Gå til innhold

Renault har ingen planer om å gi fra seg posisjonen de har på elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken posisjon er det Renault ikke vil gi fra seg? 

 

"selv om Renault kanskje ikke er blant de ivrigste til å fortelle om produktene for tidlig. "

 

Dette virket da ihvertfall både  for tidlig og desperat . Slikt konstruerer man kun hvis man ikke har noen posisjon, og er i ferd med å miste noe man ikke har, men ønsker å få.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder vi egentlig se på disse elbilene? Det er jo bare her i Norge de finnes. Hadde en tur til søta bror i noen dager og observerte... Tenkte faktisk en hel del på elbiler og ville se hva som var trendene over there.. Og sannelig min hatt var ikke trendene totalt fraværende. Så knapt en elbil på veiene, kunne telle tre stk på like mange dager i Sveriges andre største by og dalstråka innafor! Ikke rart Renault ikke gidder flagge elbilene sine, kun framtidsvyer. Tenkte med meg selv at dette kunne da ikke være rett at søte bror ikke er like frampå som oss goooode nordmenn, eller Nordbagger som de sier i øst, og ganske riktig, når jeg flyttet meg pitte litt lenger nord så ble det andre boller. Elbil på hvert ett hjørne, store elbiler og små elbiler og en hel masse ukjente elbiler (X altså), Men vent.. åja. Strømstad og bare nordmenn. Setter ting i perspektiv gitt.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder vi egentlig se på disse elbilene? Det er jo bare her i Norge de finnes. Hadde en tur til søta bror i noen dager og observerte... Tenkte faktisk en hel del på elbiler og ville se hva som var trendene over there.. Og sannelig min hatt var ikke trendene totalt fraværende. Så knapt en elbil på veiene, kunne telle tre stk på like mange dager i Sveriges andre største by og dalstråka innafor! Ikke rart Renault ikke gidder flagge elbilene sine, kun framtidsvyer. Tenkte med meg selv at dette kunne da ikke være rett at søte bror ikke er like frampå som oss goooode nordmenn, eller Nordbagger som de sier i øst, og ganske riktig, når jeg flyttet meg pitte litt lenger nord så ble det andre boller. Elbil på hvert ett hjørne, store elbiler og små elbiler og en hel masse ukjente elbiler (X altså), Men vent.. åja. Strømstad og bare nordmenn. Setter ting i perspektiv gitt.

Det er jo pga all støtten elbil har i Norge. Ikke akkurat en hemmelighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder vi egentlig se på disse elbilene? Det er jo bare her i Norge de finnes. Hadde en tur til søta bror i noen dager og observerte... Tenkte faktisk en hel del på elbiler og ville se hva som var trendene over there.. Og sannelig min hatt var ikke trendene totalt fraværende. Så knapt en elbil på veiene, kunne telle tre stk på like mange dager i Sveriges andre største by og dalstråka innafor! Ikke rart Renault ikke gidder flagge elbilene sine, kun framtidsvyer. Tenkte med meg selv at dette kunne da ikke være rett at søte bror ikke er like frampå som oss goooode nordmenn, eller Nordbagger som de sier i øst, og ganske riktig, når jeg flyttet meg pitte litt lenger nord så ble det andre boller. Elbil på hvert ett hjørne, store elbiler og små elbiler og en hel masse ukjente elbiler (X altså), Men vent.. åja. Strømstad og bare nordmenn. Setter ting i perspektiv gitt.

 

 

Er jo ikke rart når en golf gti er billigere enn en e-golf samt at de har få bommer og så vidt jeg vet så betaler elbiler like mye for parkering som vanlige biler. Så er vel strømmen dyrere borti der og, så på tesla bjørn her om dagen, tror han var i sverige eller danmark på en av hurtig laderne så tok de 7 kr per minutt for lading

Lenke til kommentar

At Zoe selges i store antall blir jeg overrasket over. Har eid en selv. Værste møkkabilen jeg har hatt. Eide den et drøyt år før jeg gav opp hele bilen. Skulle tro de har fått på seg såpass frynsete rykte nå som mange av feilene fremdeles er gjengangere.

Fordi folk kjøper enhver elbil som kommer til Norge? Fordi selv om bilen er dårlig er den veldig billig? Folk bryr seg ikke om dårligere kvalitet på Tesla vs Mercedes ol heller, fordi Tesla er utrolig mye billigere. At noe selger bra er ikke tegn på kvalitet. Heller pris i forhold til kvalitet.

Lenke til kommentar

Fordi folk kjøper enhver elbil som kommer til Norge? Fordi selv om bilen er dårlig er den veldig billig? Folk bryr seg ikke om dårligere kvalitet på Tesla vs Mercedes ol heller, fordi Tesla er utrolig mye billigere. At noe selger bra er ikke tegn på kvalitet. Heller pris i forhold til kvalitet.

En renault elbil er ikke billig i innkjøp ift tilsvarende alternativer. Ikke tesla heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det rutenettet der synes jeg var glorete. Har det noe poeng ut over å være en sær utseendemessig sak?

Kjører du lenge nok i sola får du nok sprø svor :)

Den var fin.

 

Noen 100 tals milliarder satses på autonomi, service/ ad hock biler. Der kommer det meste, og kan muligens bli stort om bare 5 år. Design, joda men bare funksjonell design.

 

Det som Tesla gjør i storbil (3,5 til 15 tonn) markedet er langt mer intresangt. Mulig man i Norge får lov å kjøre seg med ubegrenset vekt på B’lappen snart.

 

Så har vi jo dette med modulitet og skalering som Elektrifisering er, i tilleg til comfort og bruk av andre standervarer. Og man vil få et ikke ubetydelig press fra påbyggere og små produsenter som følge av dette. Knapper og glansbilder kan vere på veg ut.

Muligens litt av det samme som man såg ved stålverkene i sinn tid

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...