Gå til innhold

Båndopptaker på muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

vel, 

 

etter 4 muntlige eksamener (jeg har tatt nesten 100 eksamener totalt) hvor jeg følte meg dårlig behandlet, så tok jeg med en diktafon på eksamen. det er omtrentlig de samme folkene jeg har hatt problemer med. det er en fra NTNU som har fått doktorgrad her for professoren som tok meg nå. det virker også som urent mel fra professoren mot andre studenter av en viss klasse også.

 

etter en samtale bestemte de for å godta mitt diktafon-opptak ettersom alvorlighetsgraden i saken er så stor. skal inn til møte med dem snart og leverer da inn diktafon-opptaket.

 

og de kommer til å bli skikkelig sjokkerte over det som har skjedd og hvordan en del studenter av pigment blir behandlet.

 

regner med at professoren blir avskjedighet innen kort tid. det samme vil muligens en professor til her. 

 

jeg ofret meg for en klasse nordmenn ingen andre ville ha gjort og er godt fornøyd med meg selv. 

 

Du trenger ikke svare på alt her, men hva slags fag var dette? Og hva mener du ble gjort galt under muntlig eksamen? Har du eksempler? Det er uansett bra du melder ifra til insituttet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du i det minste si fakultet/fagområde da?

 

Anonymous poster hash: 1fbb4...fe4

kan ikke gjøre det.

 

men antar at rundt 100 nordmenn av høyere pigmentkonsentrasjon forsøker å komme seg inn på master uten å klare det. og nå vet administrasjonen hvorfor.

 

dette fenomenet går muligens på alle fakulteter. jeg kan ikke uttale meg om det, men det bør undersøkes for å være helt ærlig. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hva i alle dager er "høyere pigmentkonsentrasjon"?

 

Pigment er et fargetstoff. jeg var en gang på St. Olavs hospital i Trondheim i forbindelse med et eksperiment og der ble vist en Transmission Electron Microscope (eller TEM forkortet). legen viste oss hvordan folk med annerledes hudfarger har høyere konsentrasjon av pigmenter. dette kan sees med en TEM.

Trådstarter indikerer at det er rasisme som ligg bak, men hudfarge er vell vanskeleg å bevise rasisme med båndopptakar?

tror de spiller inn filmen Gretne gamle Gubber 3 snart og leter etter personer som er kverulante og vanskelige med vilje. det er min respons til ditt innlegg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Trådstarter indikerer at det er rasisme som ligg bak, men hudfarge er vell vanskeleg å bevise rasisme med båndopptakar?

 

Når du i tillegg vet navnet til studenten er det ganske lett å sjekke hudfarge i ettertid. 

Lenke til kommentar

tror vi lar institusjonen ta seg av saken først. jeg vil også skjerme den så langt som mulig.

 

men la oss være ærlig; nasse er nasse. samme hvordan det forkler seg.

 

så hvis de ikke vil, så kontakter vi noen organisasjoner og går til sak.

 

infoen jeg har er så eksplosiv at de vil kaste seg på det. de har ventet på slikt bevis i langt tid. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan du ikke heller bare fortelle hele historien, i stedet for å komme med små hint?  Er litt tullete med disse dryppene.

jeg tror det er viktig at Universitetet i Oslo får muligheten til å behandle saken på en ordentlig måte. uten partiske innlegg eller forsøk på å påvirke dem.

 

dette fordi jeg mener at de potensielt kan stå ovenfor et massesøksmål om de ikke foretar seg noe. 

 

når de har ferdigbehandlet saken, så vil jeg redegjøre for alt her. men båndopptaket var en stor suksess i hvert fall! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

errr...idag skjedde det noe mer.

 

jeg tror at jeg har gjort en feil ved å bruke si ifra systemet ved UiO. tror at jeg skal trekke tilbake klagen imorgen. 

 

det virker som om disse professorene vil få beskyttelse fra UiO. jeg hadde et utrivelig møte med undervisningsleder på UiO på bussen i dag.

 

tar heller med opptaket og den omfattende informasjonen til en annen organisasjon jeg vet vil være interessert. 

Lenke til kommentar

det er greit nok. men jeg ble oppsøkt av A.I.V i dag på bussen hjemover.

 

Og det er ikke ok. dette etter at jeg ble truet av en H.S for en uke siden. 

 

det er snakk om et emne FYS2130. jeg må ta saken videre til høyere instans. 

 

Opptaket gikk supert. men jeg blir nå truet av de involverte og trenger hjelp. 

Lenke til kommentar

saken er som følgende.

 

jeg flyttet ned til UiO for å studere partikkelfysikk. tok 15 emner på vel et år. på både bachelor og masternivå.

 

fant ut at det var veldig mange innvandere på bachelornivå (rundt 20 prosent på hvert kull), men ingen på master. 

 

la også merke til merkelig oppførsel med eksamener som gikk langt utover tiden sammenlignet med andre studenter for meg. nesten dobbelt tid. dette skjedde to ganger. den tredje gangen bestemte jeg å ta med diktafon. 

 

eksamen gikk veldig bra prestasjonsmessig. dobbelt så lang tid som normert. fikk dårlig karakter likevel. varslet så administrasjonen gjennom "si ifra" systemet.

 

har siden da blitt oppsøkt av de involverte med initialer som nevnt ovenfor og må nå ta saken til en høyere instans. 

 

de er nesten i krig med meg. kan ikke være naiv nå. UiO er redde for at det jeg sier skal bli bevist. altså diskriminasjon mot innvandere. og jeg fant ut hvordan de gjorde det i de tre emner. så jeg blir truet til stillhet. 

 

vil påpeke at 12 andre emner har professorer oppført seg bra. 

Endret av Sandy Koufax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det som skjedde rent spesifikt i dag var at jeg hadde en forelesning. denne var ved siden kontoret til denne undervisningslederen som er involvert i saken.

 

han venter til jeg er ferdig med forelesningen og bestemmer seg for å følge etter meg til bussholdeplassen jeg normalt tar bussen fra til der jeg bor. han setter seg så på og følger meg helt hjem.

 

altså forfølger meg fra kontoret sitt til hjemmet mitt. dette etter at jeg har allerede blitt truet av en annen involvert.

 

vil også påpeke at jeg har kontaktet saksbehandler flere ganger uten å få svar om dette. 

 

skal dra dit i morgen og spørre om en ny saksbehandler. har god kontakt med sjefen på kontoret der og hvis det ikke er mulig å skifte saksbehandler, så tar jeg saken videre for å få beskyttelse for meg og min familie.

 

tror at det er det fornuftige å gjøre i dette tilfellet. 

 

EDIT: fornærmet en person med et dårlig ord. slettet det nå. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...