Gå til innhold

ANMELDELSE: Spyro Reignited Trilogy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting man bør få med seg er at på XBox følger språket i spille selve XBoxen, og kan ikke endres i selve spillet. Er XBoxen din satt til norsk, får du spillet med norsk tekst og tale. Dette kan som sagt ikke endres i selve spillet. Vil du ha et annet språk, må du derfor endre språket på Xboxen manuelt. Rimelig irriterende for oss som føler et intenst hat mot spill og animasjonsfilmer med elendig norsk tale. Det går heldigvis å endre det, men er sykt tungvint.

 

Har dog ikke prøvd Spyro 2 og 3 ennå. Vil gjøre meg ferdig med spillene i rett rekkefølge, og er ikke helt ferdig med Spyro 1 ennå. Mangler ca 800 juveler for å komme til den siste verdenen. Fantastisk spill så langt, om enn litt i enkleste laget, stort sett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ting man bør få med seg er at på XBox følger språket i spille selve XBoxen, og kan ikke endres i selve spillet. Er XBoxen din satt til norsk, får du spillet med norsk tekst og tale. Dette kan som sagt ikke endres i selve spillet. Vil du ha et annet språk, må du derfor endre språket på Xboxen manuelt. Rimelig irriterende for oss som føler et intenst hat mot spill og animasjonsfilmer med elendig norsk tale. Det går heldigvis å endre det, men er sykt tungvint.

 

Tror dette gjelder for PS4 også. Ikke noe stort problem, all den tid det er veldig lett å bytte språk og engelsk bør være ganske grei skuring for de fleste.

Lenke til kommentar

 

En ting man bør få med seg er at på XBox følger språket i spille selve XBoxen, og kan ikke endres i selve spillet. Er XBoxen din satt til norsk, får du spillet med norsk tekst og tale. Dette kan som sagt ikke endres i selve spillet. Vil du ha et annet språk, må du derfor endre språket på Xboxen manuelt. Rimelig irriterende for oss som føler et intenst hat mot spill og animasjonsfilmer med elendig norsk tale. Det går heldigvis å endre det, men er sykt tungvint.

 

Tror dette gjelder for PS4 også. Ikke noe stort problem, all den tid det er veldig lett å bytte språk og engelsk bør være ganske grei skuring for de fleste.

Tipper jeg også det gjør. Det var hvertfall tilfelle før på et annet PS4-spill husker jeg

Lenke til kommentar

 

 

En ting man bør få med seg er at på XBox følger språket i spille selve XBoxen, og kan ikke endres i selve spillet. Er XBoxen din satt til norsk, får du spillet med norsk tekst og tale. Dette kan som sagt ikke endres i selve spillet. Vil du ha et annet språk, må du derfor endre språket på Xboxen manuelt. Rimelig irriterende for oss som føler et intenst hat mot spill og animasjonsfilmer med elendig norsk tale. Det går heldigvis å endre det, men er sykt tungvint.

 

Tror dette gjelder for PS4 også. Ikke noe stort problem, all den tid det er veldig lett å bytte språk og engelsk bør være ganske grei skuring for de fleste.

Tipper jeg også det gjør. Det var hvertfall tilfelle før på et annet PS4-spill husker jeg

Det gjør det.

Lenke til kommentar

Tror dette gjelder for PS4 også. Ikke noe stort problem, all den tid det er veldig lett å bytte språk og engelsk bør være ganske grei skuring for de fleste.

 

Ja, det er enkelt nok for folkj flest å bytte språk. Det som irriterer meg er at vi ikke kan gjøre det i selve spillet, bare ved å bytte språk på selve konsollen. Det er unødvendig tungvint, og det er nok ikke alle som kan eller vil gjøre det hver gang de vil spille Spyro. Det verste er at både tekst og tale byttes fra norsk til engelsk, så det er ingen grunn til hvorfor det ikke skal være mulig i selve spillet. Språket er jo der allerede? Hvorfor kan vi da ikke velge språk selv, som i de aller fleste andre spill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne, men etter noe sekunder ligger på hyllet. Fordi den har ikke undertekst. Da jeg mister interessert å spille. Mange har klagere på Activision og Toys for Bobs om undertekst-mangle.

 

Jeg synes du bør å sjekke at ting har undertekst i fremtiden.

