Gå til innhold

Jonas Gahr Støre som statsminister i høst?


Anbefalte innlegg

Etter at PST har kommet med sin vurdering av Bahareh Letnes, så vil de nok komme med en uttalelse som sier noe som:

 

"Vi mener at det er overveiende sannsynlighet for at Letnes har hatt spesielle relasjoner til personer av interesse i den iranske ambassaden (ambassadene er som kjent reder for spioner for alle land) og på mellomnivå i det iranske regimet".

 

Det vil føre til mistillitsforslag fra SV eller RV og Solberg-regjerings avgang ettersom Krf vil stemme for dette forslaget.

 

Dessverre for Gahr Støre, så kan han ikke utnytte dette fordi han har en person som er nærmere det iranske regimet enn Letnes i form av Masud Gharahkhani. Altså at han ikke skape et bilde av Iran som en ekstern fiende som har infiltrert det norske systemet ettersom det samme har i såfall skjedd med hans eget parti.

 

Så ingen regjeringsmakt til Gahr Støre i denne omgang, men han vil påføre Solberg et prestisjetap. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at PST har kommet med sin vurdering av Bahareh Letnes, så vil de nok komme med en uttalelse som sier noe som:

 

"Vi mener at det er overveiende sannsynlighet for at Letnes har hatt spesielle relasjoner til personer av interesse i den iranske ambassaden (ambassadene er som kjent reder for spioner for alle land) og på mellomnivå i det iranske regimet".

 

Det vil føre til mistillitsforslag fra SV eller RV og Solberg-regjerings avgang ettersom Krf vil stemme for dette forslaget.

 

Dessverre for Gahr Støre, så kan han ikke utnytte dette fordi han har en person som er nærmere det iranske regimet enn Letnes i form av Masud Gharahkhani. Altså at han ikke skape et bilde av Iran som en ekstern fiende som har infiltrert det norske systemet ettersom det samme har i såfall skjedd med hans eget parti.

 

Så ingen regjeringsmakt til Gahr Støre i denne omgang, men han vil påføre Solberg et prestisjetap.

 

Jeg tror ikke KrF vil stemme for et slikt mistillitsforslag. Sandberg har gått av, saken har fått et slags oppgjør, og det som betyr mer - et flertall av KrFs velgere foretrekker samarbeid med høyresiden.

Lenke til kommentar

Jeg tror hun er spion. Men det kan vi ikke vite. Vi får sannsynligvis aldri vite det, heller.

Hun er altså en ekstremt flink spion er det du sier? Som er så flink at hun aldri blir oppdaget?

 

Og det beste hun fikk til var å få tak i Norges fiskeriminister?

Endret av Lunaris
Lenke til kommentar

Hun er heller ingen spion. Og om hun var ville hun vært i fengsel.

Jeg tror ikke alle spiomer er i fengsel?

 

 

Hun er altså en ekstremt flink spion er det du sier? Som er så flink at hun aldri blir oppdaget?

 

Alternativt kan det muligens være at PST ikke er mer kompetente i sin jobb enn etthvert annet offentlig organ?

 

 

PS. Jeg tror heller ikke at hun er noen spion. Dog, om man skulle følge FrPs doktrine burde hun vel kastes ut av landet nå ... tross alt hun er vel over 18?

 

Og om ikke kan vel Per tiltales for noe mer guffent. ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke alle spiomer er i fengsel?

 

 

Alternativt kan det muligens være at PST ikke er mer kompetente i sin jobb enn etthvert annet offentlig organ?

 

 

PS. Jeg tror heller ikke at hun er noen spion. Dog, om man skulle følge FrPs doktrine burde hun vel kastes ut av landet nå ... tross alt hun er vel over 18?

 

Og om ikke kan vel Per tiltales for noe mer guffent. ;)

Ikke alle spioner er i fengsel nei, men spioner vi "vet" er spioner havner vanligvis i fengsel. Med mindre de altså da ikke er spioner. Ikke tro at PST ikke har lyst å bure henne inne for å virke relevante og få meg penger til sine lyssky aktiviteter. PST er veldig flink til å jakte imaginære fiender. Helt siden etter krigen når kommunistene som hjalp å sloss mot nazistene ble jaktet av PST. Fra frigjøringshelt til folkefiende?? Heldigvis for Rødt får de være i fred nå, siden PST er for opptatt med muslimer nå.

 

En person fra Iran i Norge som etterforskes av PST etterforskes automatisk av en rekke 3-bokstav organ i USA også. Sikkert Mossad og, om ikke flere. Mange hun må lure.

