Gå til innhold

Høstens store Windows-oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Njaaaaa, fordelen med det er at de er alltid på samme sted, så etter et par uker vet du hvor alt er til enhver tid, og Windows viser klart og tydelig hvilke som er aktive.

Men som sagt, you do you.

 

Hehe, ser både fordeler og ulemper med begge jeg. 

 

Men det er ihvertfall bra at vi begge har vår måte å gjøre ting på!  :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott, da har de faktisk fucket det helt opp for meg.. Jeg pleier å ha alle programmene jeg bruker ofte på startmenyen.. Nå lagrer de ikke, så det vil si at de forsvinner etter jeg starter maskinen på ny.. Dette har bare FUNKET i flere år nå.. Så vips så ødelegger de det. 

 

Du kan da velge å vise de mest brukte programmene under personaliserings instillingene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du kan da velge å vise de mest brukte programmene under personaliserings instillingene

 

Nei, det er ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker å kunne personalisere det selv. Dette er noe som har funket fra dag en i Windows 10, så plutselig slutter det å funke nå, da er det nok en bug.

Lenke til kommentar

Sende sms native gjennom windows osv har jeg ikke prøvd selv om jeg har kunnet det lenge. Ser ikke helt poenget.

 

Synes det er veldig praktisk på Mac, som har hatt det en del år. Deilig at meldingene popper opp på skjermen, så slipper man å plukke opp mobilen for å se meldinga/svare. Mye lettere og raskere å skrive er det også.

Lenke til kommentar

På Windows 95 kunne man endre absolutt alle farger i temaet, det var saker, det.

 

Nemlig. Mener å huske at dette også gjaldt Windows 2000. Men det er jo hyggelig at folk setter pris på noe så enkelt og hverdagslig som Dark Mode. Microsoft sitter vel og gliser bredt når de leser denne tråden.

Lenke til kommentar

Synes det er veldig praktisk på Mac, som har hatt det en del år. Deilig at meldingene popper opp på skjermen, så slipper man å plukke opp mobilen for å se meldinga/svare. Mye lettere og raskere å skrive er det også.

Har forsåvidt hatt det hele tiden på PC og, men med 3'de parts programvare. Som jeg må fortsette å bruke, for Microsoft sin Your Phone Companion støtter bare Android 7+, stønn

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

Får vondt langt inn i ryggmargen av fornorskelse som "strålesporing"

 

Ja det ser ut som både Itavisen og Tek "må" absolutt bruke "strålesporing" ser ut som det er samma journalister i begge avisene, at de ikke kan bruke ray tracing som 100% av resten av verden bruker er hellt jævlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja det ser ut som både Itavisen og Tek "må" absolutt bruke "strålesporing" ser ut som det er samma journalister i begge avisene, at de ikke kan bruke ray tracing som 100% av resten av verden bruker er hellt jævlig!

Yeah, it's too bad they can't write in English like almost every other tech news site! :rofl:

 

Det kan ikke ha noe med at vi faktisk er i Norge, da? :tease: Det aller meste av uttrykk er/blir fornorsket her. Jeg ser ikke så veldig mange som skriver keyboard, mouse, graphics card og memory chip... Et av veldig få uttrykk var pc, og Språkrådet lærte mye av den saken (deres forslag var pd for personlig datamaskin). De skjønte da at de måtte være mye tidligere ute, og ikke vente i flere år, til et uttrykk hadde satt seg helt.

Lenke til kommentar

Skal være bra sta om du kjører på et produkt som har gått ut på dato .. https://support.microsoft.com/nb-no/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

 

Vel, det var jo den forrige Windows-versjonen som faktisk FUNGERTE! 8/8.1 var et helsikes kaos. Omtrent som Windows Millennium. Windows 7 var en ny XP, som igjen var en ny 98. 10 vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle...kanskje Windows Mobile forvokst?

Lenke til kommentar

Vel, det var jo den forrige Windows-versjonen som faktisk FUNGERTE! 8/8.1 var et helsikes kaos. Omtrent som Windows Millennium. Windows 7 var en ny XP, som igjen var en ny 98. 10 vet jeg ikke helt hva jeg skal kalle...kanskje Windows Mobile forvokst?

Windows 7 er håpløst utdatert med tanke på stabilitet og ytelse i forhold til Windows 10.

For ikke å nevne at den ikke kan bruke DirectX 12 overhodet.

Ulempen er at 10 bruker en del mer RAM. Men som med Chrome, så er det en tradeoff. Du bruker mer RAM for generelt bedre ytelse, stabilitet og feilsikring om noe skulle gå galt.

Og forvokst Windows Mobile? Nei, det var 8. 10 kan utmerket fungere akkurat som 7 om du vil det (skjønt må bruke 3'rd party programvare for å få classic start, for de som på død og liv vil ha classic, eller overhodet bruker start)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Får vondt langt inn i ryggmargen av fornorskelse som "strålesporing"

Høres ikke bra ut. Vil anbefale deg å gå til legen hvis du har smerter i ryggmargen, uansett grunn, det er ikke naturlig.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Archonia, selv ikke betaene til Windows 7 hadde så mange problemer og så mye ustabilitet som 10 fremdeles har på alt jeg har av pc-er i drift (5-6 stykker)! Stadig vekk er det en av dem som får en oppdatering som gjør at startmenyen ikke virker, eller noe annet knoter seg. Og DirectX er for folk som faktisk har så lite fornuftig å gjøre i livet at de kan kaste bort tiden på å spille... :tease:

 

Edit: Og server 2016 er ikke mye bedre. Den er helt stabil, selvsagt, men mye av UI-funksjonene er helt håpløse.  2008 R2 var mye bedre, men den er sikkerhetsmessig for gammel til å kjøre som server, og den kommer stadig med feilmeldinger på nyere prosessorer. Men søk for eksempel på I have to click twice for start menu på Windows server-forum, så oversvømmes du av treff. Eller Windows server 2016 start menu search not working (det går an å få det til, men det er verken like raskt eller dekker like mye som i 2008 R2).

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Archonia, selv ikke betaene til Windows 7 hadde så mange problemer og så mye ustabilitet som 10 fremdeles har på alt jeg har av pc-er i drift (5-6 stykker)! Stadig vekk er det en av dem som får en oppdatering som gjør at startmenyen ikke virker, eller noe annet knoter seg. Og DirectX er for folk som faktisk har så lite fornuftig å gjøre i livet at de kan kaste bort tiden på å spille... :tease:

Nei, usjameien, tenk at folk faktisk bruker PCen sin til UNDERHOLDNING! For en grusom tanke!

 

Vel, i motsetning til 7, så har jeg ikke sett en eneste blåskjerm på Windows 10. Og jeg så mange på 7.

Men ja, at start har problemer med nyeste oppdateringen er selvsagt ikke akseptabelt.

Men jeg har ikke brukt den på år uasett, alltid syntes den er klønete og treg å bruke. Raskere å bare trykke på taskbaren hvor jeg har de meste brukte fra før av eller raskt skrive et par bokstaver i Search

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...