Gå til innhold

BioWare kommer snart med stor Dragon Age-kunngjøring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva som skuffa meg mest. Dragon Age 2 eller Inquisition.

 

Vel likte combat i 2eren, føltes mer polert ut. Men likte alle valgene du kunne ta i 1eren. I 3eren fikk du kun velge templar og mage side. Samt om du skal ofre hawk eller ikke. 3`eren mangla mye synes jeg. De hadde pene områder da men alt føltes uferdig ut og tingene du gjorde føltes uviktige ut, samt at det var ubalansert i starten, du kunne soloe spillet på hard ved release med kun 1 spiller. Irriterte meg også at du gikk rundt i en pyjamas lignene greie på skyhold :p men ja kunne gjerne hatt fler valg med specs,stats, og talents. Synes også det ødela mye med at de ga hovedkarakteren en stemme, synes hele spillet ble mye begrenset og føltes kleint ut pga dette

Lenke til kommentar

Nå er det heldigvis ikke det samme studioet som utvikler et eventuelt nytt dragon age. Mass Effect Andromeda var utviklet av et relativt ferskt stuido som tidligere kun hadde hjelpt til å med et par DLCer til den orginale trilogien som sto bak, nemmelig BioWare Montreal. Hvorfor ledelsen i bioware tenkte det var smart å gi dette uerfarne studioet fremfor Edmonton studioet som utviklet den orginale triliogien den enorme oppgaven av å utvikle ett nytt mass effect spill alene er nok et av de store ubesvarte spørsmålene vi nok aldri får svar på.

 

 

Jeg syns inquisition var helt toppers :)

Jeg også :D

 

Håper på ny Dragonage singleplayer med DLSS og RTX. Dette er et av spilla som kan spilles under 100 fps :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

DA:O Er det beste, med voice acting på spillfiguren der hadde det blitt knall.

DA2 har jeg aldri spilt. Ble for cartoony grafikk og dårligere en O på mange måter.

DA:I Er et ganske bra spill på grafikk og ikke verst story. Men mangler endel på selve verdenen litt for mye mmo preg. Og idiotiske valg som og cappe cutscenes til 30fps på pc. Er fortsatt ikke fikset den dag i dag. Og såkalte fixen fungerte ikke når jeg tenke og ta en ny runde, så ble aldri noe av.

Hvis de blander elementer fra O og I slenger på enda flere skills, knallgrafikk, bra story med masse valg så blir dette knallbra.

Lenke til kommentar

plot twist: Det blir Dragon Age multiplayer-only, free to play.

 

Nei, de følger nok heller Fee to Pay-modellen, der du betaler et cover-beløp for å kjøpe (basis)spillet, hvorpå du får massevis av Player Choice til å kjøpe resten av spillet stykkvis via "micro"transaksjoner, for ikke å snakke om XP Boost for en balasert leveling-opplevelse.

 

Dragon Age: Destiny? Eller, om singleplayer, kanskje Dragon Age: Odyssey?

Lenke til kommentar

 

DA3 var strukturert som et MMO, så det hadde nok ikke kostet stort.

Min tiltro til Bioware er minimal etter kalkunen DA:I og alt fokuset på fanservice i det, ME3, og ME:A

Var ikke som DA 2 var mye å rope hurra for.

Masse effect hadde et veldig godt spill, og to ok /bra spill og et veldig mixed spill.

DA hadde bare et godt spill, resten har ikke hvert bra. Så hvorfor folk tror de skal greie å lage et bra DA spill nå vet jeg ikke.

 

Det finnes serier som lager bare gode spill, eller gjevne spill. Det er ekstermt skjeldent en serie greier å ta seg opp etter 1-2 dårlige spill. Har det først begynt å gå nedover pleier det bare å forsette.

DA1 var veldig bra, så rotet de et till seriøst.

Prøvde demoen av DA2 og droppet den etter 10 minutter.

Uninstall var Awesome button.

Noen ganger lønner det seg ikke med en demo

 

Siden DA3 ikke var en retur til DA1 systemer var den totalt uinteressant for meg.

Lenke til kommentar

Hmm... Kanskje på tide å fullføre Inquisition snart da..

Har aldri kommet så langt at jeg har fullført det.

 

Liker spillet forsåvidt, men spillet er jo ubegripelig langt og "tregt". Noe som harmoniserer dårlig med et voksenliv med jobb, samboer og kjæledyr.

Hadde det vært unger oppå det hele måtte jeg vel bare gitt opp å innstallere det og ?

 

Også er jeg veldig lite fan av å sette en begrensning på antall "abilities" slik de gjorde. På PC har vi haugevis av knapper, ingen vits å tvinge oss til å velge mellom noen få spells som mage f.eks.

Endret av Sigiles
Lenke til kommentar

Bioware har ikke gitt ut et godt spill siden Mass Effect 2. Stødig nedgangskurve i kvalitet siden EA to over, og solid oppgang i fordummet gameplay.