 

Ja altså det er jo en viss ironi i at FrP mener flyktninger som kan reise hjem bør bli sendt ut, og så reiser Per på tur med en flyktning til hjemlandet... burde hun ikke da bli sendt tilbake da? Eller gjelder det ikke om det er en pen dame som dater en i FrP liksom? Rimelig ironisk og kritikkverdig, men neppe ulovlig. Ikke at jeg forventer FrP gjør noe av det de sier da, så er ikke akkurat hverken skuffet eller overrasket over slik oppførsel.

Lenke til kommentar

På Facebook skriver Anders Brunstad følgende tekst, som omhandler bl.a. Jonas Gahr Støre sin deltakelse i å gi bort enorme gass-reserver....


https://www.nettavisen.no/na24/--norge-ga-fra-seg-enorme-gassverdier/3671924.html


Anders Brunstad:

MEDIA DEL AV DEN ENØYDE POLITISKE UNDERGRUNNEN.

"Hvorfor er der ingen redaktører eller journalister som stiller Støre ett eneste kristisk spørsmål,

Om hans gavepakke på 40 mrd fat olje og gass Vest for Midtlinja i Barentshavet, altså på det som etter Havretten skulle være norsk farvann?

Og hvor Støre unnlot å informere om disse gigantfelta i sin St.prp 43S 2010-2011 til Stortinget, som dermed ikke ble informert om sakens realiteter,

Slik de var kjent i UD, OED, Statoil, Departmenter, Oljebransje i mange år,

Og som Rosneft og italienske ENI kort tid etterpå laget børsmeldinger om på 40 mrd fat olje og gass?

Hvorfor bare denne ene alvorlige artikkelen i Nettavisen?

Er forklaringen at det er en stor politisk korrekt hengemyr som nesten uten unntak skjermer AP og Støre og Stoltenberg?

Slik som også APs egen vaktbikkje, som var sjef i Stortingets Kontroll og Konstitujsonskomite, Martin Kolberg. fikk stoppet den skriftlige bekymringsmeldingen fra forfatter Roy Vega og la den ned i en skuffe?be

Er det ingen som ser at her er det ugler i mosen?

Hvordan kan AP og Norge og Stortinget la Jonas Gahr Støre i det hele tatt gå fri og fortsette etter dette?

Norsk media gjør i hvert fall ikke jobben sin.

De har blitt politiske emisærer som skjermer sine egne, samme hvor i helsike de begår overtramp."


https://www.nettavisen.no/na24/--norge-ga-fra-seg-enorme-gassverdier/3671924.html

 

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke KrF vil stemme for et slikt mistillitsforslag. Sandberg har gått av, saken har fått et slags oppgjør, og det som betyr mer - et flertall av KrFs velgere foretrekker samarbeid med høyresiden.

Som jeg har skrevet før:

 

- De trenger å vise at de skiller seg ut fra Høyre og Frp. Når de samtidig har svelgt noen kameler politisk som har gått utover deres grunnverdier (som homofilt ekteskap for eksempel), så minner de om de to andre partiene de konkurerer med, men med færre stemmer. Dette er viktigere for Krf's framtid enn samarbeid med høyresiden. Personlig mener jeg at et samarbeid med Høyre og sentrumspartiene er å foretrekke for Krf's velgere.

 

- Samtidig kommer Israel, som er en moderne kristnes kjernesaker. Det er svært viktig at Israel består for dem, slik at det som er spådd i Bibelen er gjeldende ved dommedag. 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Gathering_of_Israel

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism

 

Mange av disse kristne zionistene mener altså dommedag kommer snart. Før pleide de katolske å styre kristen tankegang fordi protestanene var så uorganiserte. Katolikkene var som kjent anti-jødiske i sine doktriner. 

 

Krf må nå vise at de støtter Israel mot en nasjon som har infiltrert norsk elite og som nærmest daglig truer med å utslette Israel. Irans strategi er også sterkt anti-Israel. Og dermed sterkt i mot Bibelens spådom. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Det handler kanskje vel så mye om å stagge det momentum regjeringen har i forkant av våren og den kommende valgkamp. For AP å snakke om at nå kan det bli nødvendig å ta over når prosjekt Solberg feiler er vel så mye et grep for å prøve å påvirke opinionen som reellt å felle regjeringen. Der trenger de hjelp.

 

Det er ikke akkuratt unikt å prøve å få "motstander" til å virke svakere enn de virkelig er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...