:utakt Skrevet lørdag kl 20:42 Skrevet lørdag kl 20:42 Kyllingbiter i tikka masala saus, ris, naan og salat. 1 3
Woff Skrevet søndag kl 08:56 Skrevet søndag kl 08:56 I dag er kona snill og lager 'ønskereprisen' til meg, nemlig langtidsstekt kylling som etterpå får en rask tur i grillen for å få til et 'perfekt ytre'! 😋😋 Dessert blir også ønske: Korona jordbær! 2 2
Gouldfan Skrevet søndag kl 17:44 Skrevet søndag kl 17:44 (endret) Hadde ovnsbakt laks idag med Chablis hvitvin til, med ris en klatt berneuse saus og creme fraiche på laksen og litt sitron og salat med Virgin olivenolje på. Dessert var et par kuler Krokan fløte is. Funderer på om jeg skal ta en dram og avec, jeg tok kun en Gin og Tonic igår med masse is, etter en veldig stresset tur til Göteborg med trøblete kollektiv transport med tog og buss for tog. Var vist Acdc konsert på Ullevi i Göteborg sa Taxi sjåføren, det forklarer at så mange gikk med Acdc t-skjorter, det og at toget har stans mellom Strømstad, Uddevalla og Gøteborg helt til april neste år forklarer nok saken.. Vi tog buss for tog fra stoppet før Uddevalla, husker ikke hva stasjonen het. Var heldigvis god plass på bussen for tog hjem. Endret søndag kl 17:50 av Gouldfan 3
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 18:28 Skrevet søndag kl 18:28 Woff skrev (9 timer siden): (...)Korona jordbær! Håper du er vaksinert. Grillmat med slektninger i dag. 1 1
Vokteren Skrevet søndag kl 18:35 Skrevet søndag kl 18:35 En stor salat med rester av grillkjøtt, hjemmelaget dressing, fetaost, egenavlede tomater og masse andre grønnsaker. Sunn og god sommermat, særlig sammen med et glass vin på terrassen…. 1 2
Woff Skrevet søndag kl 18:40 Skrevet søndag kl 18:40 (endret) Mannen med ljåen skrev (10 minutter siden): Håper du er vaksinert. Dette kommer nok som en STOR overraskelse for enkelte her ja: https://no.wikipedia.org/wiki/Korona_(jordbær) Dette er den jordbærsorten jeg synes er den desidert beste norske jordbæret! 😋Er ikke ofte du finner denne i kjedebutikkene lenger beklageligvis. 😢 Men kona hadde også en nybakt sjokoladekake så jordbærene fikk pause til kveldsmaten.. Endret søndag kl 18:41 av Woff 2
Dragavon Skrevet søndag kl 18:44 Skrevet søndag kl 18:44 Sliten etter 4 dager på Beyond The Gates, så i dag blei det veldig enkelt. En stor chorizo frå Bønes Gardsmat og potetbåter marinert i litt olivenolje, havsalt og chiliflak 😋 2 4
Jarmo Skrevet søndag kl 19:06 Skrevet søndag kl 19:06 (endret) Gouldfan skrev (1 time siden): med ris en klatt berneuse saus Blasmefi i min gane.. Endret søndag kl 19:07 av Jarmo 1
Dragavon Skrevet søndag kl 19:10 Skrevet søndag kl 19:10 Woff skrev (29 minutter siden): Dette kommer nok som en STOR overraskelse for enkelte her ja: https://no.wikipedia.org/wiki/Korona_(jordbær) Dette er den jordbærsorten jeg synes er den desidert beste norske jordbæret! 😋Er ikke ofte du finner denne i kjedebutikkene lenger beklageligvis. 😢 Men kona hadde også en nybakt sjokoladekake så jordbærene fikk pause til kveldsmaten.. Korona er jo dei beste jordbæra. Desverre er det ikkje ein robust sort som tåler transport og håndtering særlig godt, så derfor er det færre som dyrker den, den blir byttet ut med sorter som tåler mer og smaker mindre 😔 1
Mannen med ljåen Skrevet søndag kl 19:15 Skrevet søndag kl 19:15 Husker en stor leverandør av jordbær hadde malt på veggen "De gode corona-bærene", et landemerke i mange år. Men da covid spredte seg, byttet de variant, og monterte reklametavle over skriften på veggen. Kan ha vært tilfeldig, selvsagt. 1
Duriello Skrevet søndag kl 19:23 Skrevet søndag kl 19:23 Jarmo skrev (15 minutter siden): Blasmefi i min gane.. Den må du forklare nærmere. 😉 1
Jarmo Skrevet søndag kl 19:24 Skrevet søndag kl 19:24 (endret) Duriello skrev (3 minutter siden): Den må du forklare nærmere. 😉 Smak og behag. Bruker bare Jasminris og smakken blir dekket av saus. Gir ingen mening for min del. Dessuten misbrukes bearnéssaus for mye i matretter, vil man spise saus eller selve maten? Endret søndag kl 19:29 av Jarmo 1 1
Simen1 Skrevet søndag kl 19:32 Skrevet søndag kl 19:32 Mannen med ljåen skrev (11 minutter siden): Husker en stor leverandør av jordbær hadde malt på veggen "De gode corona-bærene", et landemerke i mange år. Men da covid spredte seg, byttet de variant, og monterte reklametavle over skriften på veggen. Kan ha vært tilfeldig, selvsagt. "Vil du ha Korona? - Kjør til høyre oppe på bakketoppen 🍓 " Spoiler Der står Svein Østvik og Kari Jaquesson og venter på å få tungekysse deg 1
BadCat Skrevet søndag kl 19:40 Skrevet søndag kl 19:40 I dag har jeg levd kun på fettreservene. Jeg har hørt noen rykter om svin infrefilet i fløtesaus, men etter banningen ute på kjøkkenet å dømme, tror jeg ikke at det kommer til å materialisere seg noe i kveld. 1 1
Simen1 Skrevet søndag kl 19:48 Skrevet søndag kl 19:48 (endret) Trasig å høre. Hvor ille? Snakker vi speilegg hjemme eller campervan og Real Turmat? Her ble det ostesmørbrød og et halvlitersglass med melk. Orket ikke noe mer tidkrevende i varmen. Endret søndag kl 19:51 av Simen1 1 1
Duriello Skrevet søndag kl 19:48 Skrevet søndag kl 19:48 (endret) Jarmo skrev (25 minutter siden): Smak og behag. Bruker bare Jasminris og smakken blir dekket av saus. Gir ingen mening for min del. Dessuten misbrukes bearnéssaus for mye i matretter, vil man spise saus eller selve maten? Bruker basmati, av og til så druknes den i bearne.. 🫣🫣 (overdriver litt) Man lever bare en gang. 👍😁 Endret søndag kl 19:50 av Duriello 1
Jarmo Skrevet søndag kl 19:55 Skrevet søndag kl 19:55 Duriello skrev (4 minutter siden): Bruker basmati, av og til så druknes den i bearne.. 🫣🫣 (overdriver litt) Man lever bare en gang. 👍😁 Jupp, sånn er det bare med maten. Balansen med alt som ligger på bordet er litt viktig. Jobb for gode kokker 1 1
Gouldfan Skrevet søndag kl 21:01 Skrevet søndag kl 21:01 Det var bare en klatt berneuse, hadde nok holdt med Crem freche. Hollandaise som vi ofte bruker som minner litt om berneuse er bedre til lys fisk... Men kona mekket litt berneuse og da fikk jeg lyst på en klatt, godt med ris og fisk. 1
Jarmo Skrevet søndag kl 21:16 Skrevet søndag kl 21:16 Gouldfan skrev (13 minutter siden): Det var bare en klatt berneuse, hadde nok holdt med Crem freche. Hollandaise som vi ofte bruker som minner litt om berneuse er bedre til lys fisk... Men kona mekket litt berneuse og da fikk jeg lyst på en klatt, godt med ris og fisk. Jaok. Hollandaise er lett å tynne ut for mye så vær obs på det. 1
BadCat Skrevet søndag kl 21:43 Skrevet søndag kl 21:43 ETA 5 minutter. 😮 Ordspill, tiltenkt. Tok du han? Eta, som i spise Jeg håper at "kokka" har overgått seg selv og laget noe som er spiselig, eller nesten spiselig. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå