Gå til innhold

FØRSTEINNTRYKK: Setter en ny standard for åpen verden-spill


Anbefalte innlegg

 

Da kan jeg få irritere deg med at jeg og skal ut og kjøpe en PS4 i morgen..

 

Nei folk må jo få gjøre hva de vil, det er jo soleklart at denne praksisen selger flere konsoller.

 

Jeg synes det fremdeles er dårlig for forbrukere da GTA 5 viser at det er null problem å ha en god versjon av spillet på PC, og samtidig bade i penger i årevis pga at det selger enormt bra på den plattformen. Plattform ekslusivitet er mye sjeldnere nå og det er utrolig teit i 2018.

De selger nok langt mer med å vente med PC versjonen, da folk kjøper ofte 2 ganger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Det store spørsmålet for min del er jo hvordan forskjellen er i 1080p.. i 4k blir PS4Pro fullstendig knust, men PS4 har noen eksklusive titler jeg kunne tenke meg..

 

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet for min del er jo hvordan forskjellen er i 1080p.. i 4k blir PS4Pro fullstendig knust, men PS4 har noen eksklusive titler jeg kunne tenke meg..

 

 

Xbox kjører native 4K men så stor forskjell er det ikke. God of War, Uncharted 4 er native 4K på PS4 Pro. Men så fyr opp Horizon Zero Dawn som er checkerboard 4K så må man spørre seg om man virkelig kan se forskjell på 4K og checkerboard 4K. Horizon Zero Dawn er en av peneste spillene jeg har sett. Tingen med 4K er at man må sitte rimelig nærme skal man se forskjell. På PC er det drastisk forskjell siden man sitter så tett mot skjermen. I God of War switcha jeg mellom performance og quality og så ingen forskjell, men ekstra fpsen la jeg definitivt merke til.

 

Men fortsatt så er begge konsollene 30fps da, så å kjøpe XB1X for RDR2 ville vært galskap med tanke på kor lite forskjell d er og Sony har drøssevis av must have spill for tiden. Men bra gjort av Xbox One X uansett å kjøre det spillet der i native 4K.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Xbox kjører native 4K men så stor forskjell er det ikke. God of War, Uncharted 4 er native 4K på PS4 Pro. Men så fyr opp Horizon Zero Dawn som er checkerboard 4K så må man spørre seg om man virkelig kan se forskjell på 4K og checkerboard 4K. Horizon Zero Dawn er en av peneste spillene jeg har sett. Tingen med 4K er at man må sitte rimelig nærme skal man se forskjell. På PC er det drastisk forskjell siden man sitter så tett mot skjermen. I God of War switcha jeg mellom performance og quality og så ingen forskjell, men ekstra fpsen la jeg definitivt merke til.

 

Men fortsatt så er begge konsollene 30fps da, så å kjøpe XB1X for RDR2 ville vært galskap med tanke på kor lite forskjell d er og Sony har drøssevis av must have spill for tiden. Men bra gjort av Xbox One X uansett å kjøre det spillet der i native 4K.

 

 

Tja, jeg er ikke interessert i så veldig mange spill, bortsett fra et par veldig få, og RDR2 det aller viktigste, og det kommende Ghost of Tsushima. I 4k var det nå en helt latterlig stor forskjell på X og Pro (tatt den eneste videoen over i betraktning), hvor sistnevnte ser rimelig utvasket ut for detaljer. Men i 1080p stiller de kanskje litt mer sidestilt, vanskelig å avgjøre basert på en youtube video og.. får satse på det dukker opp noen flere videoer. Hadde egentlig håpa på en 1080p "performance" mode i dette spillet og men..

 

Eneste jeg vet med sikkerhet er at Xbox One konsollen jeg har nå kan kastes :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Ha i bakhode at selv om du har et 1080p TV så vil du få vesentlig bedre bilde med Xbox One X da den vil levere et 4K bilde og krympe det ned til å passe. Bildene og video som er ute lyver ikke. Sier ikke at en ikke vil kose seg med PS4Pro versjonen eller at det ikke vil se bra ut. Men det er en ganske så klar forskjell når det kommer til dette spillet.

