Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Setter en ny standard for åpen verden-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Hehe, huff...ja det skal ikke være enkelt! Nå nærmer jo Black Friday seg og DNB skal vel ha 20% hos Power denne helgen?...just saying :p

Valget falt på en xbox i første omgang. Tar ikke sjangsen på å ha en mindre enn optimal opplevelse, så tar ikke risken ;)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Hvordan føles combat i dette spillet? Tregt og upresist? Ser helst at en som ikke er frelst av konsoll svarer, orker ikke konsoll-mobilspillere sin mening siden den ikke treffer meg. 

 

Mye bedre enn på PC!!!

 

EDIT: Fra spøk til revolver, jeg skal svare deg seriøst selv om jeg er en "konsoll-mobilspiller". Synes det fungerer veldig godt. Det krever litt del tilvenning, spesielt lock-on systemet er uvant i starten. Etterhvert blir du helt rå. Ser egentlig ikke helt hvordan det skulle fungert bedre med mus og tastatur heller.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nå kan det være jeg er feilinformert, men inntrykket mitt er at mange av detaljene de har lagt til nesten gjør spillet for realistisk for min smak (vel, man vet jo aldri før man får prøvd, men). Ifølge Jim Sterling, er jakt og andre ting blitt veldig detaljfokusert: Velg ut riktig dyr (altså høy nok kvalitet), velg ut riktig pil, og så pass på at man treffer dem på riktig sted -- alt dette hadde sikkert vært morsomt i et spill dedikert til jakt, men det er nå ikke dette primært et spill om jakt. Det er andre ting også, som at en må vente på at hesten kommer til deg i sanntid, eller loot-animasjoner som varer for lenge. For dere som nå har spilt det: Tar dette bort fra spillopplevelsen? Skaper det stemning, også i lengden? Blir man vant til det, eller er det et irritasjonsmoment?

Lenke til kommentar

Skuffa over at verken XOx eller PS4p fekk ein 60fps modus. Vurderer spillet på nytt viss det dukker opp ein PC-versjon!

60fps hadde sikkert vært mulig. i 720P, men valgfrihet er alltid kjekt.

Nå skal det sies at jeg syns det kjører så stabilt i 30fpså X at det går faktisk helt fint.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Spillet ser meget bra ut, i alle fall Xbox One X versjonen. Om det ikke kommer PC versjon blir nok det samme med RDR2 som med RDR1, jeg spiller det mange mange år etter release hehe. Spilte RDR1 for første gang for 2 år siden. Gadd ikke kjøpe det til Xbox 360 da den var pakket ned i boden. Men når jeg overtok en PS3 med RDR1 måtte jeg jo bare spille det. Ser nemlig ikke noe poeng i å kjøpe en Xbox One eller PS4 for et spill. Men spillet virker veldig bra.

Lenke til kommentar

Nå kan det være jeg er feilinformert, men inntrykket mitt er at mange av detaljene de har lagt til nesten gjør spillet for realistisk for min smak (vel, man vet jo aldri før man får prøvd, men). Ifølge Jim Sterling, er jakt og andre ting blitt veldig detaljfokusert: Velg ut riktig dyr (altså høy nok kvalitet), velg ut riktig pil, og så pass på at man treffer dem på riktig sted -- alt dette hadde sikkert vært morsomt i et spill dedikert til jakt, men det er nå ikke dette primært et spill om jakt. Det er andre ting også, som at en må vente på at hesten kommer til deg i sanntid, eller loot-animasjoner som varer for lenge. For dere som nå har spilt det: Tar dette bort fra spillopplevelsen? Skaper det stemning, også i lengden? Blir man vant til det, eller er det et irritasjonsmoment?

 

Syns dette er en svakhet i spillet for å være ærlig. Etter 6 timer begynner jeg allerde å bli lei av å måtte jakte, ta vare på helse til både Morgan og hesten, og gjøre mye annet småplukk. Det er for realistisk til tider etter min smak. Endrer kanskje mening etterhvert, men starten er treg og jeg er ikke blown away som jeg trodde jeg skulle bli, enda iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes du motsier deg selv veldig i denne sniktitten.

 

På hvilken måte har spillet fullt av ting å gjøre? Repetive minispill kopiert 10000 ganger betyr ikke automatisk at det er mye å gjøre, uavhengig av om det er 10, 20 eller 30 av dem.  (Track & Field 2 hadde 15 i 1988) Snarere tvert i mot. På hvilken måte setter det en ny standard for åpen verden--spill? Antall timer med copy/paste-innhold?

