Gå til innhold

SNIKTITT: LG 8K OLED og Micro-LED Slik vil LG at TV-fremtiden din skal være


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart !

 

Jo større, jo bedre. Om man bor i en liten hybel så kan jeg skjønne at man ikke har plass. Men i et hus eller en normal leilighet så er det ikke noe problem å finne en vegg der man kan henge opp en stor TV. Min TV-vegg har plass til TVer på opp mot 300 tommer og jeg tar gledelig inn en slik TV om det skulle bli normen etterhvert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart !

 

Grunnen er at høyere oppløsning trenger større skjermer for å gi mening.

 

Om du har en 50" tv med 1080p skjerm, så vil du få like klart blide med en 100" 4k skjerm.

Problemet er at du ikke vil ha et tv som fyller for stor del av synsfeltet ditt, da du bare taper informasjon, så når tv blir for klart for den distansen du sitter på, da blir det et problem.

Lenke til kommentar

Hvorfor alle "må" ha så stor tv som mulig er for meg en gåte, jeg prøvde å finne en mellom ting av 40 tommer og 55 men det er helt umulig så jeg gikk for LG 55 Oled som er i største laget men men finner ikke noe annet, hvorfor folk helst vil ha 100 tommer er rart !

Jeg har en gammel 46-tommer stående og støve, vil du bytte :p

 

Men fra spøk til alvor, stort er flott. Så lenge bildet er skarpt så er det bedre å sitte på første rad i kinosalen enn å sitte på bakerste.

 

Grunnen er at høyere oppløsning trenger større skjermer for å gi mening.

 

Om du har en 50" tv med 1080p skjerm, så vil du få like klart blide med en 100" 4k skjerm.

Problemet er at du ikke vil ha et tv som fyller for stor del av synsfeltet ditt, da du bare taper informasjon, så når tv blir for klart for den distansen du sitter på, da blir det et problem.

Hvorfor er det et problem? Er det ikke deilig for innlevelsen å kunne snu litt på hodet og se et skarpt bilde i alle retninger? Jeg skulle gjerne hatt høyoppløst 360-360-graders skjerm om det var mulig. Endret av Simen1
Lenke til kommentar

 

Ironisk innlegg antar jeg.

Nei. Jeg forstår det sånn at de sliter med å få microLED pikslene små nok for at det kan brukes på normale tvstørrelser (50-70"). Men Apple har altså klart å skape så små microLED piksler at de kan brukes i smartklokker?

Nå trenger en tv (4k) 8,3 millioner piksler.

Mens smart klokken trenger 92.500 piksler.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...