 

Men om du ikke har en PS4 ifra før så synes nå jeg det er ganske så essensielt å ha en PlayStation med så mange bra spill som er til den... Så ikke enkelt detta.. :p 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ha i bakhode at selv om du har et 1080p TV så vil du få vesentlig bedre bilde med Xbox One X da den vil levere et 4K bilde og krympe det ned til å passe. Bildene og video som er ute lyver ikke. Sier ikke at en ikke vil kose seg med PS4Pro versjonen eller at det ikke vil se bra ut. Men det er en ganske så klar forskjell når det kommer til dette spillet.

 

Men om du ikke har en PS4 ifra før så synes nå jeg det er ganske så essensielt å ha en PlayStation med så mange bra spill som er til den... Så ikke enkelt detta.. :p

 

 

Har en snikende følelse at jeg ender opp med begge. I can't win..

Lenke til kommentar

Xbox kjører native 4K men så stor forskjell er det ikke. God of War, Uncharted 4 er native 4K på PS4 Pro. Men så fyr opp Horizon Zero Dawn som er checkerboard 4K så må man spørre seg om man virkelig kan se forskjell på 4K og checkerboard 4K. Horizon Zero Dawn er en av peneste spillene jeg har sett. Tingen med 4K er at man må sitte rimelig nærme skal man se forskjell. På PC er det drastisk forskjell siden man sitter så tett mot skjermen. I God of War switcha jeg mellom performance og quality og så ingen forskjell, men ekstra fpsen la jeg definitivt merke til.

 

Men fortsatt så er begge konsollene 30fps da, så å kjøpe XB1X for RDR2 ville vært galskap med tanke på kor lite forskjell d er og Sony har drøssevis av must have spill for tiden. Men bra gjort av Xbox One X uansett å kjøre det spillet der i native 4K.

Dette stemmer ikke. Uncharted kjører i 1440p på PS4 Pro, mens God of War bruker checkerboard 4k noe som langt i fra er det samme som native 4k. 

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke. Uncharted kjører i 1440p på PS4 Pro, mens God of War bruker checkerboard 4k noe som langt i fra er det samme som native 4k. 

 

wtf i stand corrected. Jeg har faktisk ikke spilt et eneste native 4K på PS4 Pro. Alle er reklamert med 4K. Selv god of war er betegnet som "4K Masterpiece" og det er jo ikke 4K. Gikk gjennom listen med native 4K på PS4 Pro og det var bare småe titler som ikke krever mye.

Hmm ja da hadde det vært interessant å se hvordan native 4K faktisk ser ut i spill haha.

Lenke til kommentar

 

Har en snikende følelse at jeg ender opp med begge. I can't win..

 

Hehe, huff...ja det skal ikke være enkelt! Nå nærmer jo Black Friday seg og DNB skal vel ha 20% hos Power denne helgen?...just saying :p

Ah, teit å finne ut det først nå. Om jeg tegner avtale med DNB mastercard nå får jeg jo ikke kortet før flere dager har gått. Vurderer kjøp av 55" 4k OLED TV.

Lenke til kommentar

 

Dette stemmer ikke. Uncharted kjører i 1440p på PS4 Pro, mens God of War bruker checkerboard 4k noe som langt i fra er det samme som native 4k. 

 

wtf i stand corrected. Jeg har faktisk ikke spilt et eneste native 4K på PS4 Pro. Alle er reklamert med 4K. Selv god of war er betegnet som "4K Masterpiece" og det er jo ikke 4K. Gikk gjennom listen med native 4K på PS4 Pro og det var bare småe titler som ikke krever mye.

Hmm ja da hadde det vært interessant å se hvordan native 4K faktisk ser ut i spill haha.

Da vil jeg anbefale å prøve wipeout. Men du kommer ikke til å se store forskjellen på native og oppskalering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...