Jarmo Skrevet lørdag kl 14:40 Skrevet lørdag kl 14:40 (endret) Madammen lager verdens beste lapskaus med sideflesk osv. helt fra bunnen av. Er ikke jeg mer her så døden inntraff pga. overspising.. Endret lørdag kl 14:41 av Jarmo 4
Jarmo Skrevet søndag kl 14:04 Skrevet søndag kl 14:04 (endret) Selvlaget risotto: Små hakket og steikt rødløk, giros(svin), grønne erter, mais. Løk steikes først, siden giros. Ris kokes og alt blandes sammen i stekepanne til slutt. Varmes opp og freses et par min. Bruker litt ekte smør til ved steiking. Av krydder litt curry, aromat salt og noen dråper(separat) sweet chili. Her spiser vi ute ved ca. 25C og med iskald øl. Veranda under tak. Endret søndag kl 14:14 av Jarmo 2
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 14:33 Skrevet søndag kl 14:33 Hjemmelaget babb, fordi Meny hadde kebabkjøtt til halv pris pga dårlig dato, og jeg har kjøpt betydelige mengder små tortillas. Før noen spør, ja det er tyrkisk yoghurt som dressing. Stappfull av salat, men med litt kjøtt for smakens skyld. Svært ulik det gatekjøkkenet selger på lørdagskvelden. En kan argumentere for at min kebab er sunn. 3 1
:utakt Skrevet søndag kl 15:16 Skrevet søndag kl 15:16 Fiskegrateng (ikke hjemmelaget, dessverre), kokte poteter og grønnsaker til. Når temperaturen plutselig gikk under 25 grader gikk det an å lage noe varmt igjen. Det har vært mye salater i det siste!.. 3
Mannen med ljåen Skrevet i går, 11:15 Skrevet i går, 11:15 Thai torskegryte igjen. Hadde så mye saus og blomkålris igjen fra forrige gang, det ble en ny middag da jeg la oppi en ny torskefilet. 1
obygda Skrevet i går, 14:59 Skrevet i går, 14:59 Vanligvis blir det noe enkelt - som regel kylling eller havregrøt - denne gangen fikk jeg lyst på risengrynsgrøt og kjøpte denne : Å kalle dette risengrynsgrøt er en skam! Det er den verste "grøten" jeg noensinne har smakt. Det smakte omtrent som det lukter på søppelfyllinger med matavfall. Grøten er ikke laget på melk alene, men man har blandet inn mer enn 50% vann. Jeg pleier å lage slike grøter fra bunnen av med KUN melk - her får man noe helt annet. Andre som leser dette får ta det som en advarsel - Rema 1000 selger her i praksis matavfall og jeg vil på det sterkeste advare mot å handle denne varianten. 1 1
Simen1 Skrevet i går, 18:35 Skrevet i går, 18:35 Kyllingsalat! Dvs. jeg hadde litt ferdig stekt laks til overs og byttet ut kyllingfileten med den. Fugl eller fisk - ett fett, godt ble det uansett 1 2
Mannen med ljåen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Ble en burger i dag. Fortjener det etter mye fisk til frokost og middag de siste dagene. Ikke chips eller liknende tilbehør. Nå er det mulig å få nye tilbud inn i fryseren. Får se hva som dukker opp de deste dagene. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå