Gå til innhold

Høstens store Windows-oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Greit hvis du leser sammenhengen først. :p

 

Sitat meg to poster over, som denne posten var i forbindelse med: "Når jeg leser på senga og ikke vil forstyrre fruen, skrur jeg ned lysstyrken på Surfacen til 10 %, så plager det henne ikke. Det jeg skulle ønske, var at det gikk an å gjøre det raskere enn å gå inn i innstillingene!Sidepanelet kan bare gå 0 (uleselig) 25-50-100 (for sterkt)."

 

Det samme gjelder batteriikonet. 0-25-50-75-100. (Jeg glemte 75 i posten min, men det hjelper jo ikke så mye...)

Trykk på batteriikonet og velg trinnløst lysstyrken mellom 0-100... Uten noe settings meny eller sidepanel..

Den lysstyrken du velger der vil også huskes så man kan f.eks få 0, 20, 50 og 100 i sidepanelet... (eller noe i den dur)

Endret av MobileX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelog.

Det har jeg ikke hatt problemer med her.. Har jeg valgt en bitrate så beholdes den innstillingen frem til jeg endrer den manuelt. Selv etter oppdatering av Windows.

Tascamen min er i det hele tatt litt merkverdig, er nok en veldig spesiell greie her. 

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

Trykk på batteriikonet og velg trinnløst lysstyrken mellom 0-100... Uten noe settings meny eller sidepanel..

Den lysstyrken du velger der vil også huskes så man kan f.eks få 0, 20, 50 og 100 i sidepanelet... (eller noe i den dur)

Jeg vet ikke hvilken versjon av Windows 10 du har, men hvis jeg klikker på batteriikonet i min Windows 10 Pro, så får jeg fram en slider for å velge strømsparemodus (anbefalt, bedre ytelse osv.) og en "flis" for lysstyrken, som fremdeles bare bytter mellom 0, 25, 50, 75 og 100 %. Ingen trinnløs justering av lysstyrke der, enda så gjerne jeg ville hatt det.

 

Edit: Hvis da ikke dette er en endring som har kommet i den nyeste versjonen, da? I så fall installerer jeg den.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilken versjon av Windows 10 du har, men hvis jeg klikker på batteriikonet i min Windows 10 Pro, så får jeg fram en slider for å velge strømsparemodus (anbefalt, bedre ytelse osv.) og en "flis" for lysstyrken, som fremdeles bare bytter mellom 0, 25, 50, 75 og 100 %. Ingen trinnløs justering av lysstyrke der, enda så gjerne jeg ville hatt det.

 

Edit: Hvis da ikke dette er en endring som har kommet i den nyeste versjonen, da? I så fall installerer jeg den.

Hmm.. Ser jeg må vist trekke tilbake den kommentaren ja.. Der VAR ett slikt valg som kom på mitt nettbrett engang men evigheter siden jeg har brukt det (og funkjsonen generelt) og har blitt oppdatert siden. Så det valget er vist borte nå. Måtte skru på nettbrettet for å dobbelt sjekke her.. Mulig det har vært bare midlertidig i en tidligere Insider Preview install..? Hadde vært en fordel om det valget var der hvertfall. For det var greit å ha noen ganger husker jeg. Satse på det kommer?

Lenke til kommentar

Fy f , det er for dårlig. Filer i userprofilens documents folder skal være fredet.

De blir ikke slettet. De blir flyttet til .OLD katalogen.

Som fortsatt er totalt uholdbart, siden 99% (eller mer) ikke forstår overhodet hvordan det fungerer.

Dette er en feil, og en STOR en, selvsagt skal ikke personlige filer flyttes over til en midlertidig backupmappe!

Endret av Archonia
Lenke til kommentar

De blir KOPIERT til .old mappen..

Det som er problemet her er at de SKAL bli kopiert til .OLD. Men gjør det ikke. Jeg trodde opprinnelig det skjedde fordi det var for lite plass og en bug gjør at det bare blir flyttet når det er for lite plass til å beholde original, men er rapporter om folk med TB ledige som også har fått filene totalt flyttet over.

Lenke til kommentar

Det som er problemet her er at de SKAL bli kopiert til .OLD. Men gjør det ikke. Jeg trodde opprinnelig det skjedde fordi det var for lite plass og en bug gjør at det bare blir flyttet når det er for lite plass til å beholde original, men er rapporter om folk med TB ledige som også har fått filene totalt flyttet over.

De blir jo det normaltsett. Men DENNE gangen har noe annet skjedd.

Aldri hatt problemer med dette og sletter alltid .old mappen siden de ekstremt få filene jeg har på C alltid ligger der de skal etter update.

Aløe viktige filer er på egne harddisker eller partisjoner slik alle burde gjøre.

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

De blir jo det normaltsett. Men DENNE gangen har noe annet skjedd.

Aldri hatt problemer med dette og sletter alltid .old mappen siden de ekstremt få filene jeg har på C alltid ligger der de skal etter update.

Aløe viktige filer er på egne harddisker eller partisjoner slik alle burde gjøre.

De fleste gjør ikke det. Jeg bruker selv en rask SSD for OS og nytteprogrammer på C selv, en annen rask på D for spill, så en på E for lagring og så en seedbox på nettet på Z via FTP, men mesteparten vet ikke engang hva en partisjon er.

Så det som går galt her er nok at den lager en backup på C .OLD, så ikke har plass til å ha filene i originalmappene og sier "fuckit, vi bare flytter det"

Lenke til kommentar

Har det vært en bug?

Har jeg faktisk aldri opplevd på mine maskiner. Virker som enkelte ting er veldig variabelt fra maskin til maskin

Mange har det problemet men ikke alle. Aner ikke hva som "trigger" det men det kan være utrolig irriterende. Hovedproblemet mitt blir da at Windows reduserer prosessorhastigheten for å spare strøm (på en desktop-maskin). Siden denne funksjonen nå er FUBAR så får jeg problemer med lyd/bilde-synkronisering på alt av videoer. Med mindre jeg går inn på strømalternativer etter hver bidige restart og setter til "høy ytelse". :p

Lenke til kommentar

De blir ikke slettet. De blir flyttet til .OLD katalogen.

Som fortsatt er totalt uholdbart, siden 99% (eller mer) ikke forstår overhodet hvordan det fungerer.

Dette er en feil, og en STOR en, selvsagt skal ikke personlige filer flyttes over til en midlertidig backupmappe!

Nå har jo selv microsoft innrømmet at filer «forsvinner». Ensbetydende med alle lokasjoner inkl old.
Lenke til kommentar

Mange har det problemet men ikke alle. Aner ikke hva som "trigger" det men det kan være utrolig irriterende. Hovedproblemet mitt blir da at Windows reduserer prosessorhastigheten for å spare strøm (på en desktop-maskin). Siden denne funksjonen nå er FUBAR så får jeg problemer med lyd/bilde-synkronisering på alt av videoer. Med mindre jeg går inn på strømalternativer etter hver bidige restart og setter til "høy ytelse". :p

Hmm.. Hørtes jævlig irriterende ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...