Gå til innhold

iPhone Xr selger dårligere enn forventet


Anbefalte innlegg

Du har selvsagt rett, det var F1 her ja. Likevel - argumentet jeg svarte på var fortsatt:

 

.. og thats it. Og folk greier ikke engang å se at XR ikke har 1080p en gang

Du er helt hengt opp i det du? Kvalitet på panelet er irrelevant for deg, 720p er godt nok for alle, aller helst på en fra Eletra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er helt hengt opp i det du? Kvalitet på panelet er irrelevant for deg, 720p er godt nok for alle, aller helst på en fra Eletra

 

Nei, igjen - tredje gangen nå, jeg svarte med en video der en forumbruker mener at "1080p" der jeg viser at man ikke skal se seg blind på oppløsning alene - og at kvaliteten på XR er såpass bra at folk ikke engang ser at det er sub 1080p. Dette burde være rimelig åpenbart nå

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Nei, igjen - tredje gangen nå, jeg svarte med en video der en forumbruker mener at "1080p" der jeg viser at man ikke skal se seg blind på oppløsning alene - og at kvaliteten på XR er såpass bra at folk ikke engang ser at det er sub 1080p. Det burde bli rimelig åpenbart nå

Men videoen er helt patetisk, når de ikke klarer å dra opp en skikkelig mobil engang

Lenke til kommentar

Men videoen er helt patetisk, når de ikke klarer å dra opp en skikkelig mobil engang

 

Igjen, hvordan Pocophone F1 sin skjerm er kalibrert er ikke argumentet, da det later til at iPhone XR tydeligvis har et svært godt panel mtp hva den faktisk har på papiret. Jeg svarte bare på han sitt argument "1080p". Slutt å lat som du og jeg diskuterer dette videre 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

snip

Denne testen blir idiotisk. Det eneste du motbeviser er idioter. Folk som sier at en 1080p skjer alltid er bedre enn en 720p skjerm.

 

Apple har paneler fra LG Display og Japan Display og de har de beste LCD panelene på markedet. Xiaomi får sikkert sine fra en kinesisk produsent som konkurrere på pris, ikke kvalitet. Selvfølgelig er et JDI eller LGD panel bedre. Folk som sier noe annet har null peiling på hva de sier. Motbeviste testen at det disse tullingene sier var tull? Ja.

 

Det er heller ikke problemet. Den har en 720p skjerm + ekstra piksler i høyden for 19,5:1 ratio. En nedgradering fra iPhone 8 plus. Så kan noen genier som benekter at pikseltetthet har noe å si forklare hvorfor iPhone 8 Plus har full HD, mens XR som er større har lavere oppløsning? Hvorfor har iPhone 8 Plus og hvorfor har XS så høy oppløsning om det er null poeng?

 

Om du hadde sammenlignet eksempelvis tekst på en iPhone 8 Plus vs iPhone XR så hadde du sett med en gang at det er lavere pikseltetthet på Xr. Lett.

 

Og iPhone 8 viser fint at de kan kjøpe inn bedre skjermer enn det de gjør. 720p panel er kun for å spare penger. Og spare penger på en telefon til 9000 kroner er noe forbrukere forståelig nok ikke er happy med. Du får jo tom billigere telefon FRA APPLE med bedre skjerm enn dette. Det er rimelig tragisk. Uakseptabelt til 9000 kroner. Kunder bør forvente mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke en OnePlus, det er det som er poenget, du kan sammenlikne Xr sin skjerm med OnePlus, Xperiaer, Galaxy, G-serien til LG, men ikke kom her og si at det er riktig å sammenlikne en Pocophone F1 med en Xr og forvente annet resultat. Blindtest av en billigtelefon med et panel som sikkert ikke koster mer enn lunsjen til designeren, og en telefon til 8500, som det er lagt masse arbeid i.

Det finst flere video på youtube der de samanlikner 720 vs 1080. Ingen ser forskjell. Android vs android, iphone vs android, osv.

poenget her, som du fornekter (fornektelse og rasjonalisering er veldig fine forsvarsmekanismer, ikkje sant?), at du greier ikkje å se forskjell på de. Spesielt ikkje i kvardagsbruk. 

