X da? Og hva mener du med "ny skjermteknologi" ? Samsungs AMOLED paneler (som sitter i iPhone X) er mange år gammel teknologi..

Design.. Tja.. Lignende design andre hadde hatt lange + en gyselig busslomme. Ikke mye nytt

For iPhone så var det nytt, Face ID som faktisk er så sikkert og pålitelig at banker og andre 3djeparts apputviklere har godkjent til feks kjøp på nett, totalt fjerning av hjemknapp, helt nye sveipfunksjoner som flere nå begynner å komme etter med, kraftig brikke som gjør at man kan filme 4K i 60 bps uten tidsbegrensning orker jeg ikke nevne, Apple har vært klasseleder i alle år ang brikkesett,

Og det morsomme er at skjermpanelene som Samsung har levert, gikk rett til topps i DisplayMate som tidenes beste, bedre enn Samsung sine egne, samme med nyeste XS serie.

Kan det komme av kalibrering og drivere som Apple sjøl har stått for...

Ang design, ja Apple har "leppa" som også de fleste nå har fått på sine telefoner, men ingen har foreløpig klart å ha samme ramme på sidene som de har under skjermen.

Dette er noe av tingene jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg aldri gidder noe apple er at jeg fikk en Ipad 2 med jobben når den kom ut. Brukte den mest når jeg var ute og reiste. Tok den frem en dag etter et år den lå og støvet ned. Nå funker ikke en jævla app fordi ios'en er utdatert og jeg får ikke oppdatert den fordi den er for gammel(?!?!) Er jo fortsatt en fult fungerende pad, men nå er den helt ubrukelig.

altså et år etter du fikk den kunne den ik oppdateres?

 

Har en iPad 2 i dag som brukes til å viaplay-netflix-youtube osv :)

Lenke til kommentar

 

Google stopper i disse dager support for Android 4.0 fra 2011, men 4.1 støttes fortsatt.

 

"Android" er tusenvis av ulike telefoner og chipset, det er enkelt for Apple som har sine svært få telefoner å bygge støtte for.

Det du sier her er jo i grunn en kjempegrunn til å velge nettopp iPhone da? Siden Apple støtter enhetene lenger enn de mylderet av forskjellige Androids som er der ute 

 

Gjett hvor iPhone lages

 

Ugh. Sånnsett så blir *alt* laget i "Kina". Du skjønte nøyaktig hva jeg mente, siden du visste at Xiaomi er et kinesisk selskap, mens Apple er amerikanske. Dessuten - nei, iPhone blir satt sammen i Kina, men ikke alle komponentene kommer i fra Kina

Ugh. Min finske Nokia er produsert i Kina. Om du tror din telefon har noen som helst fordel av å være bestilt fra Cupertino og satt sammen i Kina (, ja den lages der) i forhold til noe som helst annen "kinesisk" teknologi er du fullstendig naiv og kunnskapsløs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mikkmakk? Ærlig talt, om du kan skru i en lyspære så fikser du det greine der, ikke gjør deg selv dummere enn det du er - bare fordi *det eneste* du deltar i denne debatten etter, er for å pisse på iOS -.-

Det er jo unødvendig mikkmakk.. Det var enklere å velge sin helt egen mp3 ringetone fra egne filer på en mobil i 2005 for pokker...?

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

For iPhone så var det nytt, Face ID som faktisk er så sikkert og pålitelig at banker og andre 3djeparts apputviklere har godkjent til feks kjøp på nett, totalt fjerning av hjemknapp, helt nye sveipfunksjoner som flere nå begynner å komme etter med, kraftig brikke som gjør at man kan filme 4K i 60 bps uten tidsbegrensning orker jeg ikke nevne, Apple har vært klasseleder i alle år ang brikkesett,

Og det morsomme er at skjermpanelene som Samsung har levert, gikk rett til topps i DisplayMate som tidenes beste, bedre enn Samsung sine egne, samme med nyeste XS serie.

Kan det komme av kalibrering og drivere som Apple sjøl har stått for...

Ang design, ja Apple har "leppa" som også de fleste nå har fått på sine telefoner, men ingen har foreløpig klart å ha samme ramme på sidene som de har under skjermen.

Dette er noe av tingene jeg kommer på i farten.

Ja, for de hang mange år bakpå med sine eksepsjonelt tykke rammer og kjedelige design før iPhone X kom. Betyr ikke det var noe nytt.

Face ID driter jeg i. Ville heller hatt hjemknappen. Og Face ID var vist ikke så vanskelig å lure som de påsto så wow...?

Finnes endel brikkesett som kan filme i 4K 60fps uten tidbegrensing.. Eneste grunnen det er på f.eks Snapdragon er fordi de ikke ville risikere unødvendig varmeutvikling. Og chipen til Apple er bygd med basicly samme chip som utgangspunkt.

Klasseleder har de ikke vært. Kun ytelsen på papiret. I reelt bruk viser det seg deikke er noe bedre alikevel. Finnes mobiler som gjør operasjoner raskere. Om man ser bort fra feilfulle såkalte "speedtester" riktignok.

Det morsomme er at displayene er helt identiske og kun en liten fargejustering er forskjell.. Samsung har valgt mer farger mens iPhone valgte en mer naturlig tone. Men på Samsung kan man også finjustere det selv. Så dvs det er hve brukeren foretrekker og ikke displaymate som kan bestemme om det er bedre eller dårligere. Samme som med OLED TVer.. Alle har samme display fra LG men de har forskjellig prosessor bak.

Ja, de fikk en leppe som flere idiotisk nok har valgt å kopiere for å gi etr falskt inntrykk av større skjerm selv om det i realiteten gjør at man får mindre informasjon på skjermen.. Og flere har laget tynnere rammer både over, under og på sidene.

Ikke deg deg blind på ting bare for du henger deg opp i ett bestemt merke.. Minner meg om Jehovas vitne den holdningen der

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige, har hatt Android helt siden smarttelefonene kom, HTC, Sony, Samsung og sist Nexus 6P. Samtlige lagget, sluttet å fungere og andre småproblemer. Byttet til iPhone 7 for ca 1.5 år siden, har ikke hatt noe som helst problemer, null lag og alt flyter sinnsykt mye bedre. Men forstår og at folk går vekk ifra iPhone nå med de sinnsyke prisene de nye telefonene har.

Lagget? Joda.. Største myten jeg hører om. Somoftest er det brukerrelatert om det oppstår problemer.

Mange år siden jeg har opplevd lagg på en mobil uansett merke. Sitter vedsiden av en iPhone XS nå. Ser ingen bedre flyt på den enn hverken Galaxy S9, Note 9 eller OnePlus etc..

iPhone mangler fornyelse. Spesielt i iOS. Hører flere iPhone brukere som er lei iOS. Spesielt når de ser andre mobiler føler de seg underlegne.

Joda.. Der er kommet "nye ting" (egentlig ganske gamle) funksjoner i iOS men der hjelper lite når det er snakk om funksjoner man har hatt i årevis på andre OS.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...