Gå til innhold

Båndopptaker på muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

dette stemmer ikke.

 

det finnes regler for trolling.

 

også på dette forumet, som faktisk er ganske seriøst og består av mange med høy intelligens. 

 

Det er ikke trolling å se at historien din består av løse hint og stadig mer utrolige påstander om forfølgelse samt påstander om store avsløringer som "snart" kommer. Siden vi som er på forumet har så høy intelligens blir det vanskelig å tro på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, flott. la oss late som om du har høy intelligens for et øyeblikk.

 

det som derimot er trolling er å ta en utsagn fra meg hvor jeg er bekymret for at de bruker en tredjepart etter at en person i saken fulgte etter meg helt hjem i en prosess som varte i en hel time og bruke det til å forsøke å fremstille hele saken som et "påfunn" fra min side.

 

det er en bevisst taktikk. jeg har aldri skrevet at de har brukt en tredjepart eller noe sånt. jeg skrev bare at jeg var bekymret for det. jeg skrev heller ikke at det var UiO, men av en eller annen grunn valgte trollet å fremstille det slik. hvorfor? for å fremstill meg som en tulling av en eller annen form. 

 

om dere ønsker å debattere saken, fokuser på saken. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

ok, flott. la oss late som om du har høy intelligens for et øyeblikk.

 

det som derimot er trolling er å ta en utsagn fra meg hvor jeg er bekymret for at de bruker en tredjepart etter at en person i saken fulgte etter meg helt hjem i en prosess som varte i en hel time og bruke det til å forsøke å fremstille hele saken som et "påfunn" fra min side.

 

det er en bevisst taktikk. jeg har aldri skrevet at de har brukt en tredjepart eller noe sånt. jeg skrev bare at jeg var bekymret for det. jeg skrev heller ikke at det var UiO, men av en eller annen grunn valgte trollet å fremstille det slik. hvorfor? for å fremstill meg som en tulling av en eller annen form. 

 

om dere ønsker å debattere saken, fokuser på saken.

Hva er det egentlig du har sagt til administrasjonen? Hva slags bevis har du lagt frem, og hva har du påstått disse bevisene viser?

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig du har sagt til administrasjonen? Hva slags bevis har du lagt frem, og hva har du påstått disse bevisene viser?

jeg kan ikke redegjøre for det her før saken er avsluttet. men det er i hvert fall båndopptaket. 

 

+ en del mer. når det gjelder at personen fulgte etter meg og trusselen (denne hendte i en time med mange andre studenter, mange vitner). det er også kameraer på Oslo S. det er ikke mulig å lyve om noe sånt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

jeg kan ikke redegjøre for det her før saken er avsluttet. men det er i hvert fall båndopptaket. 

 

+ en del mer. når det gjelder at personen fulgte etter meg og trusselen (denne hendte i en time med mange andre studenter, mange vitner). det er også kameraer på Oslo S. det er ikke mulig å lyve om noe sånt.

Jeg tenkte mest på saken før du ble "stalket".

 

Jeg må si jeg fortsatt ikke helt forstår hele saken, derfor prøver jeg nå å gjengi det jeg har forstått, og så ber jeg om å bli korrigert :)

 

Du har opplevd å ikke få karakter du føler du fortjener, og har opplevd muntlige eksamener hvor eksamenstida har blitt strukket ut til det dobbelte "for å finne feil"? Du tar så med båndopptaker til muntlig eksamen for å avdekke dette. Du mener at båndopptaket viser to ting:

 

a) De holdt deg helt til du gjorde en feil

 

b) Du fikk ikke karakteren prestasjonen på eksamen tilsier

 

Stemmer det så noenlunde?

 

Du mener dette er rasistisk motivert, men her ser jeg ikke at du har gitt noe data utover at det ikke er noen innvandrere på masternivå (hvor får du isåfall de tallene fra?)?

 

Du sier også du tok 15 fag over ett år, det er over dobbelt så mange som normalt ved UiO. Er du sikker på at du har vurdert din egen innsats på eksamen riktig? Man kan bli ganske gal i hodet av så mange fag samtidig. Har du fått en venn med fagkunnskaper til å lytte på din presentasjon og gitt en vurdering?

 

Jeg har selv vært med på å bedømme karakter ved muntlig eksaemn (dog aldri i Norge), og av og til hender det at en student forblir lenge i eksamensrommet, ikke fordi man vil finne feil, men fordi studenten har brukt så lang tid på hvert spørsmål, at man bare såvidt har fått tid til å dekke 10% av pensum på den normerte eksamensteiden. Er du sikker på at det samme ikke har skjedd med deg?

 

Hvis du er misfornøyd med karakter er det for all del lurt å be om begrunnelse og så i ettertid vurdere om du skal sende inn en formell klage på karakteren, men det virker ikke som om det er det du har gjort her? Har du gått direkte til administrasjonen og sagt at dette er bevis på rasisme? Hvordan beviser båndopptaket rasisme?

