Mannen med ljåen Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar En salat eller noe, i dag også. Kvitt den gamle Jarlsberg-osten og isbergsalaten. Faktisk ganske god. Sausen er Yummy Time kebabsaus, og det er en kvart løk i.
Salvesen. Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Etter gårsdagens suksess med one pot i ris kokeren ble det en ny omgang i dag. Dog med entrecôte denne gang. Så enkelt så det er så blir dette nok en favoritt i heimen fremover! Risen blir helt himmelsk. Biff taper nok over kyllingen, men mulig det er bedre om en får litt tynnere biter og gjerne mer fett slik de har tilgang til i østen! Men godt var det! Ser ut som det blir litt rester til far i kveld også! 1
Gouldfan Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Da opplevde jeg en helt nydelig og vakker Laksefilet middag marinert i herlig krydder og med sitron av kona. Fikk ikke tatt bilde men det var vakkert.. Med syrlig Abourgine og tomat salat til som var perfekt match. Til dette kokt brun ris. Og litt av en ny flaske Philippe Michel Cremant brut musserende fra vinklubben som egentlig var tiltenkt Nyttår, men da drakk vi Champagne og tok det rolig. Kona er kokk men er langtids sykmeldt pga operasjon. Nå er både hun og jeg på gang i kjøkkenet igjen. 😊👍 2
Gouldfan Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar (endret) Fikk grunnboka til Hellstrøm i julegave, og har prøvd hans Guacamole 🥑. Den falt ikke i smak. Men det er nå så, Hellstrøm sverger til sin kniv med Cayennepepper, det er vanskelig å finne riktig nevne når han sier en kniv. Min egen Guacamole er mye bedre ifølge både meg og kona som er kokk. To avokado som du deler og renser med en spiseskje.. Snitt den i tykke striper så den blir lettere å blende i mikser eller mortar om du foretrekker mer chunky biter, i dette kappet gressløk sirka to. En fedd hvitløk kappet i tykke strimler, og en dryss god havsalt ikke krystaller men knust som vanlig salt og litt tellychelly kvernet pepper fra Santa Maria og en spiseskje syltet jalapaeno pepper fra glassboks og viktigst før du blender eller moser en sitron skviset i hvor mange spiseskjeer det blir og en skviset lime, hemmeligheten med en god Guacamole er syren, og ikke! Bruk chili. Det blir for sterkt bruk istedenfor en spiseskje syltet jalapeno. Endret 8. januar av Gouldfan 1
Atib Azzad Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Lagde en slags salat selv, inspirert av noe jeg tror var en brasiliansk salat jeg fikk på festival en gang, med kokkos, tahini, koriander og masse godsaker. 2 2
:utakt Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Pølsegrateng https://www.matprat.no/oppskrifter/rask/makaronigrateng-med-polse/ 4
iGlenn Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar 57 minutes ago, Gouldfan said: Fikk grunnboka til Hellstrøm i julegave, og har prøvd hans Guacamole 🥑. Den falt ikke i smak. Men det er nå så, Hellstrøm sverger til sin kniv med Cayennepepper, det er vanskelig å finne riktig nevne når han sier en kniv. Hellstrøm legger ut mye videoer der han lager mat på blant annet tik tok og instagram og der viser han ofte hva han mener med en kniv Cayennepepper. Bare et lite tips for å finne ut hva han mener!
Gouldfan Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar (endret) iGlenn skrev (45 minutter siden): Hellstrøm legger ut mye videoer der han lager mat på blant annet tik tok og instagram og der viser han ofte hva han mener med en kniv Cayennepepper. Bare et lite tips for å finne ut hva han mener! Takk er garantert mange andre sauser osv som er bra i den boka. Guacamole hans var ikke min favoritt, trenger både mye sitron og lime etter min mening, og jeg føler Jalapeno er mildere og gir en mye friskere syrlig smak enn Cayenne eller chili kappet. Jeg mener ikke å disse Hellstrøm, da han er utrolig generøs med tips på Facebook osv, men Guacamole foretrekker jeg nok vår variant. Prøv selv og se hvem du foretrekker, Hellstrøm sin har mer Avocado smak, men jeg synes det syrlige i vår passer så bra med Avocado. Endret 8. januar av Gouldfan
Dragavon Skrevet 8. januar Skrevet 8. januar Bønes grillkorv med resten av potetstappen fra i går. Bønes grillkorv er den beste stekepølsa eg har funnet så langt 😋🤩 2 2
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar Skrevet 9. januar Svindlet smuglerkjøtt, unnskyld, strimlet svinekjøtt, ris og woke-grønnsaker. 1
Salvesen. Skrevet 9. januar Skrevet 9. januar Pasta bolognese fra glass i dag, faller stort sett i smak hos mini selv om jeg synes det smaker relativt lite:p 1
Gouldfan Skrevet 9. januar Skrevet 9. januar (endret) Vi skal ha hjemmelaget Biff Stroganoff gryte med stort stykke av Høyrygg som strimles i tykke biter fra svensk Okse, (høyrygg stykke er billig i Sverige) og ris til i morgen. ♥️ Hadde Taco fredag idag med nachos tacoskjell og pita idag og taco kjøttdeig av svin og storfe og nachos med min Guacamole dip og salat. 🥑 ♥️. Jeg måtte løpe i butikken å kjøpe chunchy Salsa da for det hadde vi glemt, vi synes den er bedre enn tacosausen. Vi må lage egen Salsa en dag da, latskap er ikke bra. Jeg tok en boks Corona øl lavprosent 4,5 til maten. Endret 9. januar av Gouldfan 2
Salvesen. Skrevet 9. januar Skrevet 9. januar Gjør opp for den kjedelige/smakløse middagen med ett slags kreativt koldtbord med deilige smaker:) 3
Mannen med ljåen Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Ikke stekt enda, men gleder meg. Pizzabunn var datovare, skinka er ment som brødpålegg. 2 1
Gouldfan Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar (endret) Alvine skrev (29 minutter siden): Har spist noe Fjordland bare. Hvilken da? Hilsen nysgjerrigper. Fjorland spiste jeg før også når jeg jobbet mye skift, den indiske med kylling og cashew saus og nan brød synes jeg var god når jeg var for trøtt til å lage mat. Endret 10. januar av Gouldfan
Gouldfan Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Biff Stroganoff med ris og Fransk rødvin Chinon 2022. 3
Gouldfan Skrevet 10. januar Skrevet 10. januar Jeg forsynte meg to ganger, sykt godt, og chinon og gryter er en perfekt match. Etter lang tids koking av høyrygg, har vi nå ekte kjøtt buljong, som går i kjøleskapet og i fryseren. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå