Gå til innhold

– Microsoft jobber med en ny Xbox uten optisk drev


Anbefalte innlegg

Genialt! Ved å fjerne drev vil MS/Sony/Nintendo/whoever få full kontroll på spillene våre. Hvis de ikke vil at vi lengre skal ha et spill vi har kjøpt så har vi ikke lengre det spillet. Dette skjer allerede nå. Spill som er kjøpt online fjernes så man ikke får lastet de ned igjen. De kan da selge spillet på nytt på neste konsoll eller i nyoppusset versjon.

 

Når en konsoll endelig ikke støttes lengre legges hele online storen ned og spillene er bortevekk. Da får man håpe og be om at harddisken ikke ryker. Hvis de ikke like godt gjør spillene ubrukelige for godt på disse konsollene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ber deg lese en gang til.

 

Den gamle xboxen MED optisk drev forblir

MEN

For de som ikke trenger optisk drev, så kommer det en ny billigere xbox.

 

Definisjon på win-win.

Jeg gir blanke f om det koster MS lite med et optisk drev, den nye blir forsatt billigere. Du misforstår.

 

 

 

Win-win, gitt at perspektivet ikke er lengre enn ut denne generasjonen, hvis slutt nærmer seg med stormskritt, og at det er win å spare 300-400 kr på en Xbox (som, igjen, nærmer seg slutten av sin karriere). Ser man litt lengre frem i tid enn 2019, kanskje 2020, er denne win'en ganske ensidig til Microsofts fordel.

 

Hvis du tenker litt tilbake, husker du kanskje at Microsoft prøvde seg på akkurat det samme da de annonserte Xbox One: null fysisk spillmedie, always-online.  [1]  [2]  [3]  [4]  [5] 

 

Dette er en veldig gjennomskuelig som en taktikk for å normalisere Ingen optisk drev på konsoll, via en "billig" Xbox One. Om man da tenker litt fremover er det ikke vanskelig å se for seg at Microsoft, via denne normaliseringen, ønsker å lansere neste Xbox Two uten optisk drev og always-online, slik som var planen med Xbox One, men uten at de kraftige reaksjonene de fikk sist. Tross alt, "Xbox One sans-optical ble jo OK mottatt."

 

 

Bare for å liste

  • Folk med dårlig internettlinje kommer til å slite.
  • Alle spillene dine er låst i Microsoft sin butikk og online-DRM. Prisene kontrolleres av MIcrosoft.
  • Når MS er lei, er spillet ditt borte. Lyst å spille Read Dead Redemption 3, 10 år etter Xbox Two? "Sorry, not available", "This game has been removed from the Store", "License expired" osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når MS er lei, er spillet ditt borte. Lyst å spille Read Dead Redemption 3, 10 år etter Xbox Two? "Sorry, not available", "This game has been removed from the Store", "License expired" osv.

Og du er sikker på at den fysiske kopien av spillet ditt fortsatt vil være spillbart om ti år? Optiske medier varer jo ikke evig.

Lenke til kommentar

Dette er en veldig gjennomskuelig som en taktikk for å normalisere Ingen optisk drev på konsoll, via en "billig" Xbox One. Om man da tenker litt fremover er det ikke vanskelig å se for seg at Microsoft, via denne normaliseringen, ønsker å lansere neste Xbox Two uten optisk drev og always-online, slik som var planen med Xbox One, men uten at de kraftige reaksjonene de fikk sist. Tross alt, "Xbox One sans-optical ble jo OK mottatt."

Det virker som Sony har klart å snikinnføre konsoller uten optisk drev med PS4 pro så spørs om det ikke ligger i fremtiden at ny Xbox kommer uten også etterhvert.

Lenke til kommentar

Mulig det gjør det vanskeligere for moddere å få konsollene til å spille piratkopierte spill og.

 

Xbox 360en min bare tok jeg ut dvd-drevet på og plugga til en pc for å fjerne kopisperren, så var det bare å brenne plater å hive i å kose seg.

 

Ps3en min slapp jeg å åpne, men den emulerer vel og at man putter en plate inn i drevet ved software.

 

Litt usikker på hvordan modding funker på PS4, men å få spill gratis ved å bruke drevet som mellomledd blir vel vanskelig fremover.

Lenke til kommentar

Jeg syns Xbox bør konsentrere seg om å lage nest generasjon. Det må da koste mye bare å utvikle nye "gamle" maskiner.

 

Nå er det 4K og 8K som gjelder, med VR og et vell av tilkoblingsmuligheter for ulike ting. Må Xbox få en Nvidia RTX2080ti brikke inn i seg med raytracing.

 

Du mener en konsoll til kanskje 5000 skal ha skjermkort til 12000? Ok
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS4 Pro har jo 4k-grafikk, uten at den koster like mye som GTX1080ti, som er hva man må ha på PC for å få 4K i spill.

 

Merkelig at jeg spiller i 4K med hardware fra 2012 på min pc da.

Spill som f.eks Dirt 4 kan jeg bruke temmelig høye grafikkinstillinger på i 4K og fortsatt ha god framerate.

 

Så nei man MÅ ikke ha ett 1080Ti, men klart det vil hjelpe på.

Lenke til kommentar

Og du er sikker på at den fysiske kopien av spillet ditt fortsatt vil være spillbart om ti år? Optiske medier varer jo ikke evig.

 

Med mindre du lar plata ligge i skohylla sammen med Cherroxa til småttingene, burde et optiske medie vare lengre enn 10 år:) Spilte nylig gjennom God of War Collection (1 og 2) på PS3, og den er vel rundt 10 år nå.

 

 

 

Jeg syns Xbox bør konsentrere seg om å lage nest generasjon. Det må da koste mye bare å utvikle nye "gamle" maskiner.

 

Dette er Microsoft som forebereder neste generasjon. Hvis de slipper en ny, billig-Xbox nå, uten optisk drev, vil det være normalisert innen 2020, hvilket gjør at de kan slippe en Xbox Two uten optisk drev uten samme backlash som de fikk da de forsøkte seg på Always-Online og null optisk da de skulle annonsere Xbox One. Microsoft hadde aldri gjort dette uten at de tjener på det, eller har baktanker.

Lenke til kommentar

Med mindre du lar plata ligge i skohylla sammen med Cherroxa til småttingene, burde et optiske medie vare lengre enn 10 år:) Spilte nylig gjennom God of War Collection (1 og 2) på PS3, og den er vel rundt 10 år nå.

Burde ja, men ingen garanti. :) Det er jo ingen hemmelighet at optiske medier tåler sol og varme dårlig, og er lett utsatt for riper.
Lenke til kommentar

Jeg syns Xbox bør konsentrere seg om å lage nest generasjon. Det må da koste mye bare å utvikle nye "gamle" maskiner.

 

Nå er det 4K og 8K som gjelder, med VR og et vell av tilkoblingsmuligheter for ulike ting. Må Xbox få en Nvidia RTX2080ti brikke inn i seg med raytracing.

 

8k gjelder ikke i det hele tatt, hjelper ikke med 2080ti da gitt. Kjøp deg en PC du og dytt den under TV-benken.

Lenke til kommentar

Så det kan ikke sies at det faktisk er en DVD spiller men må oversettes til "optisk drev" makan til idiotiske oversettelser det til stadighet må skrives om omrent som Itavisen om Ray Tracing som blir til "strålesporing" lol

Hva blir det neste å oversette "ram" til "norsk som da blir "Tilfeldig tilgangshukommelse"

Så hvor mye ram har du i pc din? jeg har 16 GB "Tilfeldig tilgangshukommelse" jeg.

 

Optical drive.. en betegnelse på cdrom, dvdrom, bluray, uhd bluray osv.. blir teit å kalle alt for dvdspiller når det er helt feil.. :)

Lenke til kommentar

 

PS4 Pro har jo 4k-grafikk, uten at den koster like mye som GTX1080ti, som er hva man må ha på PC for å få 4K i spill.

 

Merkelig at jeg spiller i 4K med hardware fra 2012 på min pc da.

Spill som f.eks Dirt 4 kan jeg bruke temmelig høye grafikkinstillinger på i 4K og fortsatt ha god framerate.

 

Så nei man MÅ ikke ha ett 1080Ti, men klart det vil hjelpe på.

Nå er det vel ingen som bruker Dirt3 som en benchmark for maskinytelse.. det krever ikkeno av pcen å drive det spillet, for grafikken er klein :) test witcher 3, battlefield 5, gta v eller andre AAA spill med brukbar grafikk :) da trenger du skikkelig hardware :)

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen som bruker Dirt3 som en benchmark for maskinytelse.. det krever ikkeno av pcen å drive det spillet, for grafikken er klein :) test witcher 3, battlefield 5, gta v eller andre AAA spill med brukbar grafikk :) da trenger du skikkelig hardware :)

Dirt 4, ikke 3.

Vesentlig nyere spill.

 

Battlefield 5 kjøpte jeg på xbox men battlefield 1 funker bra takket være DX12.

 

Poenget mitt er bare at man ikke trenger noe rå hardware for å spille i 4K.

 

Man slipper jo antialising (med mindre man skal krangle seg om at det er biiiteelitt førsjell) og det løfter ytelsen vanvittig i 4K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...