Gå til innhold

Båndopptaker på muntlig eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Jeg kan ikke gå ut med sensitiv saksinformasjon.

 

Jeg blir anmeldt.

 

Som jeg har skrevet utallige ganger.

 

Det var ikke poenget. Les igjennom innleggene du har skrevet her og se om du hadde forstått noe hvis du var en utenforstående. Hvorfor tror du de fleste seriøse innlegg her har vært spørsmål om hva som faktisk har hendt?

 

Det går an å beskrive hendelser uten å gi ut sensitiv informasjon. Det er kanskje noe å trene på også.

 

Altså mitt råd er å lese igjennom det du har skrevet en time etter du har skrevet det. Det er sikkert veldig klart i hodet ditt når du skriver det, men når en har mange sterke tanker i hodet samtidig blir det ofte ustrukturert og uklart.

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert sluttet som følge av noe med din sak. Det går an å spørre kort og pent om råd i saken på privaten. Skulle du mot formodning få et ja så får du kanskje litt flere opplysninger og kanskje litt mindre arbeidsgiver-loyale svar.

Ja, jeg har gjort det. Sendt en mail til henne og til administrasjonen. 

Vet ikke helt hva som skjer. Håper det ikke har noe med meg å gjøre. Kanskje hun har fått en bedre jobb eller noe sånt.

 

Nevnte det fordi de truet/plaget meg og tenkte kanskje de gjorde det mot henne også. 

 

Men håper selvsagt at det skyldes noe positivt og at jeg får et bra forhold til den personen som tar over. Men det er ganske åpenbart et setback for min sak ettersom personen var sympatisk overfor min sak. 

Lenke til kommentar

Nei, du har rett. Egentlig.

 

Jeg tror forsåvidt saken er tapt. Den ene personen som var sympatisk til saken har nå sluttet. Hun har muligens blitt truet, slik jeg ble. Jeg har blitt truet flere ganger utenom de gangene jeg har nevnt tidligere i tråden. 

 

Men leter etter mer generelle råd. Synes at jeg har gitt nok informasjon til at man skal kunne det. 

Ta alle bevisene dine og legg dem frem for en journalist, feks i NRK (Brennpunkt?)

 

Hvis det er noe i saken ut over for lav karakter så vil denne være interessert i å grave videre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ta alle bevisene dine og legg dem frem for en journalist, feks i NRK (Brennpunkt?)

 

Hvis det er noe i saken ut over for lav karakter så vil denne være interessert i å grave videre. 

Et godt råd.

 

Men HR-ansvarlig er pensjonert. Det er sikkert et bra tidspunkt å pensjonere seg på.

 

Samme hva man gjør kommer man i konflikt med noen i denne situasjonen. Du støtter enten innvandrerstudentenes rett til utdanning eller dine ansatte. 

 

Her bør det sies at innvandrerelever får i snitt en karakter lavere på ungdomsskolen sammenlignet med skoler med høy konsentrasjon av hvite. Samtidig som deres nasjonale tester viser like evner. 

 

Når de først kommer seg på universitetet blir de tatt av professorer som ønsker heller hvitere studenter på masterstudiet, som jo som kjent er kravet for å bli forsker. 

 

Dette er et ganske kjent fenomen. Tyske lærere gjør det når det kommer til deres abitur hvor man bevisst utelukker innvandere til fordel for tyske elever. 

Lenke til kommentar

Her er en interessant studie i så henseende:

 

https://forskning.no/skole-og-utdanning/derfor-far-gutter-for-darlige-karakterer/1332125?fbclid=IwAR0UpoyMnC9aIXl6FeprWlZqvR5u5GsKaBHUcW1y_z90IRWQMX1aZHorLcY

 

Hva hvis vi snur om på det litt og bruker den samme metodikken for forholdet innvandrere og hvite?

 

Da blir det veldig åpenbart. Når vi at gutter diskrimineres i relasjon til jenter, så kan vi forvente at det også skjer i relasjonen hvite og mørke.

 

Spesielt når vi kjenner til utbredelsen av nasjonalistiske ideer i Norge. Og at Frp sitter i regjeringsmakt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...