Gå til innhold

Åtte måneder etter at han bestilte service, ble Christians Tesla endelig klar for henting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overskriften er nor missledende, han ventet på DU i månedene, ikke service. Dog helt horribelt at det skal ta så lang tid å få fatt på deler, forhåpentligvis kan dey bli mer fokus på aftermarket nå når de har nådd produksjonsmålet sitt. For det tror jeg ikke har blitt prioritert i det siste, dessverre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Alltid litt risiko å være først ute på nye dingser.

Hjelper vel med økt konkurranse som kommer mot slutten av året og framover.

Og da snakker vi ikke om nybegynnere, men derimot selskaper som har mange hundre års erfaring til sammen, samt logistikk, verksteder og delelager på plass.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alltid litt risiko å være først ute på nye dingser.

 

Hjelper vel med økt konkurranse som kommer mot slutten av året og framover.

 

Og da snakker vi ikke om nybegynnere, men derimot selskaper som har mange hundre års erfaring til sammen, samt logistikk, verksteder og delelager på plass.

 

Gjett hvorfor disse selskapene ikke spyr ut elbiler.

De vet at det er selvmord..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hehe...se på det han der Kristian Fensholt sier... Han har kjørt 50 000 og har ventet to måneder på bilen sin... Samtidig mener han det er forståelig med ventetiden og verdt det... Herregud for en klovn

 

Det er nå hans personlige mening, han har nok kjørt Tesla i den perioden uansett. Om han mener det er verdt det bør en ikke drive med slik personangrep av den grunn. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hjelper vel med økt konkurranse som kommer mot slutten av året og framover.

Ja, det var det da. Så langt har de fleste konkurrentene problemer med å levere, med unntak av Nissan (som har opp til fem måneder ventetid). Det blir hele tiden snakket om "Tesla killers" uten at det helt ser ut til å være noe i det.

 

Forhåpentligvis kommer det noe som gir mer direkte konkurranse. Men så langt er det mye løfter og lite produksjon. Det er tydeligvis ikke så enkelt å produsere elbiler likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe...se på det han der Kristian Fensholt sier... Han har kjørt 50 000 og har ventet to måneder på bilen sin... Samtidig mener han det er forståelig med ventetiden og verdt det... Herregud for en klovn

 

At han synes ventetiden er ok får stå på hans regning (jeg ville aldri godtatt det), men han fikk vel en tesla som lånebil så det spiller vel ingen rolle?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid like skremmende å se hva følgere av en religion blindt godtar og forsvarer. Minner meg ganske mye om tilhengere av en viss mobilprodusent. Merkelig nok er det mange av de samme som er fanatiske tilhengere av begge  produsenter. Skremmende.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja, det var det da. Så langt har de fleste konkurrentene problemer med å levere, med unntak av Nissan (som har opp til fem måneder ventetid). Det blir hele tiden snakket om "Tesla killers" uten at det helt ser ut til å være noe i det.

 

Forhåpentligvis kommer det noe som gir mer direkte konkurranse. Men så langt er det mye løfter og lite produksjon. Det er tydeligvis ikke så enkelt å produsere elbiler likevel.

Har ikke noe med om det er enkelt eller ikke, det dreier seg om penger og fortsatt kunne tjene penger på bilene de selger, ikke bare vente på at investorer skal holde skuta flytende som er det som holder Tesla flytende enn så lenge. BMW har selv sagt at de henger litt på gjerdet til teknologien blir rimeligere, hjelper lite om man selger 50000 biler og taper penger på hver eneste en, det trenger man ikke fullført ungdomsskolen for å skjønne.

 

Og hvorfor skal de stresse? Porsche hadde elbil på starten av 1900 tallet faktisk, har nå kjøpt 10% av Rimac, samt for noen dager siden satt de ny rekord på Ringen med en 919 Hybrid.

 

Virker som er et hysteri med å få ut elbiler så fort som mulig, ingen av de store tyske sover dårlig om natta, når de i motsetning til Tesla driter penger år etter år på bensin samt tidligere diesel biler.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja, det var det da. Så langt har de fleste konkurrentene problemer med å levere, med unntak av Nissan (som har opp til fem måneder ventetid). Det blir hele tiden snakket om "Tesla killers" uten at det helt ser ut til å være noe i det.

 

Forhåpentligvis kommer det noe som gir mer direkte konkurranse. Men så langt er det mye løfter og lite produksjon. Det er tydeligvis ikke så enkelt å produsere elbiler likevel.

Hvilke bilmodeller tror du kommer til å selge mest i de landene som IKKE har duste subsider pga en plæstikkbil som floppet både med og uten Ford sin hjelp?

