Gå til innhold

Høstens store Windows-oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Det store spørsmålet er om man nå omsider har fått faner i Windows Explorer, eller om man fortsatt er avhengig av 3. parts programvare her. Skjønner ikke hvordan Windows har klart å overse dette i +25 år nå.

Nope, som Microsoft sa, så er den planen vekk og borte. Het "Sets" og var planlagt men nå skrinlagt. Absolutt en av de tingene som irriterer meg mest. De vil vel heller at folk bruker vinduer fortsatt for å holde seg til temaet, så vi må ty til 3'de parts programmer fortsatt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Startmenyn kunde de bara ta bort och skrota för evig tid för min del.

 

Hva er det med at folk skal uttrykke dette? Er minst 5 personer bare i denne tråden som sier dette. Om dere ikke liker det, ikke bruk det. 

 

Jaha? Merkelig. Det har jeg faktisk aldri opplevd ved oppdatering. Og jeg kjører insider preview updates også.

 
Åpenbart har du vært veldig heldig. Jeg har egentlig har veldig lite problemer med Windows 10, men startmenyen bruker jeg en del for å holde orden på alle applikasjoner jeg bruker. 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nope, som Microsoft sa, så er den planen vekk og borte. Het "Sets" og var planlagt men nå skrinlagt. Absolutt en av de tingene som irriterer meg mest. De vil vel heller at folk bruker vinduer fortsatt for å holde seg til temaet, så vi må ty til 3'de parts programmer fortsatt

 

Helt idiotisk av MS. Jeg har brukt faner i en eller annen form i siden windows 98. Da blir det Clover eller Total Commander på meg de neste årene også. Lenge foretrakk jeg TC, men ved et jobbbytte viste det seg å være vanseklig å få installert TC, mens Clover gikk gjennom "kontrollen". Så nå har jeg blir Clover-bruker. 

Lenke til kommentar

Åpenbart har du vært veldig heldig. Jeg har egentlig har veldig lite problemer med Windows 10, men startmenyen bruker jeg en del for å holde orden på alle applikasjoner jeg bruker.

Tror det er heller du som er uheldig. Faktisk aldri hørt om noen sliter med dette så ble ganske overrasket. Må være ett satans irritasjonsmoment? Bruker mye startmenyen selv så

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

bare meg som ikke bryr meg i det heletatt om dark mode?

 

Neida, det fins flere, ser null poeng i det, hvis folk blir blenda av skjermen burde man skru ned brightness eller bare slå på ett lys der man sitter, kanskje ikke trykke trynet helt inntil panelet er også en ide har jeg hørt.

Darkmode mangler bare ekstremt sterk gul skrift nå så er vi tilbake på tidlig 2000 tallet med hjemmelagde hjemmesider som hadde svart bakgrunn med gul skrift, kunne bli sinnsyk av mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror det er heller du som er uheldig. Faktisk aldri hørt om noen sliter med dette så ble ganske overrasket. Må være ett satans irritasjonsmoment Bruker mye startmenyen selv så

 

Jepp, min forbaska lykke eh?  :dontgetit:

Lenke til kommentar

Neida, det fins flere, ser null poeng i det, hvis folk blir blenda av skjermen burde man skru ned brightness eller bare slå på ett lys der man sitter, kanskje ikke trykke trynet helt inntil panelet er også en ide har jeg hørt.

Darkmode mangler bare ekstremt sterk gul skrift nå så er vi tilbake på tidlig 2000 tallet med hjemmelagde hjemmesider som hadde svart bakgrunn med gul skrift, kunne bli sinnsyk av mindre.

Tydelig at du ikke jobber innen IT. Nei, skru ned brightness er ikke en mulighet. Spesielt for oss som jobber med foto og video.

Men prøv å sitte foran en skrikende lys skjerm i 8 timer hver dag du.

Dark Mode også i det hele tatt et mye mer estetisk designet utseende, og det er absolutt ingen grunn til å ikke bruke det.

Endret av Archonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Archonia, jeg gjør det med en 42" LG-skjerm på høykant i 8-12 timer hver dag... ;) Har aldri følt behov for dark mode. Men så er det jo lys i rommet når jeg jobber. Når jeg leser på senga og ikke vil forstyrre fruen, skrur jeg ned lysstyrken på Surfacen til 10 %, så plager det henne ikke. Det jeg skulle ønske, var at det gikk an å gjøre det raskere enn å gå inn i innstillingene! Sidepanelet kan bare gå 0 (uleselig) 25-50-100 (for sterkt).

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Archonia, jeg gjør det med en 42" LG-skjerm på høykant i 8-12 timer hver dag... ;) Har aldri følt behov for dark mode. Men så er det jo lys i rommet når jeg jobber. Når jeg leser på senga og ikke vil forstyrre fruen, skrur jeg ned lysstyrken på Surfacen til 10 %, så plager det henne ikke. Det jeg skulle ønske, var at det gikk an å gjøre det raskere enn å gå inn i innstillingene! Sidepanelet kan bare gå 0 (uleselig) 25-50-100 (for sterkt).

Vel, jeg synes det bare er slitsomt med mye lys. Jeg har brukt 3de parts innstillinger i flere år og extensions på Youtube for å unngå det.

