Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Setter en ny standard for åpen verden-spill


Anbefalte innlegg

Du kan oppgradere utstyr uten å styre for mye. Spillet er ganske godt tilrettelagt for alle type spillere. Men hvis man legger ned mer arbeid, så vil man få betalt for det.

Det kan man sikkert, men hele den "bidra til felleskapet" og oppgradering av utstyr og camp er dratt litt langt, minner om settler-funksjonen i Fallout 4 og jeg føler ikke det passer inn her. Smak og behag såklart, men dette er det jeg irriterer meg over spillet. Kommer til å spille igjennom hovedhistorien og kose meg med det, men i motsetning til i eneren kommer jeg aldri til å oppgradere alt og fullføre alle challenges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi snakke om hvordan styreresponsen suger, og å styre arthur er som å styre en galei i full storm?

 

Tunge/seige kontroller, dårlig UI, buggy hestefysikk, borked HDR på både PS4 og XB, og masse masse "chores". Syns absolutt ikke spillet er dårlig, men forstår ikke helt hvor alle 10-erne kommer fra... Folk er forskjellige I guess?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan vi snakke om hvordan styreresponsen suger, og å styre arthur er som å styre en galei i full storm?

 

Tunge/seige kontroller, dårlig UI, buggy hestefysikk, borked HDR på både PS4 og XB, og masse masse "chores". Syns absolutt ikke spillet er dårlig, men forstår ikke helt hvor alle 10-erne kommer fra... Folk er forskjellige I guess?

Ja, hva er greia med HDR-modusen? Var så giret på å se store lysforskjeller, men istedet forsvant alle fargene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

HDR for foto er ikke det samme som HDR for TV, to helt forskjellige ting, så ikke sammenlignbart.

Nå var det en useriøs vits som spilte på stereotypier rundt amatør-HDR-bilder som ofte ser ut som bildene fra RDR 2, kanskje ikke det gikk frem klart nok :p
Lenke til kommentar

Det kan man sikkert, men hele den "bidra til felleskapet" og oppgradering av utstyr og camp er dratt litt langt, minner om settler-funksjonen i Fallout 4 og jeg føler ikke det passer inn her. Smak og behag såklart, men dette er det jeg irriterer meg over spillet. Kommer til å spille igjennom hovedhistorien og kose meg med det, men i motsetning til i eneren kommer jeg aldri til å oppgradere alt og fullføre alle challenges.

jepp.

Jeg orker heller ikke å styre med campen. Historien vil ikke staffe oss for det, men man kan bli belønnet. Poenget her er vel at ting er tilrettelagt for folk som ønsker et dypere spill, mens de som ikke ønsker det vil ikke gå glipp av storyen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Måtte teste selv med HDR med og uten. Virker som med HDR så blir hele bildet mer utvasket samt altfor lyssterk. Virker faktisk en del bedre uten HDR ja.

 

Sånn jeg har skjønt det kan man altså justere HDR-effekten for OLED skjermer i spillet? Eller er det bare en av/på?

Lenke til kommentar

Sånn jeg har skjønt det kan man altså justere HDR-effekten for OLED skjermer i spillet? Eller er det bare en av/på?

 

Ja anbefalte fra Rockstar var feil. Ser bedre ut nå med litt kalibrering. 

hte5au.jpg

 

Men Xbox X tror jeg har en bug, virker som fleste får en blue effekt. Ref: 

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå har jeg hverken hdr eller 4k tv, men må si jeg allikevel er imponert over hva de har klar å skvise ut av disse konsollene. Det visuelle er rimelig nydelig på xb1x i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...