 

Jeg har ingen intensjon eller ønske om å undergrave hverken problemet med at det mangler undertekster eller ditt og andres behov for undertekster, MEN jeg ser ikke at det er så ille at det er en "game breaking" ting. Hadde skjønt problemet hvis f.eks. Red Dead Redemption 2 ikke hadde undertekster, men personlig spiller jeg ikke Spyro-spillene for historien sin del.

 

Igjen, jeg forstår problemet og skjønner heller ikke helt hvorfor de ikke har inkludert undertekster, men hvis du allerede var såpass nysgjerrig på spillet at du har kjøpt det så mener jeg bestemt at det er ganske dumt å gi det opp bare på grunn av dette.

Med mindre du spiller Spyro utelukkende for historien sin del da, men da er det vel heller andre spill jeg ville anbefalt deg å spille. 

Lenke til kommentar

Enig med han der. Har bare spilt Spyro 1, men noen historie er det fint lite av, og alt vises i en cutscene i starten omtrent uten dialog. Tulling liker ikke drager. Drager blir frosset ned (eller hva det nå er). Spyro drar fra brett til brett og redder dem i tur og orden. Det er hele "historien". Greit nok sier de ting når de blir reddet, men det er stort sett helt intetsigende ting som ikke har noen som helst betydning. Det er ikke en dialog eller monolog heller, bare en eller to korte setninger. Jeg anbefaler sterkt å spille det, spesielt siden du allerede har spillene.

Lenke til kommentar

Tror dette gjelder for PS4 også. Ikke noe stort problem, all den tid det er veldig lett å bytte språk og engelsk bør være ganske grei skuring for de fleste.

 

Tja, skal jo aldri være nødvendig i utgangspunktet så jeg vil nå påstå at det er et nokså stort problem.

 

Xbox One er jo helt tilbakestående på disse områdene fra før av. Så lenge du kjører norsk lokalisasjon på Microsoft Store, noe man jo skal / må så får du servert alt av Store-innhold på norsk... Til tross for at du har satt ALT av språkinnstillinger til Engelsk. Helt tilbakestående og utrolig frustrerende logikk fra Microsoft sin side. Selv om jeg har bevisst valgt å ha Engelsk på min Xbox One så er absolutt alt som har med Store å gjøre på norsk...

Lenke til kommentar

Til alle: Kan hende Grimlock87 har noe problemer med hørselen og han/hun trenger tekster?

 

Riktig, jeg har problem med hørselen, er avhengig av undertekst.

 

Jeg husker da jeg spilte mange spillene uten undertekst da jeg var liten. Mange spillene jeg skjønner ikke hva de handler om. Resident Evil, StarCraft, Metal Gear Solid, osv.

 

Men de legger til undertekst da de laget remaster. Jeg synes det er god jobb de gjør. Jeg var glad at jeg får endelig bli med inne historie deres.

 

Derfor jeg tror jeg får sjansen til Spyro som jeg hadde aldri spille før (kun hos venn som hadde). Etter de får sååå mye positivt på anmeldelsen. Jeg tror det var endelig at de legger til undertekst, men nei.

Lenke til kommentar

Riktig, jeg har problem med hørselen, er avhengig av undertekst.

 

Jeg husker da jeg spilte mange spillene uten undertekst da jeg var liten. Mange spillene jeg skjønner ikke hva de handler om. Resident Evil, StarCraft, Metal Gear Solid, osv.

 

Men de legger til undertekst da de laget remaster. Jeg synes det er god jobb de gjør. Jeg var glad at jeg får endelig bli med inne historie deres.

 

Derfor jeg tror jeg får sjansen til Spyro som jeg hadde aldri spille før (kun hos venn som hadde). Etter de får sååå mye positivt på anmeldelsen. Jeg tror det var endelig at de legger til undertekst, men nei.

Si ifra til utviklerene på reddit og Twitter, du er nok ikke den eneste som savner undertekster i dette spillet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

I tilfelle du ikke har fått det med deg allerede så kom det en patch til Spyro for to uker siden:

https://www.gamerevolution.com/guides/509017-spyro-reignited-trilogy-1-03-update-patch-notes



 

Added subtitles in all languages (across all three games) for previously unsupported cinematics, including:

  • Character headers to identify active speakers
  • Succinct line splits for readability
  • Colored text for improved character association in most languages
Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...