Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lokale Meny hadde mye godsaker med dårlig dato i går, så dagens middag ble hamburger.
https://meny.no/varer/kjott/hamburger/burger-bacon-7020098006237/
I hamburgerbrød med crispisalat, løk, majones, ketchup og jarlsberg.
Jeg hamstret også 10 pakker pulled pork til halv pris. Ble for mye for kombiskapet mitt, så jeg spanderte mye på foreldrene mine, de har dypfryser.

Regner med pulled pork i nær fremtid.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (På 8.7.2025 den 15.53):

Dollys restauranter ble solgt til Domino`s, men døde aldri helt. De fantes fremdeles i Haugesund og Kristiansand hele tiden.
Men nå er de gjenoppstått i flere byer.

Har de ferskbakte bunner naa? Det var jo da de bante vei, for billigere Pizzabakeren. Begynte aa halvsteke bunnene, der kvaliteten, sank betraktelig.

Endret av Karltorbj
  • Hjerte 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (På 8.7.2025 den 15.53):

Dollys restauranter ble solgt til Domino`s, men døde aldri helt. De fantes fremdeles i Haugesund og Kristiansand hele tiden.
Men nå er de gjenoppstått i flere byer.

Ser de har en del restauranter, men kun sør-sørvestlandet. 👍 Da vet jeg det til neste gang jeg er i det området. 👌

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Etter at Dolly la ned, gjenoppstod de også i form av Bankers, oppkalt etter en av de mest populære pizzaene på menyen til Dolly. Se også etter Bankers. Såvidt jeg kan se er mye likt, men uten rettighetene til navn og logo. Og veldig god mat. Så nå har vi begge deler.

Sitat fra Bankers sin nettside:

Sitat

- Hver pizza er laget med kjærlighet og respekt for håndverket, fra den ferske bunnen vi baker hver dag, til den nøye balanserte sausen og de ferske ingrediensene vi topper pizzaen med. (...)
Vi steker pizzaene våre i steinovn – slik det skal gjøres. Dette gir en unik smak og tekstur som du vil kjenne igjen fra første bit.

ChatGPT sier Dolly også baker ferske bunner hver dag, og viser til noen gamle artikler. 
Jeg har ikke sammenliknet side om side, men mener å huske at Bankers er utrolig gode på bunn.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Doro Wat, en populær rett i Etiopia. Fikk en enkel oppskrift fra ChatGPT. Kylling, løk, tomatpure, berbere (krydder fra Etiopia), hvitløk, ingefær (var tom, brukte allehånde) servert med ris, hardkokt og skrelt egg, og i mangel av autentisk brød: kebablefse.

E5nPKMX.jpeg

Første gang jeg lager dette, ble inspirert av en pakke berbere-krydder jeg impulshandlet i importbutikken.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
:utakt skrev (48 minutter siden):

spacer.png

Hadde ikke energi til noe annet i dag. Denne helga tror jeg blir laber på matlagingsfronten! 

Gode disse der, vi liker mest mozzarella.  

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Skulle ha thailandsk fiskegryte, men koketopp-forbannelsen slo til igjen. Klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk 😡😡😡😡😡😡😡😡

Så det ble rådføring med ChatGPT, og tilsvarende rett ble tilpasset for ildfast form. 

8 småpoteter i biter, 2 torskefilet, edamame-bønner, kokosmelk, red curry paste, løk, en halv paprika, hvitløk og worstershire-saus.

CyJ2nVX.jpeg

Har hentet frem den gamle koketoppen til neste gang. Godt jeg beholdt den.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde konas Lasagne fra igår til et stort glass 67kr flaska appasimento rødvin.

Så sykt god denne lasagnen er....

Nå med mozarella.

Imorgen tror jeg vi skal ut på restaurant, på de stedene på Strømstad shoppingsenter, samme eier som Heat restauranten, som har sterkt krydret mat.

Også har de buffet der du kan velge og vrake fra 3? forskjellige restauranter fra ulike verdensdeler.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Entrecote med edit nye ferske pastaen idag.

Min er den med mest pepper. Blir også stekte Championer, stekt tomat og ny Kantarell fløtesaus.

20250713_171608657.thumb.JPG.96853ed782052adc945340cf869dd2fe.JPG

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...