Gå til innhold

Færre og færre ønsker seg ny iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lagget? Joda.. Største myten jeg hører om. Somoftest er det brukerrelatert om det oppstår problemer.

Mange år siden jeg har opplevd lagg på en mobil uansett merke. Sitter vedsiden av en iPhone XS nå. Ser ingen bedre flyt på den enn hverken Galaxy S9, Note 9 eller OnePlus etc..

iPhone mangler fornyelse. Spesielt i iOS. Hører flere iPhone brukere som er lei iOS. Spesielt når de ser andre mobiler føler de seg underlegne.

Joda.. Der er kommet "nye ting" (egentlig ganske gamle) funksjoner i iOS men der hjelper lite når det er snakk om funksjoner man har hatt i årevis på andre OS.

"iPhone mangler fornyelse. Spesielt i iOS. Hører flere iPhone brukere som er lei iOS. Spesielt når de ser andre mobiler føler de seg underlegne."

 

Dette er faktisk helt ekstremt feil og jeg klarer ikke lenger å ta deg seriøst. Skjønner at du har store vanskeligheter for å forstå at folk liker en annen telefon en det du gjør. Avslutter denne diskusjonen her for dette gidder jeg ikke mer.

Lenke til kommentar

Det du sier her er jo i grunn en kjempegrunn til å velge nettopp iPhone da? Siden Apple støtter enhetene lenger enn de mylderet av forskjellige Androids som er der ute

Nei.. iPhone heller støtter ikke sine enheter evig. Android 4.0 kom i 2011..? Skjønner ikke engang at de gidder å støtte noe eldre enn Android 5 eller 6. De enhetene er moden for utskifting uansett om noen engang bruker de.

Lenke til kommentar

"iPhone mangler fornyelse. Spesielt i iOS. Hører flere iPhone brukere som er lei iOS. Spesielt når de ser andre mobiler føler de seg underlegne."

 

Dette er faktisk helt ekstremt feil og jeg klarer ikke lenger å ta deg seriøst. Skjønner at du har store vanskeligheter for å forstå at folk liker en annen telefon en det du gjør. Avslutter denne diskusjonen her for dette gidder jeg ikke mer.

Hvordan er det feil? Er jo sannheten. Flere som har uttalt det. Ser det også på iPhone XSen som jeg sitter å sammenligner med. Mangler fortsatt enkelte ting som man fikk for 10år siden.

Har selv hatt iPhone jeg.. Gode på sine måter men du dæven hvor mye som mangler.

Men merker raskt du har ett religiøst forhold til iPhone og blir sur som en 4åring som blir nektet godteri på butikken når noen upartiske påpeker fakta. Så like greit du "ikke gidder mer" ?

Lenke til kommentar

Avrundede hjørner og kanter og smale rammer? Tja.. Velg og vrak.. Tok Apple noen år å levere tynne rammer for å si det slik

Smale rammer kom vel ikke før slutten av 2016? Og med de store beg 2017? Og lomma e nå noen Apple trengte for face id, ik sånn med de fleste andre produsenter, untaket Samsung :)

 

Edit: kanskje æ mente "rammeløse" heller :p

Endret av bbios
Lenke til kommentar

Du vet vel det menes salgstall sammenlignet med samme periode årene før eller??

Du som ikke gjør annet enn å spre synsingen din uten noen som helst dokumentasjon, vis gjerne dokumentasjon på at dette ikke stemmer, og når du presterer å bruke all slags karakteristikker om de du diskuterer med, men ikke klarer å skjønne at feks iPhone X og Samsung S9 ikke var kommet i salg samme periode årene før, da er du ikke blant de skarpeste nei. Endret av Oddmi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du som ikke gjør annet enn å spre synsingen din uten noen som helst dokumentasjon, vis gjerne dokumentasjon på at dette ikke stemmer, og når du presterer å bruke all slags karakteristikker om de du diskuterer med, men ikke klarer å skjønne at feks iPhone X og Samsung S9 ikke var kommet i salg samme periode årene før, da er du ikke blant de skarpeste nei.

Fordi du ikke forstår at det er salgstall fra samme periode årene før så er det synsing?

Hvorfor skal jeg dokumentere noe hele internett sier egentlig? Bare sur for iPhone salget går nedover du virker det som. Ganske tåpelig

Lenke til kommentar

Smale rammer kom vel ikke før slutten av 2016? Og med de store beg 2017? Og lomma e nå noen Apple trengte for face id, ik sånn med de fleste andre produsenter, untaket Samsung :)

 

Edit: kanskje æ mente "rammeløse" heller :p

Smale rammer kom vel i 2014 for endel modeller.

Busslommen trengte de ikke.. De kunne laget en kant som gikk hele bredden istedenfor å kappe inn i displayet og dermed ikke miste midten på skjermen. Lommen fører bare til tap av informasjon. Og at noen ville kopiere ett halvferdig design er ett mysterium for meg. Nesten ingen liker busslommene

Lenke til kommentar

Hm, skjønner godt at flere vil over til friheten Android gir. Selv skal eg aldri ha telefon ned IOS p.g.a. alle begrensningene. Men en iPhone til 10000 er faktisk billigere å eie enn en Samsung til 8000. Etter 12-18mnd er iPhonen fortsatt værdt 8500, mens Samsungen er værdt kanskje 4000 hvis du er heldig.

Lenke til kommentar

Smale rammer kom vel i 2014 for endel modeller.

Busslommen trengte de ikke.. De kunne laget en kant som gikk hele bredden istedenfor å kappe inn i displayet og dermed ikke miste midten på skjermen. Lommen fører bare til tap av informasjon. Og at noen ville kopiere ett halvferdig design er ett mysterium for meg. Nesten ingen liker busslommene

Leste ikke alt? Retta jo på den :) hehe pirke pirke .. helt enig at lommen e ik veldig fin design, men den gjør jo størrelsen på tlf noe mindre da ? Skjønner heller ikke at nesten alle produsentene måtte følge etter .. håper virkelig at d kun forblir 2018 ting.. men så blir hullet sikkert 2019 greie :/ nesten ingen liker lommen? Da burde vel Galaxy Serien vært den mest solgte telefonen de siste årene..

Lenke til kommentar

Fordi du ikke forstår at det er salgstall fra samme periode årene før så er det synsing?

Hvorfor skal jeg dokumentere noe hele internett sier egentlig? Bare sur for iPhone salget går nedover du virker det som. Ganske tåpelig

Hva sier "hele internett"?

Du har tydeligvis ikke skjønt at XR ikke har vært så lenge i salg at tall er stadfestet, det "internett" imidlertid sier er at iPhone XR er Apples mestselgende telefon av modellene som er, og med tanke på at iPhone X som OGSÅ ble spådd nedenom og hjem, og nesten konkurs for Apple resulterte i verdens mest solgte telefon og samtidig tidenes beste inntjening, så blir jeg ikke overrasket om at neste sommer så er XR på toppen.

Internett og de fleste Android-trollene sier også at salget til Apple går ned, siste rapport fra Apple sier noe helt annet.

https://www.apple.com/newsroom/pdfs/Q4-18-Data-Summary.pdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva sier "hele internett"?

Du har tydeligvis ikke skjønt at XR ikke har vært så lenge i salg at tall er stadfestet, det "internett" imidlertid sier er at iPhone XR er Apples mestselgende telefon av modellene som er, og med tanke på at iPhone X som OGSÅ ble spådd nedenom og hjem, og nesten konkurs for Apple resulterte i verdens mest solgte telefon og samtidig tidenes beste inntjening, så blir jeg ikke overrasket om at neste sommer så er XR på toppen.

Internett og de fleste Android-trollene sier også at salget til Apple går ned, siste rapport fra Apple sier noe helt annet.

https://www.apple.com/newsroom/pdfs/Q4-18-Data-Summary.pdf

Gikk ikke iPhone salget ned i antall solgte da? Men inntjening opp ? Fordi Apple satt prisen høyere

Lenke til kommentar

Gikk ikke iPhone salget ned i antall solgte da? Men inntjening opp ? Fordi Apple satt prisen høyere

Nei, det er noe alle tror. Linken viser 4 kvartal fra Apple som akkurat har fått med seg en del av siste lansering, Apple har regnskapsåret annerledes enn det vi tenker er normalt, og hvis du ser tallene, så er det en liten økning kontra 4 kvartal i fjor.

 

EdIT: men ja, 1 kvartal solgte de dårligere enn året før, men pga bedre inntjening så ble resultatet bedre, men de andre kvartalsrapportene viser samme salgstall som året før.

Endret av Oddmi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste ikke alt? Retta jo på den :) hehe pirke pirke .. helt enig at lommen e ik veldig fin design, men den gjør jo størrelsen på tlf noe mindre da ? Skjønner heller ikke at nesten alle produsentene måtte følge etter .. håper virkelig at d kun forblir 2018 ting.. men så blir hullet sikkert 2019 greie :/ nesten ingen liker lommen? Da burde vel Galaxy Serien vært den mest solgte telefonen de siste årene..

Sikkert svart samtidig som du rettet på det?

Tja.. Spørs hvordan man ser på det. Størrelsen kan forbli den samme med litt kortere skjerm (like greit siden de ørene på sidene ikke gir mye mening) eller øke lengden på tlf en cm å få større skjerm.

Håper også lommen blir en 2018 greie..

Off.. Hull ja.. Lover dårlig dette.. Nesten værre enn busslommen det.

Nesten ingen liker lommen nei.. Men pga software funksjoner som skjuler lommen og mobilene ellers er bra så klarer folk å svelge det. Uheldigvis.

Så er det nok pris som regjerer endel

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...