Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går ble det som annonsert GRILLMAT! Været var fantastisk, kanskje for varmt? Men jeg fyrte opp 4 brennere på gassgrillen og la utover kyllingbryst, entrecôte, noen biffstykker og for barna: grillpølser og hamburger. Etter hvert kom kona med nykokte poteter og bearnaisesaus da jeg ikke er kunstner på å grille disse to. Og opphakket løk, ketsjup og sennep samt brød for pølser og karbonade. Jeg stod for krydringen med mitt favorittkrydder fra Sverige samt pepper og salt. (Det er litt 'timing' for å få dette ferdig likt da..) Uansett ble det helt topp, og med is til dessert! Vi var 9 stykker til bords.  Redd jeg blir straffet neste gang jeg skal på vekta.. 😜

I dag ble det derfor slankemat: kona freste over et kyllinglår  og det var dagens middag! (Nei, ikke noe tilbehør..) 🙂 

Endret av Woff
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke bli for mye hverken hvitløk eller olivenolje.. ja takk begge deler, og mye av det.

Begge deler er sunt også og hjelper mot vampyrer.. lol

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Kokt tortellini og hakkede tomater i en form. Drysset med ost og gratinert i ovn. Servert med parmesan og en god olivenolje.

Shcmokk, schmokk. Billig, enkelt og digg.

Endret av Donkey Kong
  • Hjerte 3
Skrevet

Trøffelmarinerte nakkekoteletter i dag, med poteter og fyldig salat.

Blir vel pølser med brød i morgen på meg, blir sykehustur som tar halve dagen og vel så det og..

• Hjerte 4
Skrevet (endret)

Vi hadde leftovers lasagne idag... Men jeg rømte fort til stua når kona begynte å fritere tørrfisk.

Jeg får nesten allergisk reaksjon av det, hoster osv men igjen det gjør jo kona også når jeg har vært ute og røykt en sigar en sjelden gang etter helgemiddagen.

Live and let Live som hippien sa.

Tror det iallefall sist ble røykt sigar 17. mai i Norge. Havnet i prat med noen folk på vei til fest utenfor hotellet også husker jeg.

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 3
Skrevet

I går var det slanking og middagen bestod i 100 gram ferdig renskede reker, ikke noe annet.. Heldigvis var egen vekt relativt akseptabel, så dagens middag ble burger med brød, ketsjup, sennep og hakket løk. ikke det at jeg orket mye, jeg måtte jo ha plass til desserten, tricolor banansplitt is! 🤣 (Er det noe rart man sliter med vekta?)

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)

kedainiu-lietuviskas-plovas.png

Impulskjøpte en sånn "Litauisk pilaf" liknende denne, men med norsk etikett. Den er dagens middag.
En klatt med majones på toppen. Det smaker ok, men slår ikke hjemmelaget.

Endret av Mannen med ljåen
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Betasuppe i går og i dag. Best i dag som vanlig..

Toropose.

En pakke med kjøttbuljong

2 medium store steikte nakkekoteletter i småbiter. Uten bein seff, må renses.

1/3 del av First Price pytt i panna.( samme hvilken merke du vil bruke, vanlige poteter funker også)

Pytt i Panne Skinke 500g First Price - Unil AS

Endret av Jarmo
  • Hjerte 4
Skrevet

I dag står mors kjøttkaker med brun saus og poteter på menyen, med Norske jordbær til dessert!
Kona lager de kjøttkakene med 50% karbonadedeig og 50% farse, iblandet oppstykket purreløk samt krydder.. Nærmere himmelen er det vanskelig å komme! Desserten blir vel Norske jordbær med litt melk på og en anelse sukker..  😋

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Vi hadde Kolje fiske fileter som vi stekte vendt i hvetemel og smørstekt i panne.

Vi hadde egentlig lyst på Torsk rygg og 400kr kg var litt dyrt. Butikkene utnytter at det er midtsommer som egen stor greie i Sverige. Hva med jordbær litt slitne som koster 179kr kg?

Det er ikke alt som er billigere i Sverige, og i Norge så er det faktisk salg på sesongvarer enten det er 17.mai, fårikål eller jul.

Kolja var god og vi fikk nypoteter til, de var rimeligere kun 5kr kg på ica

Endret av Gouldfan
  • Hjerte 3
Skrevet
Woff skrev (21 timer siden):

I dag står mors kjøttkaker med brun saus og poteter på menyen,

I dag blir det 'rester' fra gårsdagen, men nylagede kjøttkaker fra samme deigblanding samt nye poteter så begrepet 'restemat' stemmer ikke helt, det er vel heller samme rett dagen derpå..  Dette da både kona og jeg spiser som småfugl grunnet denne helsikes vekta! (Kona er livredd for at jeg skal slå henne, altså veie mindre.. 😜

• Hjerte 3
Skrevet

Blir nykokt spagetti og bolognese tomat kjøttsaus rester fra uka som var...

Husker ikke hvem dag vi hadde spagetti, tror det var dagen før eller etter vi hadde lasagne.

• Hjerte 2
Skrevet (endret)

Edit, blir kolje leftovers med nypotet og berneuse og salat og grønnsaker.

For Kona hadde lyst til å lage/mekke mat idag..

Så god kan restemat se ut..

Tomatene er fra to tomat busker vi har kjøpt og plantet på verandaen..

17504315622893548113014682003981.thumb.jpg.7c159e27602d986ff8cd0dbea903853d.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Kotlet (kjøttkaker) fra Estland, servert med fusili (pastaskruer) og ketchup.
Med eplemost å drikke fordi den gikk ut på dato i april.
Espresso til dessert.
Ja, jeg kjøpte en kapselmaskin på Finn, og en masse uoriginale kapsler. Skuffelse at den bare lager knøttsmå doser, men jeg kjøpte et sett espresso-fingerbøl på Finn for å kunne være sofistikert og fancy. 
Den kan også lage lungo, for dem som ønsker kaffe, og ikke shots. Fortsatt små, fordi kapslene inneholder lite kaffepulver. Men litt større enn espresso.

Endret av Mannen med ljåen
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...