Gå til innhold

BioWare kommer snart med stor Dragon Age-kunngjøring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dragon age mobile, nå med 100% mer microtransaksjoner.

Finner allerede Dragon Age Heroes til mobil.

 

Alt jeg kan si er endelig! Er den beste verden Bioware har designet og virkeliggjort, og den får absolutt minst kjærlighet etter Origins. Vet det er lett og være negativt til det med tanke på EA, men Dragon Age er favoritt serien min og fortjener en verdig avslutning etter Inquisition DLC cliffhanger. 

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

DA3 var strukturert som et MMO, så det hadde nok ikke kostet stort.

Min tiltro til Bioware er minimal etter kalkunen DA:I og alt fokuset på fanservice i det, ME3, og ME:A

Var ikke som DA 2 var mye å rope hurra for.

Masse effect hadde et veldig godt spill, og to ok /bra spill og et veldig mixed spill.

DA hadde bare et godt spill, resten har ikke hvert bra. Så hvorfor folk tror de skal greie å lage et bra DA spill nå vet jeg ikke.

 

Det finnes serier som lager bare gode spill, eller gjevne spill. Det er ekstermt skjeldent en serie greier å ta seg opp etter 1-2 dårlige spill. Har det først begynt å gå nedover pleier det bare å forsette.

Lenke til kommentar

Med siste Mass Effect flausen ferskt i minne, Dices pr-problemer, og Bethesdas fallout-mageplask, tenker jeg alt ligger til rette for at Bioware reiser kjerringa og lærer av andres og egne feil slik at dette blir skikkelig bra saker!

 

Nå er det heldigvis ikke det samme studioet som utvikler et eventuelt nytt dragon age. Mass Effect Andromeda var utviklet av et relativt ferskt stuido som tidligere kun hadde hjelpt til å med et par DLCer til den orginale trilogien som sto bak, nemmelig BioWare Montreal. Hvorfor ledelsen i bioware tenkte det var smart å gi dette uerfarne studioet fremfor Edmonton studioet som utviklet den orginale triliogien den enorme oppgaven av å utvikle ett nytt mass effect spill alene er nok et av de store ubesvarte spørsmålene vi nok aldri får svar på.

 

Hvorfor mislikte dere inquisition egentlig?

Jeg syns inquisition var helt toppers :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor mislikte dere inquisition egentlig?

Spillet kastet bort utrolig mye tid på å gå rundt i verdenen, etter åpningen kom man ut i Hinterlands som besto av en håndfull oppdrag spredt ut over en ti ganger for stor bane. For å komme videre i spillet måtte man også ha levelet opp hånden sin nok, som videre forlenget spillet fordi man jaget rundt i timesvis for å finne nok områder.

 

Kampsystemet var utrolig kjedelig: det kokte fort ned til å holde angrip-knappen og så aktivere egenskapene til karakteren så ofte som mulig. Den "taktiske" visningen var også totalt ubrukelig på grunn av at man ikke fikk noe bedre kontroll.

 

Karakterene var ikke spesielt interessante heller: du hadde en homofil magiker som var homofil fordi det lot Bioware huke av en boks, Cassandra, Blackwall, og Varric var ganske forglemmelige alle sammen, Solas var en svært dårlig etterligning av Kreia, dess mindre sagt om Sera jo bedre, og så hadde vi Iron Bull som alle husker fordi "han har en diger k*kk".

Jeg har sikkert glemt noen, men jeg kan si til mitt forsvar at jeg faktisk har spilt gjennom hovedspillet og ikke husker mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

BW gjorde veldig mye riktig i DAI, selvfølgelig hadde det masse svavkheter, men det hadde alle de gamle spillene også, det er bare at folk glemmer det.

 

At de har latt ME dø på den måte de har gjort nå er bare skammelig. Det er nok av folk som elsker serien, så jeg kan ikke se andre grunner enn at noen har tenkt at ressursene er bedre brukt på andre spill i mikrotransaksjonsjangeren. 

Lenke til kommentar

BioWare har ett siste DA i seg og så stenger EA dørene for godt. BioWare har ingen spill som passer inn i EAs profitt profil. Ubisoft har utrolig nok klart å gjøre Ass. Creed om til RPG med hensikt å selge lvl's uten at det tilsynelatende har påvirket reviews eller fans negativt!? Men jeg tror det blir vanskelig å ta en eksisterende RPG tittel og forsøke å tjene penger på samme måte uten å hisse på seg fansen.

 

BioWare er i en tap-tap situasjon. Lage spill for EA eller for spillerne? Blir spillerne fornøyd så kan de ikke gjøre EA fornøyd og blir spillerne missfornøyd så blir også EA missfornøyd. Men for all del - lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg likte Inquisition, men det hadde veldig mange mangler, som gjør at det ikke er noen stjerne i min bok.

Jeg likte historien veldig godt.

Problemer:

  • Desinget veldig MMO-aktig. Fetch-quests, og få "endringer" i game-world. Singleplayer-games kan tillate seg å la handlingene dine få konsekvenser - hjelper du en faction så dreper de alle i landsbyen, osv. Gjør du ett eller annet rart som trigger et steinskred så ligger steinene på kartet etterpå. Slike ting gjorde ikke DAI. Man føler virkelig at man er en brikke på et brett som gjør veldig limited ting på det brettet, som om det var designet for MMO.
  • Combat var simplistisk og repetitiv. For lite taktiske abilities og customization muligheter ved levelup.
  • Hinterlands
  • Delte meninger her, men når vi hadde Skyhold(slottet) synes jeg de kunne gjort en greie av å samle support fra forskjellige factions, oppgradere slottet sitt osv, hvor disse tingene til slutt endte opp i at du forsvarte deg, og disse tingene hadde hatt ordentlig mening. Følte det var mye bortkastet potensiale.
  • Jeg likte Solas, men de andre karakterene var ikke spesielt givende.
Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er også noe av grunnen til at folk krangler så mye om det, og at "alle" er misfornøyde. Noen liker DA som RPG basert på loot, stats, og spec, noen liker det pga cinematiske sekvenser og pen grafikk, noen liker det pga storyen og mer reelle valg enn mange andre spill i sjangeren, og noen (ikke alle) liker det pga alle de tingene. Når man venter på neste spill, så tenker man ofte bare på aspektene man liker selv.

 

Ikke rart at BW og EA sliter med å skjønne hva folk egentlig vil ha, eller bommer på analysen av playthroughs. Dvs, jeg er klar over at dette er en ekstrem generøs tolkning av valgene som har blitt gjort i serien, (i realiteten er det sikkert 80% kynisme og penger som har styrt valgene), men det gjør ikke jobben noe lettere å levere for noe som har en så sterk og relativt splittet fanbase. Når jeg går tilbake til DAO og ME1 så ser jeg enorme svakheter, men jeg ser samtidig et utrolig ambisiøst ønske om å lage et stort spill med muligheter og historie og bakgrunn som langt overgår budsjettet og ressursene de hadde. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...