Gå til innhold

Båndopptaker på muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

det er greit nok. men jeg ble oppsøkt av A.I.V i dag på bussen hjemover.

 

Og det er ikke ok. dette etter at jeg ble truet av en H.S for en uke siden.

 

det er snakk om et emne FYS2130. jeg må ta saken videre til høyere instans.

 

Opptaket gikk supert. men jeg blir nå truet av de involverte og trenger hjelp.

Jeg er litt forvirra nå. FYS2130 undervises kun på våren, og sist var i juni 2018, men du startet denne tråden i august 2018? Altså to måneder etterpå.

 

Og FYS2130 har skriftlig eksamen, ikke muntlig ( https://www.uio.no/studier/emner/matnat/fys/FYS2130/v18/eksamen/index.html )

 

Hvis du hadde muntlig eksamen i det emnet betyr det at du tok konteeksamen, som var rundt 20. August ifølge nettsida til emnet. Strøk du første gang eller var du syk?

 

Er det noe fra opptaket hvor det fremgår at du blir diskriminert, eller føler du bare at du ikke fikk den karakteren du fortjener?

Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirra nå. FYS2130 undervises kun på våren, og sist var i juni 2018, men du startet denne tråden i august 2018? Altså to måneder etterpå.

 

Og FYS2130 har skriftlig eksamen, ikke muntlig ( https://www.uio.no/studier/emner/matnat/fys/FYS2130/v18/eksamen/index.html )

 

Hvis du hadde muntlig eksamen i det emnet betyr det at du tok konteeksamen, som var rundt 20. August ifølge nettsida til emnet. Strøk du første gang eller var du syk?

 

Er det noe fra opptaket hvor det fremgår at du blir diskriminert, eller føler du bare at du ikke fikk den karakteren du fortjener?

opptaket går glimrende. det er karakteren det er snakk om.

 

vedrørende tidslinjen, så er jeg også forvirret av det du skriver. men det er snakk om tre forskjellige emner. opptaket er ikke i FYS2130. derimot brukte jeg det til å vise at jeg ble tatt der også. etter at jeg gjorde ble jeg oppsøkt av tre forskjellige personer fra FYS2130 ved tre forskjellige instanser. 

 

jeg forsøkte å bevise overfor administrasjonen at de tre eksamene var ganske like i hvordan de forløp ettersom adminsitrasjonen mente at ekstra tid (da fordoblet tid i forhold oppsatt tid) var til gagn for meg. jeg forsøkte da å bevise at de lot eksamen gå så lenge fordi de lette etter feil som de kunne ta meg fordi jeg hadde veldig gode eksamener. det var slik at den ene eksamen ble avbrutt etter at de tok meg på en feil en halv time på overtid. det var min intensjon.

 

samtidig forsøkte jeg å vise at hvis jeg ble diskriminert, så kunne det skje med andre innvandrere også. det er som kjent svært få som kommer seg på master og de blir tatt i steget før. jeg forsøkte å vise for administrasjonen hvordan det foregikk.

 

EDIT: har delvis snakket med saksbehandler om dette og derfor tar jeg bort en litt slett personkarakteristikk av henne. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

jeg mener også at jeg har fulgt alle forskrifter. snakket med HR-ansvarlig på fakultetet og de mener at det er min rett å gjøre det jeg har gjort. alt er gjort korrekt.

 

da skal jeg ikke bli angrepet og truet når det er snakk om et varsel. 

 

Edit: jeg får bare snakke med HR-ansvarlig og sjefen for kontoret der borte i morgen tidlig og forsøke å få en ny saksbehandler i morgen. hvis ikke tar jeg steget videre. 

 

det må være det fornuftige å gjøre. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

jeg mistenker også at de muligens forsøker å provosere meg til å gjøre noe.

 

muligens noe fysisk, hvor de da benekter situasjonen og jeg blir skadelidende. det kan også være formålet til denne eldre tullingen i dag. ved å følge etter meg i en times tid. 