 

Syns da så vitterlig at både Mass Effect 3 og  Dragon Age Inquisition var gode spill. Mass Effect Andromeda hadde mange gode ideer og et svært godt/gøy gameplay. Det ble dessverre gitt ut for tidlig og bærte preg av at studioet bak var noe uerfarent(noe det og var), og trolig hadde spillet fått en langt bedre mottakelse om det ikke hadde bært Mass Effect navnet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med siste Mass Effect flausen ferskt i minne, Dices pr-problemer, og Bethesdas fallout-mageplask, tenker jeg alt ligger til rette for at Bioware reiser kjerringa og lærer av andres og egne feil slik at dette blir skikkelig bra saker!

 

Jeg stiller meg også skeptisk, spesielt med tanke på siste Dragon age spillet også ikke var spesielt bra ved release.

 

Jeg er helt sikker på at det kommer mer fra Bioware til mobil, men her tror jeg det snakkes om et pc spill.

Lenke til kommentar

Syns da så vitterlig at både Mass Effect 3 og  Dragon Age Inquisition var gode spill. Mass Effect Andromeda hadde mange gode ideer og et svært godt/gøy gameplay. Det ble dessverre gitt ut for tidlig og bærte preg av at studioet bak var noe uerfarent(noe det og var), og trolig hadde spillet fått en langt bedre mottakelse om det ikke hadde bært Mass Effect navnet. 

Mass Effect 3 var en nedtur fra ME2, det var betraktelig færre interaksjoner man kunne gjøre som spiller. Frekvensen av valg der du kunne velge hva Shepard skulle si var drastisk redusert, og det var i tillegg stort sett kun to valg i motsetning til ME2 og ME1 sine tre valg, samt færre muligheter til å spørre om detaljer. På den positive siden ble gameplayet polert i stor grad, men det var alt i alt et steg vekk fra RPG og i retning Action. De to siste DLC-ene som kom til spillet kunne de også spart seg for, de var betraktelig svakere enn hovedspillet.

 

Dragon Age Inquisition respekterte ikke spillernes tid, det var kanskje "bra interaktivitet" sammenlignet med Skyrim, men da er standarden satt skikkelig lavt. Kampystemet føltes som en kopi av SWTOR, områdene du beveget deg gjennom var enorme og fulle av ingenting, og karakterene var forglemmelige (prøv å ramse opp alle karakterene uten å sjekke en Wiki).

Det at spillet fikk bedre kritikk enn DA2 er for meg et mysterium, men det kan vel forklares av at du kunne snakke med en transseksuell samt at det var bedre grafikk og flere sexscener.

 

ME:A sitt kampsystem var en katastrofe: introduksjonen av jetpacks førte til at AI-en ikke klarte å plassere seg fornuftig. Fordi AI-en ikke klarte å plassere seg fornuftig tok fiender en evighet å drepe. Fordi fiendene tok en evighet å drepe tok du som spiller mindre skade, og det er rett og slett ikke gøy å tømme magasinet for å drepe en generisk fiende. Videre var det heller aldri en sjanse for å bli overrent av fiender fordi man bare kunne løpe vekk med jetpacken.

Så kan man nevne i fleng: det elendige crafting-systemet, de håpløse interaksjonene mellom karakterene, plottet som hadde flere hull enn en sil, animasjonene, alle cutscenene som er designet for å kaste bort tid, og områdene som var enda større enn de i DA:I med enda mindre å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne diskusjonen har jeg og du hatt flere ganger om akkurat disse spillene. Heller ikke denne gangen klarer du å overtale meg om at min personlige opplevelse og glede av spillene er feil :)

Ja, det er jo subjektivt, og du står fritt til å like spillene.

Det man derimot objektivt kan si, er at i forhold til de tidligere spillene(Dragon Age: Origins, Mass Effect 1) så har de nyere spillene(Dragon Age: Inquisition og Mass Effect Andromeda) avviket fra originalenes "veivalg".

Man gikk fra RPG til Action.

Man gikk fra kvalitet og kompleksitet til kvantitet, enkelhet og streamlining(hva gjelder både områder, kampsystem og interaksjoner).

og igjen, du står selvfølgelig fritt til å like det skiftet.

Men det bryter med "linja" de originale spillene la seg på, og hvilke forventninger de hadde skapt.

Endret av Drogin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Origins er milevis bedre enn 2 og 3 imo, Selv om jeg likte 2ern godt(hvis det er lov å si) og 3ern var helt ok. Alt for mye store tomme områder. Jeg likte ikke den MMO vrien som kom. 

 

Drogin lister fint opp forskjellene over. Savner virkelig spill som  Origins, nærmeste i nyere tid må jo være divinity original sin 1-2. Som er absolutt klasse. 

Lenke til kommentar

Ja, det er jo subjektivt, og du står fritt til å like spillene.

Det man derimot objektivt kan si, er at i forhold til de tidligere spillene(Dragon Age: Origins, Mass Effect 1) så har de nyere spillene(Dragon Age: Inquisition og Mass Effect Andromeda) avviket fra originalenes "veivalg".

Man gikk fra RPG til Action.

Man gikk fra kvalitet og kompleksitet til kvantitet, enkelhet og streamlining(hva gjelder både områder, kampsystem og interaksjoner).

og igjen, du står selvfølgelig fritt til å like det skiftet.

Men det bryter med "linja" de originale spillene la seg på, og hvilke forventninger de hadde skapt.

Det vil være spoilere for mass effect 3 i spoileren.

 

 

.La meg si at jeg var en av de mest harniske når det kom til den orginale slutten av Mass Effect 3. Men spillet som en helhet var og er i min bok en av de bedre spill opplevelsene jeg har hatt, den trykkende stemningen av en galakse som ligger under en invasjon de faktisk ikke klarer å kjempe effektivt mot, hvor det faktisk får store knusende konsekvenser for de fleste rasene i spillet, noen større enn andre, om du ikke spillere kortene dine korrekt faktisk så fatale at det er en nærmere utslettelse. Å få se en ikke fult så selvsikker og sårbar shepard gjennom spillets historie var og interessant for meg. Så at jeg likte historien frem til den noe omtalte slutten sier vel seg selv.

 

 

Musikken i mass effect 3 er og noe som traff blink hos meg, spesielt sporene Sam Hulick, Clint Mansell og Christopher Lennertz er involverte i men og resten av soundtracken generelt. Er ikke ofte jeg blir truffet av spill musikk på denne måten jeg ble i dette spillet.

 

Det nevnt, holder jeg med storparten av de som har spilt spillene at 2eren var det beste i serien, og det spill øyeblikket som har truffet meg hardest og virkelig satt sine spor i minnet mitt er og vil trolig alltid tilhøre mass effect 1

Første samtalen du har med Sovereign på virmire, et virkelig gåsehud fremkallende øyeblikk og i min bok den beste dialogene i noen ting noengang

Men jeg likte likevel mass effect 3 utrolig godt, selv om det nødvendigvis ikke levde opp til alt en hadde håpt på.

 

Mass Effect Andromeda skal jeg ikke skrive så fryktelig mye om, da det i stor grad var en gedigen skuffelse for meg og som årelang mass effect fan. Historien levde her ikke opp til forgjengerene i det heletatt. Men som nevnt var det et utrolig uerfarent studio som sto bak dette spillet og det synes dessverre ganske godt. Gameplayet til spillet likte jeg dog utrolig godt, det var svært dynamisk og ga deg mange muligheter til hvordan du ville angripe fienden on the fly. Men at det er et langt stikk utenfor hva vi er vandt med ellers i serien er jeg ikke uenig i. Jeg har spilt gjennom spillet 2 ganger før patchenne kom og etter, begge gjennomspillingene satt jeg igjen med ett inntrykk av at det var et godt spill som godt kunne droppet mass effect navnet til fordel for en ny IP. Poenget mitt er at det ikke er et universalt hatet og objektivt dårlig spill som flere prøver å pushe.

 

Dragon age origins elsker jeg, har i underkant av 1000 timer i dette spillet på steam, helt uten tvil det suverent beste spillet i serien.

 

Dragon Age 2 hatet jeg, spilte gjennom det en gang og rushet gjennom DLCene. Tror dette kan være grunnet at vi gikk fra mesterverket som var dragon age origins til dragon age 2, muligens jeg hadde hatt ett annet inntrykk om jeg var istand til å se på de 2 som helt separate spill.

 

Dragon Age Inquisition falt i smak hos meg, totalt sett ett veldig godt spill til tross for noe tomme områder og en del dødtid. Det viktigste for meg her var vel at jeg likte historien gjennom spillet og følelsen av å være en del av noe større og langt viktigere enn deg selv, som var noe av det som fanget meg med dragon age origins og som fanget meg med Inquisition.

 

Men igjen er jo dette mine meninger som alle står fritt for å være uenige i, det er som alltid mye subjektivitet inn i disse diskusjonene, da objektive kvaliteter alltid er vanskelig å diskutere i film og spill.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DA3 var strukturert som et MMO, så det hadde nok ikke kostet stort.

 

Min tiltro til Bioware er minimal etter kalkunen DA:I og alt fokuset på fanservice i det, ME3, og ME:A

DA:I var så langt unna en kalkun man kan komme, og å i det hele tatt nevne spillet i samme innpust som ME3 og MEA viser at du neppe har spilt gjennom det.

 

Forøvrig. her er karakterene (uten å sjekke wiki) Deg, Leliana, Morrigan (claudia black, yey) Varric, Blackwall (med en legendarisk forhistorie) Sera (ugh) Josephine, han der tidligere templaren som neppe selv husker hva han heter, Cole (ugh) Dorian (strålende karakter, og noe så sjeldent som en interessant homofil spillfigur), Iron Bull (æsj), Solas (selve definisjonen på hvordan man skal skrive en nemesis), Cassandra (strålende stemmeskuespill) Hawke, samt Vivienne.

 

De store områdene er jeg enig i var litt MMO-pregede. Men med på kjøpet fikk man følelsen av at verdenen faktisk var enorm, og ikke noen korridorer og gjenbrukte huler (DA2). Dialogsystemet var også MASSIVT oppgradert fra DA2.

 

 

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...