 

Igjen, jeg stiller så mange spørsmål fordi jeg fortsatt ikke helt har forstått hva som har foregått.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

ingen vits å bruke det mot meg igjen. dette er et forum og vi vet ikke dine intensjoner. jeg foretrekker heller å forholde meg til folk med gode eller ærlige intensjoner fremfor folk som "troller" og forsøker å skape konflikter av dårlige intensjoner.

Ja dette er eit forum, og hensikta med eit forum er å lufte saker for mange forskjellige folk.

 

Eg er ikkje kjent med dine intensjonar heller, og du har heller ikkje gjort mykje for å gjere dine intensjoner kjent gjennom ei oppbrutt fortelling utan klart mål for kva du vil oppnå.

 

Du treng ikkje å tru meg, men mitt tilsvsr til deg var meint for å hjelpe deg.

Dersom du opplever å bli trua, så kan du ikkje forholde deg i ro og håpe på at det ordner seg av seg sjølv.

Du må bygge din sak til å bli så sterk som den kan, båndopptaker var fyrste steg, neste steg er at du dokumenter korleis universitetet har behandla saka. Det inkluderer å anmelde ulovlege truslar.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på saken før du ble "stalket".

 

Jeg må si jeg fortsatt ikke helt forstår hele saken, derfor prøver jeg nå å gjengi det jeg har forstått, og så ber jeg om å bli korrigert :)

 

Du har opplevd å ikke få karakter du føler du fortjener, og har opplevd muntlige eksamener hvor eksamenstida har blitt strukket ut til det dobbelte "for å finne feil"? Du tar så med båndopptaker til muntlig eksamen for å avdekke dette. Du mener at båndopptaket viser to ting:

 

a) De holdt deg helt til du gjorde en feil

 

b) Du fikk ikke karakteren prestasjonen på eksamen tilsier

 

Stemmer det så noenlunde?

 

Du mener dette er rasistisk motivert, men her ser jeg ikke at du har gitt noe data utover at det ikke er noen innvandrere på masternivå (hvor får du isåfall de tallene fra?)?

 

Du sier også du tok 15 fag over ett år, det er over dobbelt så mange som normalt ved UiO. Er du sikker på at du har vurdert din egen innsats på eksamen riktig? Man kan bli ganske gal i hodet av så mange fag samtidig. Har du fått en venn med fagkunnskaper til å lytte på din presentasjon og gitt en vurdering?

 

Jeg har selv vært med på å bedømme karakter ved muntlig eksaemn (dog aldri i Norge), og av og til hender det at en student forblir lenge i eksamensrommet, ikke fordi man vil finne feil, men fordi studenten har brukt så lang tid på hvert spørsmål, at man bare såvidt har fått tid til å dekke 10% av pensum på den normerte eksamensteiden. Er du sikker på at det samme ikke har skjedd med deg?

 

Hvis du er misfornøyd med karakter er det for all del lurt å be om begrunnelse og så i ettertid vurdere om du skal sende inn en formell klage på karakteren, men det virker ikke som om det er det du har gjort her? Har du gått direkte til administrasjonen og sagt at dette er bevis på rasisme? Hvordan beviser båndopptaket rasisme?

 

Igjen, jeg stiller så mange spørsmål fordi jeg fortsatt ikke helt har forstått hva som har foregått.

a) det var på to av eksamener at dette skjedde ja, men på båndopptak-eksamen ble det ikke funnet noen feil fordi jeg var forberedt på å holde koken i dobbelt tid (mye væske siden jeg er diabetiker og så videre). 

 

b) nettopp. 

 

det er ikke rasistisk motivert nødvendigvis (men kan være det, det er opp til administrasjonen å avdekke). det er tilleggsinformasjon. jeg la merke til at innvandrere ikke kommer seg opp på master. foreslo derfor overfor adminsitrasjonen at dette kunne være måten det gjøres på. la til endel informasjon som de kunne se gjennom. 

 

alt annen informasjon kommer jeg tilbake til når saken er avgjort. båndopptaket er krystallklart. det er ikke noen tvil om prestasjonen på eksamen. det samme skjedde på de andre eksamener.

 

grunnet konfidensialitet, så svarer jeg ikke mer på denne tråden før saken er avgjort av administrasjonen. beklager til alle. men kan ikke ødelegge undersøkelsen. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Egentlig litt fristende å kontakte personene du antyder at forfølger deg, for å finne ut om det er noe hold i dette. Om ikke annet så kan det være greit for dem å vite hva du antyder i offentligheten.

skulle egentlig ikke skrive noe mer, men siden dette er alvorlig.

 

bare gjør det om du vil. men hva tror du svaret blir fra dem? at de innrømmer noe straffbart?

 

du er tydeligvis for ung til å forstå slike ting som dette. når du blir eldre, så vil du forstå mer av verden og du vil forstå hvorfor jeg forsvarte innvandrerne her i Oslo og hvorfor jeg forsvarte mange studenter oppe på NTNU (det du egentlig er bekymret for ettersom du har fått noen gode karakter oppe på NTNU) mot overgrep fra professorer og andre studenter. 