 

det første var som kjent en direkte trussel, så det var en annen situasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

fikk snakket med HR-ansvarlig. fint å se at det var en som trodde på meg for en gangs skyld. 

 

vi fikk eliminert stalkeren fra problemet. 

 

fikk ordnet det, men er fortsatt mulig at de truer meg med tredjeparter, som torpedoer og slikt. 

 

Altså, hvis han faktisk fulgte deg hjem på den måten er det vel direkte ulovlig? Og trusler som du her beskriver er vel heller ikke tillat? Iallfall ikke trusler om torpedoer. Hvis du faktisk har fått trusler om torpedoer ville jeg kontaktet politiet, ikke studieadiministrasjonen.

Lenke til kommentar

Altså, hvis han faktisk fulgte deg hjem på den måten er det vel direkte ulovlig? Og trusler som du her beskriver er vel heller ikke tillat? Iallfall ikke trusler om torpedoer. Hvis du faktisk har fått trusler om torpedoer ville jeg kontaktet politiet, ikke studieadiministrasjonen.

er enig. og det var det jeg sa til dem.

 

men det er nå ordnet. gidder ikke å holde på mer.

 

vil bare si:

 

hvis en person er uskyldig, ville han/hun tydd til noe slikt? 

Lenke til kommentar

vil bare si:

 

hvis en person er uskyldig, ville han/hun tydd til noe slikt?

Ein person som som oppfatter det som at at dei blir urettmessig får sabbotert karrieren sin kan nok finne på å gripe til desperate metodar.

 

Det er ikkje lett å pusle saman nok informasjon til å konkludere med kven som har rett her.

 

 

Uansett; har du blitt trua, så må du gå til politiet. Det vil kun kunne styrke din sak.

Det at du ikkje vil anmelde forholdet indikerer berre at du ikkje har tatt truslane seriøst, og at det derfor ikkje blei opplevd som ein trussel.

Lenke til kommentar

Er du alvorlig når du sier du er redd for at UiO vil sende torpedoer etter deg?

det er veldig synd at du tyr til løgner og ønsketenking for å motbevise meg. 

 

hvor står det at UiO sender torpedoer etter meg? det eneste jeg skrev var at det var fare for at folk som fulgte etter meg begynte å bruke tredjeparter for å true meg til stillhet. og da mener jeg folk på den andre siden av saken. UiO er i midten.

 

vennligst ikke skriv mer i denne tråden, er du snill. du bidrar ikke med noe fornuftig. 

Lenke til kommentar

Ein person som som oppfatter det som at at dei blir urettmessig får sabbotert karrieren sin kan nok finne på å gripe til desperate metodar.

 

Det er ikkje lett å pusle saman nok informasjon til å konkludere med kven som har rett her.

 

 

Uansett; har du blitt trua, så må du gå til politiet. Det vil kun kunne styrke din sak.

Det at du ikkje vil anmelde forholdet indikerer berre at du ikkje har tatt truslane seriøst, og at det derfor ikkje blei opplevd som ein trussel.

fin måte å ta det jeg skriver og vender det mot meg.

 

som skrevet ovenfor: jeg tok kontakt med HR-ansvarlig. hun forsikret meg om at de ikke kunne gjøre mer. 

 

det betyr altså ikke at trusselen er fjernet, men heller at noen ovenfor er varslet. som jeg allerede skrev, så varslet jeg en person før og denne personen reagerte ikke. så kom en ny episode og jeg vurderte å kontakte politiet. da jeg varslet HR-ansvarlig (og øverste instans), så hadde personen ikke hørt om dette. det er nå ordnet.

 

ingen vits å bruke det mot meg igjen. dette er et forum og vi vet ikke dine intensjoner. jeg foretrekker heller å forholde meg til folk med gode eller ærlige intensjoner fremfor folk som "troller" og forsøker å skape konflikter av dårlige intensjoner. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...