Settings er greit nok nå. Bare å trykke på Win knappen og skrive in SE og trykke Enter og pang, der er den. Mye raskere enn å trykke seg gjennom menyer. Og er endelig nok integrert der så man slipper å bruke CP for det meste. Men det tok sin tid å få det igang! MS har ikke akkurat prioritet på UI, irriterende nok.

Lenke til kommentar

Noen har vel mer følsomme øyne enn andre, antar jeg.

 

Settings er tilnærmet ubrukelig når det gjelder en Surface i senga uten tastaturet. For det første kommer ikke startmenyen opp når man sveiper nedenfra, den kommer først hvis man sveiper fra venstre for å vise åpne vinduer og SÅ sveiper nedenfra. For det andre må man gjennom ørten greier for å finne riktig innstilling. Men hvis man sveiper inn sidepanelet fra høyre, kan man holde på lysstyrkefeltet i et par sekunder, så kommer det opp en lenke til riktig innstilling. Fremdeles krøkkete, de burde virkelig latt folk sette intervallene selv.

Lenke til kommentar

Noen har vel mer følsomme øyne enn andre, antar jeg.

 

Settings er tilnærmet ubrukelig når det gjelder en Surface i senga uten tastaturet. For det første kommer ikke startmenyen opp når man sveiper nedenfra, den kommer først hvis man sveiper fra venstre for å vise åpne vinduer og SÅ sveiper nedenfra. For det andre må man gjennom ørten greier for å finne riktig innstilling. Men hvis man sveiper inn sidepanelet fra høyre, kan man holde på lysstyrkefeltet i et par sekunder, så kommer det opp en lenke til riktig innstilling. Fremdeles krøkkete, de burde virkelig latt folk sette intervallene selv.

Ehm.. Der er muligheter for snarveier til nesten alt. Lysstyrke justeres enkelt ved å trykke på batteri ikonet f.eks.

Og settings menyen generelt er faktisk veldig enkel.

For å få opp startmenyen er det jo bare å trykke på start ikonet..

Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Settings er tilnærmet ubrukelig når det gjelder en Surface i senga uten tastaturet

Godt mulig, som jeg sa tidligere har jeg null erfaring med Surface, så er mulig touch brukere har blitt oversett en del. 

Er mye rart med Win og UIene fortsatt ja, helt enig der, men det meste er en onetime greie du gjør. MESTE. Jeg har en del lydenheter som jeg konstant bytter mellom og GUDENE SKAL VITE at UI for lyd er slitsomt. MEN, det er fikser med Shell som automatiserer det, men det krever jo selvsagt at du vet å bruke det.

Lenke til kommentar

Godt mulig, som jeg sa tidligere har jeg null erfaring med Surface, så er mulig touch brukere har blitt oversett en del.

Er mye rart med Win og UIene fortsatt ja, helt enig der, men det meste er en onetime greie du gjør. MESTE. Jeg har en del lydenheter som jeg konstant bytter mellom og GUDENE SKAL VITE at UI for lyd er slitsomt. MEN, det er fikser med Shell som automatiserer det, men det krever jo selvsagt at du vet å bruke det.

Går fint med touch på win10.

Skifte mellom lyd har ho aldri vært enklere.. Trykke 1 gang på høyttaler ikonet så velger man bare lydenheten man vil ha..

Lenke til kommentar

Går fint med touch på win10.

Skifte mellom lyd har ho aldri vært enklere.. Trykke 1 gang på høyttaler ikonet så velger man bare lydenheten man vil ha..

Det er greit, men Win 10 elsker å resette bitrates og frekvenser. Må bytte til 96 og 192KHz manuelt om du ikke vet å bruke automatiseringer og det har blitt mer klønete med nyeste oppdateringen.

Lenke til kommentar

Ehm.. Der er muligheter for snarveier til nesten alt. Lysstyrke justeres enkelt ved å trykke på batteri ikonet f.eks.

Og settings menyen generelt er faktisk veldig enkel.

For å få opp startmenyen er det jo bare å trykke på start ikonet..

 

Greit hvis du leser sammenhengen først. :p

 

Sitat meg to poster over, som denne posten var i forbindelse med: "Når jeg leser på senga og ikke vil forstyrre fruen, skrur jeg ned lysstyrken på Surfacen til 10 %, så plager det henne ikke. Det jeg skulle ønske, var at det gikk an å gjøre det raskere enn å gå inn i innstillingene!Sidepanelet kan bare gå 0 (uleselig) 25-50-100 (for sterkt)."

 

Det samme gjelder batteriikonet. 0-25-50-75-100. (Jeg glemte 75 i posten min, men det hjelper jo ikke så mye...)

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Det er greit, men Win 10 elsker å resette bitrates og frekvenser. Må bytte til 96 og 192KHz manuelt om du ikke vet å bruke automatiseringer og det har blitt mer klønete med nyeste oppdateringen.

Merkelog.

Det har jeg ikke hatt problemer med her.. Har jeg valgt en bitrate så beholdes den innstillingen frem til jeg endrer den manuelt. Selv etter oppdatering av Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...