Om du setter noen skarpe bilder, full lysstyrke, side ved side. Kanskje. Ikkje sikkert då. Men ikkje i kvardagen. Så det er idiotisk å skrike "Xr har ikkje 1080, dritt telefon". Xr trenger ikkje 1080. Ingen telefon trenger 1080. det er ubrukelig gimmick, that´s it.

 

https://youtu.be/kBtSIbRFPtM?t=199

Endret av aomt
Lenke til kommentar

Folk flest greier ikkje å se mer enn 300ppi. Alt annet er "synsing" og placebo.

 

Om du setter 300vs400 ved siden av kvarandre og kjører same bilde, så KAAANSKJE vil du finne noe forskjeller, kanskje. Hvor aktuelt er det i daglig bruk da? Det kan nevnast i same slengen at 400ppi vil gjøre telefon treigere og bruke mer strøm.

 

Det som er bra med apple er brukeropplevelsen. Den fungerer. That´s it. Enkelt og greit.

her i huset er det fortsatt tab, PC og ein mobil som er android. De blir erstattet av ipad/phone og macmini i nærmeste framtid.

Skulle gjerne gått for Mate, men har mye bedre brukeropplevelse med apple vs noe annet.

Denne minner om "cinematic" 24 fps og folk som hevder du ikke kan se mer enn 60 fps osv. Det er jo bare tull. Folk kjører opp mot 240 Hz monitorer nå og merker forskjellen. De fleste klarer lett å se over 300 ppi. Forskjellen er åpenbar med en gang. Om du ikke klarer å se det har du dårlig  syn. 

 

Telefonen blir ikke tregere ved høyere ppi, det er så ulogisk som bare det. Virker ikke som om du helt er klar over hva du snakker om engang. Denne påstanden forteller meg at du ikke helt vet hva ppi er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne testen blir idiotisk. Det eneste du motbeviser er idioter. Folk som sier at en 1080p skjer alltid er bedre enn en 720p skjerm.

 

Eh, ja - det var jo faktisk poenget mitt også. *Hammer møter spiker, du traff*

 

 

EDIT:

Apple har jobbet bra med LCD-skjermen i XR, den er faktisk svært bra

 

 

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Igjen, hvordan Pocophone F1 sin skjerm er kalibrert er ikke argumentet, da det later til at iPhone XR tydeligvis har et svært godt panel mtp hva den faktisk har på papiret. Jeg svarte bare på han sitt argument "1080p". Slutt å lat som du og jeg diskuterer dette videre 

Du er overrasket over at en TV til 8500 med 1080p har bedre bilde enn en TV med 4k til 3500? OK, snakkes

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Denne minner om "cinematic" 24 fps og folk som hevder du ikke kan se mer enn 60 fps osv. Det er jo bare tull. Folk kjører opp mot 240 Hz monitorer nå og merker forskjellen. De fleste klarer lett å se over 300 ppi. Forskjellen er åpenbar med en gang. Om du ikke klarer å se det har du dårlig  syn. 

 

Telefonen blir ikke tregere ved høyere ppi, det er så ulogisk som bare det. Virker ikke som om du helt er klar over hva du snakker om engang. Denne påstanden forteller meg at du ikke helt vet hva ppi er.

Folk HEVDER å se forskjell. Folk hevder å høre forskjell på 256 og "hd" musikk. Folk hevder å se spøkelser.

Men når det blir kjørt blind-test, så greier ikkje folk å se/høre forskjell. Det heter rasjonalisering. Folk må forsvare sin avgjørelse for å kjøpe rådyr skjerm/telefon, etc.

 

Du kan se 2 video i posten ovenfor, så lærer du kvifor det er logisk at telefon blir treigere med flere ppi. Og du slipper å drite det ut neste gong du skal diskutere emnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finst flere video på youtube der de samanlikner 720 vs 1080. Ingen ser forskjell. Android vs android, iphone vs android, osv.

poenget her, som du fornekter (fornektelse og rasjonalisering er veldig fine forsvarsmekanismer, ikkje sant?), at du greier ikkje å se forskjell på de. Spesielt ikkje i kvardagsbruk. 

Om du setter noen skarpe bilder, full lysstyrke, side ved side. Kanskje. Ikkje sikkert då. Men ikkje i kvardagen. Så det er idiotisk å skrike "Xr har ikkje 1080, dritt telefon". Xr trenger ikkje 1080. Ingen telefon trenger 1080. det er ubrukelig gimmick, that´s it.