 

Et annet problem jeg har med spillet så langt, er hvordan flere oppdrag og handlingsforløp fremstår som noe typiske, litt forutsigbare og kanskje ikke fullt så viktige for det overhengende plottet. Det er liksom begrenset hvor mange ganger man kan stjele fra en hestekjerre før det mister noe av sjarmen

 

Høres nøyaktig ut som alle de seneste Rockstar-spillene spør du meg. Spiller du en time har du sett alt, bortsett fra hovedhistorien. Du kan selvsagt "kose deg" med de samme MMO-oppgavene i en stor og vakker verden i hundrevis av timer, men om man skal se litt objektivt på det, så er ikke det mye å skryte av. På hvilke måter er det bedre enn Morrowind, Fallout New Vegas og Kingdom Come Deliverance, som er de eneste spillene i denne sjangeren som har gitt spilleren visse friheter i hvordan og hva man spiller? Håper du tenker gjennom det før du leverer den obligatoriske 10/10 anmeldelsen som menigheten vil se.

Shots fired :-O

Lenke til kommentar

Nå kan det være jeg er feilinformert, men inntrykket mitt er at mange av detaljene de har lagt til nesten gjør spillet for realistisk for min smak (vel, man vet jo aldri før man får prøvd, men). Ifølge Jim Sterling, er jakt og andre ting blitt veldig detaljfokusert: Velg ut riktig dyr (altså høy nok kvalitet), velg ut riktig pil, og så pass på at man treffer dem på riktig sted -- alt dette hadde sikkert vært morsomt i et spill dedikert til jakt, men det er nå ikke dette primært et spill om jakt. Det er andre ting også, som at en må vente på at hesten kommer til deg i sanntid, eller loot-animasjoner som varer for lenge. For dere som nå har spilt det: Tar dette bort fra spillopplevelsen? Skaper det stemning, også i lengden? Blir man vant til det, eller er det et irritasjonsmoment?

Jim lever Jo av å være negativ. Hvis du vil få det meste ut av jakta, så skaffer du deg det beste utstyret, hvis ikke, så kommer du deg helt fint igjennom spillet uten

Lenke til kommentar

Syns dette er en svakhet i spillet for å være ærlig. Etter 6 timer begynner jeg allerde å bli lei av å måtte jakte, ta vare på helse til både Morgan og hesten, og gjøre mye annet småplukk. Det er for realistisk til tider etter min smak. Endrer kanskje mening etterhvert, men starten er treg og jeg er ikke blown away som jeg trodde jeg skulle bli, enda iallefall.

hvor har du det fra at du må jakte?
Lenke til kommentar

Må og må, men vil jo oppgradere utstyr etterhvert. Likte denne delen godt i eneren, men her er det forskjellige kvaliteter på pels osv så det er litt mer hassle.

Du kan oppgradere utstyr uten å styre for mye. Spillet er ganske godt tilrettelagt for alle type spillere. Men hvis man legger ned mer arbeid, så vil man få betalt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Du kan oppgradere utstyr uten å styre for mye. Spillet er ganske godt tilrettelagt for alle type spillere. Men hvis man legger ned mer arbeid, så vil man få betalt for det.

Arbeid gjør jeg i arbeidstida, når jeg spiller vil jeg ha det gøy. Derfor er det dumt hvis mange av belønningene i spillet er gjemt bort bak spillelementer jeg vil synes er kjedelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

herregud. Ingen tvinger deg til å spille.

Har jeg påstått at noen gjør det? Her kommer vi med ganske saklig kritikk av momenter i spillet vi ikke liker (jeg har ikke prøvd spillet ennå, så må kun stole på hva andre sier samt opplevelser fra tidligere spill med liknende mekanismene). Hovedpoenget mitt står iallfall: for meg blir det fort kjedelig hvis jeg føler jeg må gjøre masse dill dall i spillet bare for å få oppgraderingene jeg vil ha. At andre liker dette eller ikke føler det som dill dall er helt fint.

Lenke til kommentar

 

Arbeid gjør jeg i arbeidstida, når jeg spiller vil jeg ha det gøy. Derfor er det dumt hvis mange av belønningene i spillet er gjemt bort bak spillelementer jeg vil synes er kjedelig.

herregud. Ingen tvinger deg til å spille.

Herregud. Ingen tvinger deg til å fortelle andre at de ikke blir tvunget til å spille spillet.

 

Kan vi holde oss saklige? Kanskje vi finner ut hva folk mener.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...