 

forøvrig har de allerede lest dette, i hvert fall A.I.V., så det gjør egentlig ingenting. og jeg har allerede varslet administrasjonen, så skjønner egentlig ikke hva du får ute av det. kanskje du kan varsle administrasjonen ettersom du da får oppriktig informasjon. men ikke nevn meg, jeg er ikke ansvarlig. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg tror muligens du overvurderer hvor dramatisk enkelthendelse av feil karakter er? Det kommer ikke til å få noen professor avskjediget. Det virker heller ikke som om  du har noen håndfaste bevis for at dette er diskriminering eller rasistisk motivert, og da står saken igjen som "Fikk ikke karakteren jeg fortjente". 

 

Det er for all del en helt fair sak det. Du skal få karakteren du fortjener, men det finnes offisielle kanaler for slikt på universitetet. Har du levert inn klage på karakter, eller har du bare hoppet over det steget helt?  

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Jeg tror muligens du overvurderer hvor dramatisk enkelthendelse av feil karakter er? Det kommer ikke til å få noen professor avskjediget. Det virker heller ikke som om  du har noen håndfaste bevis for at dette er diskriminering eller rasistisk motivert, og da står saken igjen som "Fikk ikke karakteren jeg fortjente". 

 

Det er for all del en helt fair sak det. Du skal få karakteren du fortjener, men det finnes offisielle kanaler for slikt på universitetet. Har du levert inn klage på karakter, eller har du bare hoppet over det steget helt?  

å gi en feil karakter vil nok ikke få en professor avskjedighet nei. jeg kan si meg enig i det.

 

det er da selvsagt mer her, men jeg kan ikke gå inn på det.

 

det er forøvrig ikke mulig å klage på muntlige eksamener. grunnen til at jeg benyttet meg av båndopptaker. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, HR-ansvarlig som behandlet saken min har sluttet i jobben med øyeblikkelig virkning.

Vet ikke om det har noe med bevisbyrden i saken min å gjøre.

 

Hva vil dere foreslå at jeg skal gjøre nå? Husk at jeg har båndopptak + en del mer bevis. 

 

Helst seriøse henvendelser bare, dere andre kan godt skrive det vanlige tøvet, men jeg kan ikke bruke for mye tid på å svare dere...

 

Edit: og jeg må innrømme at det kan hende at saken er tapt. Uavhengig av bevisene jeg har. Så kunne ha trengt råd. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Om du skal få råd, må du legge ut alle aspekter av saken objektivt. Foreløpig er det en tykk tåke over hele saken som gjør det veldig vanskelig å vite hvilken side man skal ta...

Nei, du har rett. Egentlig.

 

Jeg tror forsåvidt saken er tapt. Den ene personen som var sympatisk til saken har nå sluttet. Hun har muligens blitt truet, slik jeg ble. Jeg har blitt truet flere ganger utenom de gangene jeg har nevnt tidligere i tråden. 

 

Men leter etter mer generelle råd. Synes at jeg har gitt nok informasjon til at man skal kunne det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Nei, du har rett. Egentlig.

 

Jeg tror forsåvidt saken er tapt. Den ene personen som var sympatisk til saken har nå sluttet. Hun har muligens blitt truet, slik jeg ble. Jeg har blitt truet flere ganger utenom de gangene jeg har nevnt tidligere i tråden.

 

Men leter etter mer generelle råd. Synes at jeg har gitt nok informasjon til at man skal kunne det.

Generelle råd til saken? Dette sier jeg så høflig som jeg kan: hvis du var like uklar i din klage til universitetet som du har vært her, er det ikke rart du har opplevd lite fremgang. Det virker delvis som om du har vært veldig aggressiv i dine tiltaler mot universitetet, det pleier sjeldent å føre noe godt med seg. Selv om dette kanskje virker som fiender for deg, får du ofte bedre resultater av å være høflig og rolig, iallfall mens de vurderer saken.

 

Ellers: å ta 15 fag på et år (antar alle ga 10 studiepoeng eller mer) kan være veldig stor belastning. Ofte kan du få mer ut av å ta normal eller litt mer enn normal studiebelastning og faktisk fordype deg i fagene. Masterfagene på Blindern (og andre universiteter) skraper bare såvidt overflaten.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Generelle råd til saken? Dette sier jeg så høflig som jeg kan: hvis du var like uklar i din klage til universitetet som du har vært her, er det ikke rart du har opplevd lite fremgang. Det virker delvis som om du har vært veldig aggressiv i dine tiltaler mot universitetet, det pleier sjeldent å føre noe godt med seg. Selv om dette kanskje virker som fiender for deg, får du ofte bedre resultater av å være høflig og rolig, iallfall mens de vurderer saken.

 

Ellers: å ta 15 fag på et år (antar alle ga 10 studiepoeng eller mer) kan være veldig stor belastning. Ofte kan du få mer ut av å ta normal eller litt mer enn normal studiebelastning og faktisk fordype deg i fagene. Masterfagene på Blindern (og andre universiteter) skraper bare såvidt overflaten.

Som nevnt ovenfor, bare seriøse henvendelser takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...