 

 

Gratulerer, du har ingen videoer som viser en test som sier at du ikke ser forskjell på 720p og 1080p. Masse gamle videoer og.

 

Den første er idiotisk. Ser du eksempelvis på Samsung så skrur de ned render oppløsning for ting som spill. Dette er helt standard. Det er ikke vanlig å rendre alt 1080p+ da dette er for tungt for en mobil.

 

Video nummer 2 sier ingenting om noe som helst.

 

Nummer 3??? Den er så gammel at den er lett utdatert, og vet ikke hva du vil frem til der engang.

 

Hverdagen? Det er bare å laste inn en NRK artikkel så ser du forskjell på 720p og 1080p.

Endret av Lunaris
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Slutt å lat som du og jeg diskuterer dette videre

Hvor er det jeg har blitt "overrasket" på at skjerm som er x antall kr dyrere - enn en annen, er bedre enn den andre? Poenget mitt var KUN et svar der poenget er "oppløsning vs oppløsning" og at de ikke nødvendigvis trenger og være sammenlignbare. I dette tilfelle så ser vi at Apple - selvom de har valgt en på papiret "dårligere skjerm", faktisk greier å få mye ut av den. Ja - Pocophone er en mye billigere telefon - men det er ikke poenget. Som Lunaris sa, jeg svarte kun på det "idioter sier". Du har dratt dette mye lenger og du har puttet ordene i munnen min, enda jeg ikke engang har argumentert for det du later som jeg argumenterer for

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Gratulerer, du har ingen videoer som viser en test som sier at du ikke ser forskjell på 720p og 1080p. Masse gamle videoer og.

 

Den første er idiotisk. Ser du eksempelvis på Samsung så skrur de ned render oppløsning for ting som spill. Dette er helt standard. Det er ikke vanlig å rendre alt 1080p+ da dette er for tungt for en mobil.

 

Video nummer 2 sier ingenting om noe som helst.

 

Nummer 3??? Den er så gammel at den er lett utdatert, og vet ikke hva du vil frem til der engang.

 

Hverdagen? Det er bare å laste inn en NRK artikkel så ser du forskjell på 720p og 1080p.

Du er fantastisk fyr å diskutere med. Berre benekte alt. Og når ting blir litt mer avansert for deg, så er det berre å si "video sier jo ingenting".

Ja, 2-5 år gammal video er utdatert. Piksels har jo forandra seg. Det er helt nytt konsept. 720 og 1080 er noe helt annet nå, er de var for 4 år sidan.

 

Men hey, berre fortsett å benekte alt, så blir livet fantastisk. 

ostrich_with_head_in_sand_avoiding_his_b

Lenke til kommentar

Eh, ja - det var jo faktisk poenget mitt også. *Hammer møter spiker, du traff*

 

 

EDIT:

Apple har jobbet bra med LCD-skjermen i XR, den er faktisk svært bra

 

 

 

Du sier fortsatt folk ikke merker at det ikke er 720p, det er bare feil fra din side. Skjermen er god, men den burde vært 1080p. Igjen det er nedgradering fra iPhone forrige år. Hvis det var helt unødvendig hvorfor har Apple høyere oppløsning på iPhone 8 Plus? De kunne lett kjøpt en 1080p skjerm her. 720p kan ikke forsvares.

 

Nei, Apple har ikke jobbet bra med LCD panelene. De har kjøpt dem. Vær så snill, folk må slutte med dette tullet med at Apple liksom utvikler ting. Nei. De gjør ikke. De utvikler ikke noe som helst, de kjøper dem. Det er LG og Samsung som er klart best i verden, alle som vil ha det beste kjøper av dem.

 

 

Kan og nevne at en del andre land som ikke bruker latinsk alfabet gjerne har alfabet eller tegn som er vanskeligere å vise med piksler enn latinske. Eksempelvis koreansk alfabet som jo brukes daglig av LG og Samsung siden de er fra Korea. Akkurat som runeskrift er enklere enn latinsk alfabet, ikke sant? Lese det på en 720p skjerm? Ikke nødvendigvis en god opplevelse altså. 