 

Porsche Taycan vs Porsche Panamera

Jaguar I-Pace vs Jaguar E-Pace

 

Eneste grunnen til at de 2 merkene har masse bestillinger pga særfordelene de har, hadde de kostet tilsvarende bensinmodeller inkl avgifter hadde de solgt 2 biler i kvartalet av el-modellene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har du mer info ang dette? 

 

Skulle likt å se kilder på det og. Tviler på at det er dårlig betalt å jobbe for Tesla, med mindre det er selgerjobb som sikkert går på provisjon på ett eller annet vis. 

Lenke til kommentar

Har ikke noe med om det er enkelt eller ikke, det dreier seg om penger og fortsatt kunne tjene penger på bilene de selger, ikke bare vente på at investorer skal holde skuta flytende som er det som holder Tesla flytende enn så lenge. BMW har selv sagt at de henger litt på gjerdet til teknologien blir rimeligere, hjelper lite om man selger 50000 biler og taper penger på hver eneste en, det trenger man ikke fullført ungdomsskolen for å skjønne.

 

Og hvorfor skal de stresse? Porsche hadde elbil på starten av 1900 tallet faktisk, har nå kjøpt 10% av Rimac, samt for noen dager siden satt de ny rekord på Ringen med en 919 Hybrid.

 

Virker som er et hysteri med å få ut elbiler så fort som mulig, ingen av de store tyske sover dårlig om natta, når de i motsetning til Tesla driter penger år etter år på bensin samt tidligere diesel biler.

 

Hvordan skoletid du hadde og om du fullførte ungdomsskolen det vet jeg ikke. Men det virker som du insinuerer at Tesla taper penger på bilene de selger. For å hjelpe deg litt. Tesla taper ikke penger på å selge biler. De tjener penger på å selge biler. 

 

At regnskapet går i rødt skyldes jo ikke avansen per solgte bil, det skyldes at Tesla er blant markedets yngste bil produsent. Det betyr at nå og i mange år fremover vil det være behov for investeringer i produksjonskapasitet. 

 

Det er jo en grunn til at mange velger å kjøpe Tesla aksjer selv om regnskapet går i rødt. Og det er fordi Tesla har gode marginer på bilene de selger. For at regnskapet skal vise overskudd må de få opp kapasiteten i produksjonen. Det krever investeringer, både i produksjonslinjer, bygg og annen infrastruktur. De pengene som investeres i økt produksjon de pengene er jo ikke tapt. Regnskapsmessig avskrives de ihht til regelverket men den kapitalen som brukes på infrastruktur sørger jo for at kapasiteten øker og dermed øker også omsetningen. Den dagen omsetningen er stor nok til å dekke løpende utgifter og kapitalutgifter så blir det overskudd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvordan skoletid du hadde og om du fullførte ungdomsskolen det vet jeg ikke. Men det virker som du insinuerer at Tesla taper penger på bilene de selger. For å hjelpe deg litt. Tesla taper ikke penger på å selge biler. De tjener penger på å selge biler. 

 

At regnskapet går i rødt skyldes jo ikke avansen per solgte bil, det skyldes at Tesla er blant markedets yngste bil produsent. Det betyr at nå og i mange år fremover vil det være behov for investeringer i produksjonskapasitet. 

 

Det er jo en grunn til at mange velger å kjøpe Tesla aksjer selv om regnskapet går i rødt. Og det er fordi Tesla har gode marginer på bilene de selger. For at regnskapet skal vise overskudd må de få opp kapasiteten i produksjonen. Det krever investeringer, både i produksjonslinjer, bygg og annen infrastruktur. De pengene som investeres i økt produksjon de pengene er jo ikke tapt. Regnskapsmessig avskrives de ihht til regelverket men den kapitalen som brukes på infrastruktur sørger jo for at kapasiteten øker og dermed øker også omsetningen. Den dagen omsetningen er stor nok til å dekke løpende utgifter og kapitalutgifter så blir det overskudd. 

Har du noe tall hvor mye de tjener pr bil?

 

Det regnestykket må være veldig interessant, for som artikkelen viser så har de nok problemer med bilene, og kostnaden fra den må vel regnes inn et eller annet sted her det også.

 

Tesla selv velger jo å lage utfordringer de kunne klart seg uten, sånn som falcondørene eller hva det kalles, som ikke bare er en kostbar gimmick, de har hatt mye problemer med de, samt det tok lang tid før X kom i produksjon, noe dørene hadde litt av skylda i, de måtte faktisk bytte leverandør et stykke uti prosessen.

 

Blir iallefall spennende og se hvordan Porsche klarer dette, ikke bare er de blant de med lite feil på bilene, de er også på topp når det kommer til inntjening pr solgte bil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...