Gå til innhold

GeForce RTX 2070 slippes 17. oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hva blir DIN kommentar da?

 

----

 

Alt er jo relativt. Noen synes det er dyrt med et skjermkort til 15k, og noen synes det er dyrt med en "uviktig" bildel til 15k. Noen kjøper en bil til 600k uten å blunke, men samme person kan si at et skjermkort til 15k er ALT for mye. Skjønner?

 

Hvis du er relativist er det i utgangspunktet ikkje noko vits for deg å diskutera.

 

Det finnast objektive målstokkar ein kan nytta. Hvis ein jamførar prishistorikk og ymist, så er det vanskeleg å si at 20-serien er verdt penga. Hvis du bryr deg om alle desse "nyvinningane" korta kjem med, så er det greit. Er du dog kun ute etter rein yting, så er desse korta vanskelig å gje lovord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spent på hva 2060 lander på. Tror taket mitt er i nærheten av 3k, så holder de på dette prishoppet får det heller bli drøying en stund til.

 

Kommer sikker til og knive seg med AMD's refresh av deres RX580 kort og/eller hva nå enn det er de skal lansere nå snart.

 

Ikke at AMD har meg sittende spent mens jeg venter. Nvidia's 1080ti virker som det mest kost effektive valget for high-end uansett, og Nvidia vil bli kvitt deres enorme menger av dem liggende. Jeg nekter å tro at de kommer til å opprettholde prisene de har langt inn i 2019, men vi får nå se.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener folk at de skal få mer for mindre penger?

 

Om 2070 leverer samme resultater i eldre spill som et 1080, men samtidig gir deg mulighet for rtx. Hvorfor skulle kortet da være billigere?

Problemet med RTX er at det er rushet. De burde sluppet et entusiast kort med RTX, hakket over 2080TI, til dagens pris, også jobbet med spillbransjen om å få inn bred støtte. Resten av linja burde fokusert på å forbedre raster, spesielt ved høyere oppløsning og VR. Når DXR er modent om noen år kunne de kjørt full RTX lineup.

Lenke til kommentar

Problemet med RTX er at det er rushet. De burde sluppet et entusiast kort med RTX, hakket over 2080TI, til dagens pris, også jobbet med spillbransjen om å få inn bred støtte. Resten av linja burde fokusert på å forbedre raster, spesielt ved høyere oppløsning og VR. Når DXR er modent om noen år kunne de kjørt full RTX lineup.

"Problem"

Lenke til kommentar

Problemet med RTX er at det er rushet. De burde sluppet et entusiast kort med RTX, hakket over 2080TI, til dagens pris, også jobbet med spillbransjen om å få inn bred støtte. Resten av linja burde fokusert på å forbedre raster, spesielt ved høyere oppløsning og VR. Når DXR er modent om noen år kunne de kjørt full RTX lineup.

 

Hvorfor skulle de det da?

 

1. Dette er ny teknologi, man kan ikke forvente at det blir implementert før teknologien kommer ut.

 

2. 2080 ti gir langt bedre resultater enn 1080 ti. Dette før rtx har blitt implementert.

Rtx skal gi rundt 40% bedre ytelse til rtx kortene.

Så, du får 40% bedre ytelse for samme prisen om du sammenligner 1080 og 2070 eller 1080ti med 2080.

 

3. Dice sier de skal klare 60 fps på 1440p med ray tracing, på kortene som har kommet.

 

4. Det er fortsatt fult mulig med et 2090. Altså to 2080 på samme pcb.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle de det da?

 

1. Dette er ny teknologi, man kan ikke forvente at det blir implementert før teknologien kommer ut.

Var ikke det jeg skrev heller...

Åpne for entusiastkort først, parallelt med at man jobber med UT, Epic, EA og Ubisoft for å få på plass engine støtte. Når de 4 store, som utgjør 95% av engine markedet støtter DXR, kommer spillene av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...