 

Lavere kvaltiet på content gjør og high res skjermer bedre. Det finnes masse bilder i nyhetsartikler der tekst ikke er lett å lese eller umulig å lese ved 720p, fordi selv om du zoomer inn blir det ikke bedre. Folk bruker ikke vektorgrafikk. 1080p derimot. Da ser du det. 1080p er helt klart å foretrekke. Jeg sier ikke at mer oppløsning alltid er bedre og noe du må ha. Det er ingen produsenter utenom Sony som tenker det heller. Men på over 6" er 720p for lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk HEVDER å se forskjell. Folk hevder å høre forskjell på 256 og "hd" musikk. Folk hevder å se spøkelser.

Men når det blir kjørt blind-test, så greier ikkje folk å se/høre forskjell. Det heter rasjonalisering. Folk må forsvare sin avgjørelse for å kjøpe rådyr skjerm/telefon, etc.

 

Du kan se 2 video i posten ovenfor, så lærer du kvifor det er logisk at telefon blir treigere med flere ppi. Og du slipper å drite det ut neste gong du skal diskutere emnet.

Du har ikke vist noen blind tester som viser du ikke kan se forskjell. Derimot trenger du ikke gjøre noe annet enn å gå til www.nrk.no og se på en artikkel for å se forskjellen selv. 720p og 1080p er utrolig enkelt å se forskjell på med tekst. Video ser du ikke forskjell, men tekst, lett.

 

Du har enda ikke forstått hva ppi er du. Og prøver å belære meg når du tar så feil selv. iPhone 4 og iPhone XR har samme PPI. Hvis du kobler dem begge til en A12, hvilken telefon vil få høyest framrate i samme spill? Ifølge deg så vil den være lik fordi ppi er lik. Men prøv en gang å tenkt deg om om dette virker logisk før du prøver å belære noen. Jeg skal love deg fps er langt høyere på iPhone 4 skjønner du.

 

Og igjen klarte du ikke å få med deg at alle telefoner ikke rendrer alt i native oppløsning.... jaja. Hvis du ikke vil forstå og bare tro på din versjon av sannheten. Som ikke er sannheten, men hvem bryr seg vel om fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er fantastisk fyr å diskutere med. Berre benekte alt. 

Du må komme med bevis for noe om jeg skal ha noe å benekte i utgangspunktet. Du har postet 3 random videoer om skjermer, der ingen av dem sier noe om at du ikke kan se forskjell på 720p og 1080p. Du viser også gjennom dine innlegg at du ikke har forståelse for begrepene brukt i videoene. Og du har visstnok ikke fått med deg ting som at telefoner ikke rendrer i native resolution nødvendigvis, som ikke var vanlig når Linus lagde sin video.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier fortsatt folk ikke merker at det ikke er 720p, det er bare feil fra din side. 

 

Har jeg sagt dette helt bastant? Hvor har jeg sagt dette? Jeg sa at:

 

... skal se seg blind på oppløsning alene - og at kvaliteten på XR er såpass bra at folk ikke engang ser at det er sub 1080p

.. og med "folk" så mener jeg "folk flest"

 

Jeg hadde skjønt det om jeg sa at "INGEN ser forskjell på skjermene" eller noe veldig bastant som det, men jeg har ikke sagt dette. Slutt og konstruér min del av diskusjonen. Mitt poeng er som følger: "skjermer er ikke bestandig direkte sammenlignbare". Man må gjerne teste skjermene side-by-side, gjøre sin mening, før de kan si noe som helst. Mens du veit, like godt som meg, at folk ser på spec sheets og trekker derfor en 100% konklusjon lenge før de hadde behøvd - er du enig i den? 

 

Kan også nevne at jeg har sett på XR-skjermen ved siden av en XS, og ja - XS sin skjerm er bedre, men jeg var mer "irritert" på de tykkere kantene enn selve skjermen - og minst av alt skjermoppløsningen. XS sin skjerm er OLED, og vinner på de punktene, men selve oppløsningen? Jeg velger XS, men jeg syns ikke XR-skjermen står tilbake like mye som du kanskje syns, men det er subjektivt - regner med at du også har klådd på XR. Utover det så er det ingenting "galt" med skjermen til XR, jeg kunne fint levd med denne daglig, null stress, skjermen til XS er uten tvil bedre enn XR, men det er ikke MYE bedre

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...