Gå til innhold

Høstens store Windows-oppdatering er klar


Anbefalte innlegg

Da er det nok endel annet enn RAM som gjør det tregt hvertfall..

Her så starter Win10 opp og er ferdig bootet på bare ett par min på det gamle nettbrettet jeg har som "test leke". Som nevnt 1Gb RAM. Og det har bare en seig gammel Intel 1Ghz dual core CPU.

Bruker BlackBird til å kverke alt som er av unødig tral på nye installasjoner. Skal sies jeg bootet bare gamleboksen èn gang før han far tok over og kan ikke huske hvor lang tid det tok da, mulig han har kastet inn mye tral etter det. Og mye av BlackBird blir reversert på Win updates, så burde tatt og kjørt en runde til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dro den bare frem som eksempel, ettersom bildet lå i artikkelen. Win 10 er proppfullt av rare valg, er bare å ta forskjellige fonter, hvordan ikoner endrer utseende forskjellige steder, hvordan kontekstmenyene ser forskjellige ut fra hva man trykker på osv. Skulle gjerne vist flere eksempler nå, men er ikke på Win 10 i dag.

Virker mer som det er brukeren som er proppfull av merkelige klager på usaklige ting?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bruker BlackBird til å kverke alt som er av unødig tral på nye installasjoner. Skal sies jeg bootet bare gamleboksen èn gang før han far tok over og kan ikke huske hvor lang tid det tok da, mulig han har kastet inn mye tral etter det. Og mye av BlackBird blir reversert på Win updates, så burde tatt og kjørt en runde til

Jeg bruker ingenting for å gjøre noe på det nettbrettet. Bare installert Windows og noen programnog alt flyter fint. Men er nok noe hardware relatert.

Lenke til kommentar

Dro den bare frem som eksempel, ettersom bildet lå i artikkelen. Win 10 er proppfullt av rare valg, er bare å ta forskjellige fonter, hvordan ikoner endrer utseende forskjellige steder, hvordan kontekstmenyene ser forskjellige ut fra hva man trykker på osv. Skulle gjerne vist flere eksempler nå, men er ikke på Win 10 i dag.

Neh, det er en stund siden Win 10 var så rotete. Mest irriterende var hvordan CP og Settings var om hverandre med tull, men utenom det så kjenner jeg ikke igjen noe du sier nå.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ingenting for å gjøre noe på det nettbrettet. Bare installert Windows og noen programnog alt flyter fint. Men er nok noe hardware relatert.

For gamle PCer og laptoper kan jeg anbefale Blackbird på det sterkeste. Er rart det ikke er mer populært, kverker alt du ikke trenger og enkelt å slå på om du på død og liv skulle trenge det.

Lenke til kommentar

Virker mer som det er brukeren som er proppfull av merkelige klager på usaklige ting

 

Ja, ikke sant - det er nok bare jeg som ikke klarer å bruke datamaskinen :) Jeg mener UI-et er veldig viktig for brukeropplevelsen, og som sagt skulle jeg ønske at Microsoft prioriterte dette mer, selv om det har blitt litt bedre siden launch. 

Lenke til kommentar

Igrunn ikke. Bare ett par småting. Men deaktiverer skjeldent noe som helst

What Blackbird Does
 
  • > Disables OneDrive
  • > Disables Cortana (Kill Cortana completely with -kc switch; See Command-line Switches below)
  • > Disables Bing-integration
  • > Disables all AutoLoggers
  • > Disables Wi-Fi Sense
  • > Disables system-wide telemetry (on all editions of Windows 10 and older)
  • > Disables all OS advertising (tips, pop-ups, suggested apps, etc.)
  • > Disables all Xbox Live services
  • > Disables web content evaluation ("SmartScreen") and prevents URL check-in
  • > Disables Windows Media online DRM
  • > Disables Windows P2P Update sharing
  • > Disables hidden Windows metric startup tasks
  • > Disables all diagnostic tracking services
  • > Disables all application metric-data collection agents
  • > Prevents system read access to already collected diagnostic data
  • > Prevents any location/contacts/messages/handwritting/password sharing
  • > Prevents cross-device synchronization (ie; Windows Phone auto-syncing with PC account data)
  • > Removes GWX and Windows 10 upgrade pop-ups
  • > Removes Windows Genuine Advantage (WGA)
  • > Removes your unique ad-tracking ID token
  • > Removes a bunch of Windows Vista, 7, 8, 8.1 telemetry updates (View full list here)
  • > Removes Superfish, eDellRoot, HP Touchpoint Analytics, VisualDiscovery and other security risks
  • > Removes all pre-install Windows 10 Upgrade files/folders on Windows 7, 8, 8.1
  • > Blocks 300+ different tracking/telemetry/ad servers (View full list here)
  • > Patches various data leaks (IE/Edge, Explorer, Defender, MRT, SMB)
  • > Applies various network tweaks (enables RSS,ctcp,tcp-offload,ECN)
  • INCLUDES:
  • >Blackbird App Manager (Windows 10 only) : Block any system application the easy & user-friendly way.
  • >Blackbird STD : Force removal of stubborn spy tasks.
  • >Backup & Restore : Save current system settings to an external file restorable at any time.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...